5 semne de alarma daca iei anticonceptionale

Desigur daca esti o consumatoare constanta de anticonceptionale ai citit poate in prospect … sau ai auzit pe la TV despre tot felul de accidente sau morti subite considerate a fi efecte „colaterale” ale pilulei. Hai sa vedem 5 simptome care trebuie sa te alarmeze daca apar in timpul consumului de anticonceptionale … si semnificatia acestor simptome

1.  Durere puternica de burta

Semnificatie

  • Piatra la fiere
  • adenom hepatic
  • pancreatita

Explicatii: Antiocnceptionalele, mai ales prin componenta lor progesteronica, cresc nivelul de colesterol (in special cel rau, LDL) din singe. Pe seama cresterii colesterolului se poate pune cresterea incidentei pietrelor la fiere(formate mai laes din colesterol) pietre care , plecind din fiara put bloca pencreasul dind pancreatita.

2. Durere puternica de piept insotita de sufocare si flegma cu singe

Semnificatie

  • embolie pulmonara
  • infarct miocardic

Explicatii. Embolia pulmonara apare dincauza unui cheg de singe plecat de la nivelul pulpei in caz ca s-a produs o tromboflebita. Cit despre infarct acesta e mai frecvent tocmai datorita cresteriii colsterolului , crestere care are ca efect ateroscleroza si tot tacimul de consecinte inclusiv infarctul.Despre simptomele infarctului mai multe poti citi aici

3. Durere puternica de cap

Semnificatie

  • accident vascular
  • hipertensiune

Explicatiile sint aceleasi cu cele ale infarctului, adica cresterea colesterolului si ateroscleroza.

4. Vedere tulbure, cu lumini chiar orbire

Semnificatie

  • accident vescular
  • hipertensiune

5. Durere puternica de picior

Semnificatie

  • cheag de singe in vena sau chiar tromboflebita
  • Explicatia este cresterea coagulabilitatii singelui datorita estrogenilor din anticonceptionale.(ca o paranteza, aparitia tromboflebitei in sarcina e si ea explicata prin cresterea acestui hormon in timpul gestatiei). Aceasta „ingrosare” sa zic asa a singelui poate cauza aparitia cheagurior la nivelul gambei (deci sub gennunchi) iar un astfel de cheag da durere in pulpa … plus ca se poate rupe si bucata ppleaca pe vena in sus si ajunge la plamin producind embolia pulmonara de la punctul 2

    Sa mai adaug ca femeile de peste 35 de ani care fumeaza mai mult de 1 pachet de tigari pe zi au un risc foarte mare de a faca asemenea cheaguri, incit se recomanda ca sa nu ia anticonceptionale

    in concluzie

    Daca iei anticonceptionale in mod regulat si prezinti unul din cele 5 simptome de mai sus, mergi rapid la spital pentru ca e posibil sa ai o problema majora care sa iti puna in pericol viata

    Cu toate acestea blondele prefera sa se protejeze mai degraba folosind pilule decit prezervative. De ce ? Pai fiindca pilulele se inghit mai usor😀

    31 Răspunsuri

    1. Pt Larisa
      Pai sa vedem daca iti vine sau nu.

    2. Pt Gina
      Desigur. Iti dai seama, daca luatul anticonceptionalelor ar impiedica menopauza ar fi femei care ar avea ciclu si la 80 de ani.Dar luind anticunceptionale se atenueaza simptomatologia neplacuta ce apare dupa instalarea ei (bufeurile)

    3. dumneavoastra ce mi-ati recomanda?sa incep o noua folie de pastile chiar daca ciclul nu mi-a venit in cele 7 zile de pauza?as vrea sa continui sa mai iau anticonceptionale.nu sunt decat la prima luna..

    4. gina sambata 21 ianuarie 2012 am 43 ani si iau si acum anticonceptionale se poate sa intru la menopauza cand iau pastile

    5. va multumesc foarte mult dm.doctor pt.ca ma ajutati.daca cumva nu o sa-mi vina in aceste 7 zile de pauza o sa incep alta folie.o sa vedem pe parcurs ce se va intampla. multumesc inca o data.o seara cat mai placuta!

    6. Pt Larisa
      E posibil sa apara intirzieri ale ciclului. Imi pare rau ca folosesc termeni de tipul „e posibil” dar sa stii ca in domeniul asta al tratamnetului anticonceptional nu e nimic cert 100%

    7. credeti ca escapelle o sa aiba vreun rol negativ asupra ciclului?sau o sa-mi vina normal?va multumesc ca ati raspuns:)

    8. Pt Larisa
      Pai o singerare e posibil sa ai chiar si dupa escapelle. Stii ca orice contraceptiv are un anumit procent de siguranta , procent care de cele mai multe ori e sub 90%. Eu totusi cred ca nu ai ramas insarcinata , mai ales ca iei si un contraceptiv obisnuit.

    9. buna ziua dm.doctor.am si eu o problema.de o luna de zile iau anticonceptionale yasmin.in ziua a 11-a am avut un contact sexual in urma caruia logodnicul meu a ejaculat in mine.speriata fiind,cu toate ca luam anticonceptionale,a doua zi am mers la farmacie si am luat escapelle.anticonceptionalele le-am continuat normal.acuma sunt in prima zi din cele 7 de pauza.credeti ca escapelle o sa stopeze venirea ciclului?influenteaza cumva?va multumesc foarte mult.o zi buna va doresc:)

    10. Pt dana
      Bine, in mod normal nu ar trebui sa iti afecteze capaciatea de procreere. Desigur, daca iei foarte mult timp iti va ataca ficatul. Oricum dupa ce le vei intrerupe va dura citeva luni pin ace vei ramine insarcinata.
      Cit despre dureri .. disparitia lor nu e ceva garantat prin tratamntul hormonal. DEpinde de organism, al tau se pare ca reactioneaza in acest fel. E adevarat ca in unele cazuri dupa contraceptive dispar fenomenele premenstruale.

    11. Buna , sunt dana as avea o intrebare , eu iau anticonceptionale Karissa de 9 luni, nu m-am simtit rau de la ele insa cand imi vine menstruatia tot am uneori acele dureri mari de burta, e normal?si inca ceva am o relatie stabila dar nush dak sa renunt la ele sau nu stiu ca pe perioada mai mare poate afecta , poti sa numai ramai insarcinata ce parere ai? multumesc

    12. Pt Susana
      Marvelonul are anumite reactii pe ficat. Nu pare sa aibe vreo problema cu pancreasul. Daca cu ficatul esti OK poti sa il iei

    13. Buna ziua, am vazut in articolul de mai sus ca una dintre reactiile adverse ale pilulelor poate fi pancreatita. Eu am 23 de ani si mi s-a prescris de catre medicul ginecolog Marvelon timp de 3 luni, pentru sangerari intre menstruatii. Am mai avut pancreatita pe la 16 ani dupa ce am mancat niste oua vechi. In acest caz, as dori sa va intreb daca as putea lua tratamentul prescris de medic, sau daca ar fi mai bine sa nu il iau. Va multumesc foarte mult.

    14. i see what you did there

    15. Pt. Elena
      Anticonceptionalele sint hormoni. Orice joaca de-a hormonii e periculoasa. Mai sint si alte metode de contraceptie pina la urma. Parerea mea e ca iti faci mult mai mult rau psihic prin kg in plus … dietele nici ele sa nu crezi ca sint foarte sanatoase, plus ca nu au efect. poate nu strica sa intrerupi anticonceptionalele si sa le inlocuiesti cu alta metoda. Asta macar pentru un timp (oricum de ordinul lunilor – 5,6…) si sa vezi cum te simti in absenta lor

    16. buna seara, acum am dat de site-ul dvs si este foarte interesant… eu iau anticonceptionale de aproximativ 6 ani si am facut o singura data pauza cand o fosta colega de liceu ma speriat ingrozitor de efectele anticonceptionalelor si cum le-am lasat am ramas insarcinata si am avut un avort… dupa care am reluat anticonceptionalele si nu ma gandesc sa mai renunt la ele pentru ca sa numai raman iar insarcinata… desi iau de atatia ani de zile anticonceptionale ma simt cam rau si printre aceste anticonceptionale mai iau si alte pastile pentru dureri de cap si altele… vreau sa spun ca eu aveam 60 de kg… si de cand am inceput sa iau anticonceptionale in timp am ajuns la 83 de kg… oare m-am ingrasat din cauza anticonceptionallor? prietenul meu nici nu se mai uita la mine si mereu ma tachineaza despre aspectul meu… am tinut si diete si m-am infometat dar tot degeaba… mai mentionez ca nu fumez si nu beau bauturi alcolice… stima Elena

    17. Maria draga pe tine cu ce te deranjeaza discutiile de pe forum?Nu cred ca a cerut cineva consultatie Pc ci doar sfaturi de la un medic care e dispus sa te asculte si sa te ajute cu o vorba buna.sau cu un sfat si stai tu linistita ca toti care au scris pe forum au trcut intii pe la cabinet exact cum ai facut si tu inainte sa iei escapelle.Si nu te pune nimeni sa descifrezi ce scriem noi si nici sa ne dai sfaturi.Ori esti cumva medic?Atunci dute la cabinet si scrie retete acolo

    18. Pt. Maria
      E o epistola binevenita .. problema e veche. Din pacate un „germene” de raspuns ai dat chiar si tu, fara sa vrei. Aceasta „escapelle” care e drept te da peste cap, dar ea e un medicamnet „oficial” prescris de medici live, in cabinet dupa o consultatie reala si nu virtuala. E explicabil ca oamenii incearca sa caute „altceva” dar , si aici iti dau dreptate, poate nu o fac unde trebuie … si nu gasesc pe cine trebuie

    19. Salutare….Au inceput sa apara din ce in ce mai multe discutii pe diferite forumuri,pagini web,etc despre anumite simptome,boli ,lucru ingrijorator pentru ca in loc sa se duca la medic incep sa-si puna unu altuia diagnostice, si sa-si faca ganduri negre ca au o boala grava,etc. Ca deh, e mai comod sa stai cu nasu”n Pc decat sa dai o fuga la dr. Da si mai alarmant, prostesc cum vreti sa o luati e ca oameni care au in „spate ” o varsta se complac la asemenea lucruri ,da ok e bine sa intrebi,sa aflii pareri,da omul(fie el si doctor) care iti da sfaturi nu-ti cunoaste antecedentele medicale. Despre anticonceptionale, pai domnisoarelor,doamnelor aceste pilule se iau dupa ce dati o fuga la ginecologie, vi se fac anumite investigatii si in functie de organismul fiecaruia o sa vi se prescrie tipul de anti, si daca intre timp observati anumite simptome instalate de cand luati anti, e bine sa anuntati medicul care vi le-a prescris, care decide daca le intrerupeti sau nu, nu intrati pe forumuri,insirati n nume de pastile, pe care de cele mai multe ori vi le-ati procurat fara a va prezenta medicului,si spuneti ca le-ati intrerupt ca va temeti de o sarcina,etc,ca la o adica am vazut ca cele care intreaba nu mai sunt pustoaice cu varsta cuprinse intre 16_19 ani,ci sunt doamne in buna regula, te crucesti nu alta,nu judec, da am citit un comentariu mai sus,si dupa ce m-am chinuit sa decifrez ce scrie,dupa m-am inchinat,sincer.
      Pastila de a doua zi, o alta tampenie scoasa pe „piata” de cineva care a vru sa-si imbogateasca golul din buzunar. Vorbesc aici de Escapelle, care iti da peste cap tot organismul, o chestie toxica, sa zicem,cu eliberare prelungita. Vorbesc din proprie experienta, pilula instaleaza cam toate simptomele unei sarcini: dureri de cap,greata,dureri de burta, dureri groaznice de sani,lipsa menstruatiei, urinari frecvente….asa ca dragi doamne si domnisoare duceti-va la doctor, nu va mai luati dupa nimeni. Doar investigatiile si controalele la doctor va pot scapa de griji si de boli. E mai usor sa previi decat sa tratezi!!!
      O zi buna domnule doctor si scuze de „epistola” scrisa.

    20. Asta e … toate medicamnetele au efecte adverse. Unii le simt, altii nu.
      Poate nu ar strica sa incerci sa folosesti alte metode contraceptive.Chiar daca poate mai putin comode si sigure. DAr macar mai „sanatoase”. Sau in cel mai rau caz sa schimbi anticonceptionalul

    21. eu iau anticonceptionale triquilar de un an si jumatate fara pauza,de 2 luni am simtome de dureri de cap puternice ,vad stelute,durere de piept si sufocare daca intrerup aceste simptome trec si reintra totul la normal
      cea ce am uitat sa spun este ca am 31 de ani si fumez 1 pachet si jumatate la zi

    22. Datorita modificarilor hormonale de dupa menopauza, anumite afectiuni ale femeii fertile scad mult ca frecventa. Ma refer aici in special la chiste si fibroame. Deci cel putin acel chis nu mai e o problema.Si nici nu ar trebui, teoreti, sa apara altele. Asta nu inseamna insa ca un control periodic nu trebuie facut

    23. Am si eu o intrebare am 48 de ani si de 4 ani sunt in menopauza as vrea sa stiu daca trebuie sa iau vreun tratament .Inainte sa intru in menopauza am avut un chist ovarian de 37 mm care s-a diminuat cu tratament duphastron parca iar acum la echo nu se mai vede .Mi-e teama sa nu am alte probleme mai tirziu .Va multumesc.

    24. In ziua cind trebuia sa vina ciclul deja celulele interioare ale uterului sint aproape desprinse si eliminate. O banala ampicilina nu poate sa amine eliminarea cu o saptamina daca a fost luata chiar in ziua ciclului,daca ai fi luat-o cu citeva zile inainte poate sa fi avut vreo influenta.

    25. buna .sunt noua pe aici si tot ce citesc mi se pare foarte interesant .am si eu i intrebare si nici pana acum nu am gasit rasp. prin luna oct a anului2009 am luat ampicilina exact in ziua in care trebua sa imi cina ciclul si nu a mai venit decat peste 8 zile ,as vre sa mentionez ca nu iau nici un fel de pilule .medicamentele influenteaza aparitia menstruatiei ??inainte era regulat.multumesc mult.

    26. Pai in primul rind nu mai lua nici un fel de medicament. Cam la 2-3 saptamini de la posibila conceptie trebuie sa se pozitiveze testul de sarcina. Fa-l. Iar daca iese pozitiv mergi la obstetrica pentru a fi luata in evidenta si a efectua controalele periodice in vedere edpistarii eventualelor malformatii. Desi daca nu ai luat alte pastile in acea perioada, anticonceptionalele de regula nu au efecte asupra produsului de conceptie

    27. BUNA AM O INTREBARE AM INCEPUT SA IAU ANTICONCEPTIONALE YASMIN ANUL ACESTA IN IANUARIE CIND PIA VENIT CICLU MENSTRUAL SI LEAM LUAT VRO SAPTAMINA SI LEA INTRERUPT CACI MA-M SIMTIT RAU CU GREATA SI DURERI DE STOMAC DUPA ACEA LA VREO SAPTAMINA AM AVUT RELATI INTIME SI MA LUAT PASTILA DE URGENTA LA VREO 10 ZILE MISA INTINPLAT ACEAS POVESTE DIN NOU LA FARMACIE SI CUMPARA PASTILA DE URGENTA SI FARMACISTA MIA SPUS CACI POT SA FIU IN PERICOL DUPA VREO SAPTAMINA AM AVUT UN CONTACT NE PROTEJAT SI ACUM AM SIMTOME DE O SARCINA MA DOARE TARE SINI SI LE SIMT INPIETRITIAM UITAT SA SPUN DUPA INTRERUPEREA CU YASMINE LA VREO DOU ZILE MIA VENIT UN FEL DE CICLU CACI MA TINUT CA APRIXIMATIV 3-4 ZILE SI NU MAI STIU DATA FIXA A MENSTRUATIEI CE TREBUIE SA STIU SU SA FAC DACA SINT INSARCINATA SI VREAU SA TIN COPILUL NU MI IASA CU HANDICAP SAU CU PROBLEME DE SANATATE VAMULTUMESC

    28. Merci si te astept peste 2 ani😀

    29. Ma scuzi drweather, primul meu comentariu e cam fara ‘buna ziua’. Te-am citit prima oara acum 3 luni cred. Nu mai stiu exact cum am ajuns la tine dar stiu ca dupa primul articol citit ai ajuns in Google Reader-ul meu. Imi place cum scrii si cum privesti viata si lumea. Si vreau sa iti multumesc! Multumesc pentru zimbete si pentru sfaturi, pentru sensibilitate si sarcasm, multumesc pentru tot!

    30. Pai daca nu te calca vreo masina sau nu vine sfirsitul lumii in 2012 … in mod cert o mai duci pina la 35 de ani. Dupa aia mai scrie-mi (eventual adu-mi aminte) ca sa facem o reevaluare😀

    31. Am 33 de ani si iau de 3 ani anticonceptionale. Un an am luat Rigevidon, am schimbat cu Marvelon si de un an iau Yasmine. Imi fac analizele de singe cam la 6 luni si in afara de colesterol de 300 nu am alte probleme. Tensiunea este spre hipo mai degraba. Fumez un pachet de ‘lights’ in 2 zile. Cind o sa mor?😀

    Lasă un răspuns

