Cistita din luna de miere

Că nu toate sînt minunate „după” o ştie toată lumea.La noi , bărbaţii există faimoasa „ţigară de după” care de multe ori te trezzeşte la realitate.La partenerele noastre problema îmbracă uneori o haină mai concretă şi de multe ori mai neplăcută.E vorba de „cistita de după”.Sau, în termeni medicali „cistita din luna de miere” (pe engleză „honeymoon cystitis”).Acuma, nu ştiu de ce i-o fi zicînd aşa că doar asocierea sexului exclusiv cu luna de miere era la modă pe vremea bunicii …

E vorba după cum cred că ai bănuit, de infecţia urinară care apare de multe ori in perioada următoare uni contact sexual. Nu o să mai înşir aici cohorta de simptome ale unei cistite.Probabil că le ştii (conform unor statistici cam jumatate din femei au avut cel puţi o dată cistită). Iar dacă nu , poţi citi aici

Factori care favorizează cistita după sex

  • Mişcările penisului.Frecarea locală, pe lîngă plăcere mai are un efect. Neplăcut. Împinge microbii care există în vagin prin uretră către vezica urinară.Şi cum la fete acest drum e de numai cîţiva centimetri …. Iar dacă ai şi obiceiul de a te şterge la fund dinspre anus către vagin (din spate în faţă cum ar veni) îţi dai seama că la intrarea în vaginul tău stau o mulţime de suflete flăminde (nu după sex) provenite din tubul digestiv. Iar cel mai cunoscut din aceşti microbi este  E. Coli.
  • Anumite mijloace anticoncepţionale. Diafragma apasă pe vezică şi îi stînjeneşte funcţionarea normală.(vezi in poza de jos cum apasa marginea din fata a diafragmei pe uretra)  De asemenea dacă foloseşti spermicide să te gîndeşti ca alea nu numai că omoară spermatozoidul dar te iorită şi pe tine acolo unde nu trebuie

  • Un perineu rigid – asta se întîmplă la tinere şi la femeile care nu au nascut deloc – creşte riscul de a face această infecţie

Cum prevenim … sau tratăm cistita lunii de miere

Cel mai sigur ar fi , nu-i aşa, să renunţi la sex.Dar pentru că sînt convins că nu ţi se pare cea mai bună soluţie (o paranteză apropo de renunţatt la sex: să nu crezi că vibratorul e o soluţie şmecheră. Ntz. Mecanismul e acelaşi. Ca şi efectul. )… Deci ….unde rămăsesem …. aha, ce anume să faci ca să eviţi această infecţie.

  • Urinezi imediat după. Pînă ce el trge din faimoasa ţigară. Reuşeşti astfel să „speli” canalul şi să evacuezi microbii pătrunşi
  • Renunţi, dacă e cazul, la diafragmă sau spermicide.
  • Folosseşti un lubribiant.Dacă „chestia” alunecă mai uşor împinge mai puţini microbi prin uretră
  • Igienă locală. Poate să nu fie cazul tău dar să ştii că sînt unele care nu se spală cu săptămînile
  • Afinele. E un lucru cunoscut de mult ca afinele conţin nişte substanţe care previn infecţie urinară. Culmea ca si  cercetatorii au gasit argumente pro – citeste de pilda acest articol din Times .Se pare ca mai ales contra infectiei cu E.Coli sint bune. Deci o idee practica ar fi sa inlocuiesti romantica şampanie dinainte cu un mult mai practic pahar de afinată … asta desigur daca nu o faceţi prin tufişuri de afini 😉
  • In fine, daca numic nu merge … sau nu ai la indemina, ia imediat după o pastila de ciprofloxacin iar la 12 ore alta.Ajută.

Acuma ca am vazut cum e cu luna de miere din punctul de vedere al jumătăţii feminine, hai să ascultăm o părere şi din tabăra cealaltă

Doi fosti tovarasi de chefuri si escapade, despartiti o vreme, se reintîlnesc. Unul din ei s-a casatorit intre timp.
– Ei, cum e sa fii casatorit? intreaba celalalt.
– Sunt avantaje si dezavantaje, îi raspunde prietenul.
– Serios? Ce avantaje si ce dezavantaje sînt?
– Pai, un avantaj ar fi, de pilda, ca dimineata ti se aduce micul dejun la pat. Dezavantajul e ca ti-l aduce mereu aceeasi persoana!…

25 Răspunsuri

  1. Pt Nico
    Ar trebui investigat si apaatul genital. Poate si o anexita sa dea aceste simptome. Mai ales ca nu descrii simptome tipice pt cistita (urinat des, usturime la urinat) ci doar dureri care, repet, pot proveni de la uter .. vagin .. trompe …

  2. Buna ziua,din pacate ma numar si eu printre persoanele cu probleme de cistita,am luat antibiotic de 3 ori pana acum(ciprinol+urinal,amoxacilina+uricol,doxiciclina+no-spa) si cum terminam antibioticul apareau acele simptome ingrozitoare si iar trebuia sa iau antibiotic(cu pauza de o saptamana)si tot asa si mi-am facut o urocultura unde a reiesit ca am infectie cu E-coli.De la ultimul antibiotic luat(Doxiciclina) nu am mai avut probleme severe insa dupa contact sexual reapar imediat si foarte puternic si mai grav este ca ma doare uneori in partea stanga,alteori burta,alteori am durere de mijloc si mai jos, intrebarea mea este daca aceste dureri sunt cauzate de aceasta infectie sau ar putea fi altceva. Mentionez ca ma doare in partea stanga de la ovare pana la mijloc si aproape zilnic insa nu am mai luat antibiotic.Mi s-a spus sa iau antibiotic(am facut si antibiograma) doar la usturimi insa daca nu am contact sexual nu am acele usturimi decat durerile de care am mentionat. Va multumesc anticipat.

  3. Pt ralu
    Eu zic ca e o problema de lubrifiere. Faptul ca nu o ai tot timpul se datoreaza faptului ca nu esti la fel de excitata la fiecare act sexual, si , implicit, lubrefierea e mai mult sau mai putin suficienta. Mai ales daca durerea e prezenta in timpul actelor sexuale prelungite.

  4. Pt Ankutzik88
    Da, e posibil ca o anexita sa „migreze” spre vezica. De asemenea e important daca ai o activitate sexuala prea intensa, miscarile penisului ar putea favoriza migrarea microbilor in vezica. Poate sa fie vb de o scadere a imunitatii in perioada ciclului .. daca acea recidiva „lunara”are vreo legatura cu perioadele menstruatiei.

  5. Am o intrebare, defapt e o problema mai veche pe care nu stiu cum sa o rezolv. Am niste dureri in zona vaginului in timpul actului sexual, niste usturimi care trec odata cu incetarea actului. Aceste dureri nu le am tot timpul, doar daca am avut o pauza mai lunga, ma doare primele 2 3 dati apoi inceteaza durerea. Nu stiu daca e o problema grava si daca ar trebui sa merg la un control sau e o problema de lubifriere sau de la prezervativ, desi nu tot timpul am problema asta? Ce as putea sa fac sa nu mai am usturimile astea ?

  6. Am o cistita de 3 ani si am luat toate antibioticile prescrise,ovule,dezinfectante urinare,am baut ceaiuri…Urocultura iese bine,la fel si ecografiile la rinichi.Ce ar putea intretine aceasta infectie?Precizez ca am facut si instilatii cu Cystistat si degeaba.Infectia revine lunar.Ce analize ar mai fi necesare?Ma hidratez corespunzator,pastrez o igiena adecvata si nu stiu care ar putea fi cauza.Ce investigatii credeti ca as putea sa mai fac?Este posibil ca cistita sa recidiveze de exemplu si daca ai o anexita??
    Multumesc frumos.

  7. Pt Alina
    Pai polipii astia nu prea dau inapoi. Totul e sa nu creasca in dimensiuni. Si sa nu singereze. Daca sta pe loc .. poate sa stea mult si bine

  8. Pt Alina
    Nu as zice sa abuzezi de nolicin. E posibil ca microbul sa dezvolte rezistenta. Plu ca iti distrugi stomacul.
    Cit despre lichide .. nu are importanta ce anume ci sa fie macar 2-3 litri ca in reclama. Poate fi si bere daca it face placere.

  9. Si inca ceva,sper sa nu va plictisesc.Acel polip trebuie neaparat operat sau poate sa se resoarba de la sine,cu trecerea timpului,pentru ca am oroare de histeroscopii,mai ales ca citesc foarte mult pe internet si ma informez inainte de a merge la un medic,iar acest lucru ma sperie putin,stiind la ce sa ma astept.O seara frumoasa va doresc.

  10. Da,lichidele consumate constituie o problema,pentru ca,nu prea obisnuiesc sa beau multe lchide,decat atunci cand,ma aflu in situatii dificile.consum ceai de coada calului combinat cu coada soricelului.Mai iau de asemenea Urinex,3 cpr./zi si Nolicinul despre care v-am vorbit.Imi spuneti si mie va rog,daca ,acest Nolicin poate fi luat si ca preventie ,atunci cand este nevoie?Multumec pentru raspuns.

  11. Pt Alina
    Intii iti multumesc pt aprecieri🙂
    Nu stiu in ce masura acel polip (care e ceva asa cam ca omusorul din git) apasa pe caile urinare si face dificila trecerea urinei prin ele. Daca vei ramine insarcinata va fi oproblema tratarea acestor cistite pentru ca cel putin in primul trimestru e bine sa nu iei nici un fel de medicament. Cred ca de vina pt cistite e peretele gros care , fiind mai putin elastic face ca vezica sa nu se evacueze complet dupa mictiune. Iar urina ramasa se infecteaza. AI INCERCAT SA CONSUMI CANTITATI MARI DE LICHIDE CARE SA SPELE CIT DE CI TVEZICA SI SA IMPIEDICE STGNAREA URINEI SI INFECTEREA EI?

  12. Domnule doctor ,doresc sa mai adaug un comentariu suplimentar prin a va felicita pentru initierea acestui blog,care este cu mult diferit de blog-urile altor medici,prin diferentierea ,ca,dvs.,explicati aici in asa maniera ,incat sa poate intelege oricine,indiferent de pregatirea sa,ceea ce se intampla cu organismul sau atunci cand apare o patologie .De asemenea explicati totul cu umor si in acelasi timp prin melodia de ambient pe care ati adaugat-o este o adevarata relaxare sa citesti printre randuri despre anumite boli care ne fac viata ,uneori un chin.Stiti,se spune ,ca,un medic apropiat de pacient,cu o vorba buna,il face pe acesta sa fie pe jumatate vindecat.Inca o data felicitari si va doresc numai bine si reusite.

  13. Buna ziua.Am si eu o problema cu cistitele recidivante.am peretii vezicii urinare ingrosati ,nisip la rinichi si in fiecare luna dupa ciclul menstrual fac cistite care cedeaza numai la Nolicin.Mai fac de asemenea cistite si dupa contact sexual.nu stiu ce pot face pt a scapa de ele.Am fost si la ginecolog,mi-a confirmat ca am si o candida pe care am tratat-o si un polip de cativa mm localizat fundar pe uter.Are legatura acest polip cu cistita?Cauzeaza cu ceva daca iau Nolicin 5 zile pe luna pe timpul menstrei?Asa mi-a recomndat un medic ginecolog.Am 34 de ani si vreau sa raman insarcinata dar nu reusesc din cauza cailor urinare inflamate mai tot timpul.

  14. Sint convins ca ai incercat tot ce se putea … poate ai putea umbla putin la regimul alimentar. Ideea e de a avea o urina mai alcalina, care sa impiedice multiplicarea microbilor

  15. Buna seara
    Am si eu o problema cu cistita,dar numai dupa contactul sexual..cam stiu aproape tot despre infectiile urinare,si cum se trateaza..dar nu pot sa-i dau de cap la cistita aceasta postcoitala..acum ceva luni am facut toate analizele si la secretie si urina,(m-am luptat cu e coli apoi cu o anexita)iesisera sterile dupa nenumarate tratamente,a fost bine o perioada,dar bineinteles ca au inceput din nou..rugamintea mea este sa-mi dati sfaturi cu privire la preventie..in afara de igiena,urinat dupa,sters din fata in spate,stiam ceva de genul,luat cate o pastiluta de biseptol(dar la mine a iesit rezistent ) sau furantoina,dupa contactul sexual,sau poate imi spuneti dv cum sa procedez si ce sa iau..Si daca am facut infectie urinara,este posibil din cauza secretiei?Sau se face si independent de aceasta..si am obs ca se mai schimba si secretia dupa contactele sexuale..multumesc frumos..

  16. Pt Floryna
    Scze pt intirziere
    Nu prea poate afecta tratamentul operatia de apendicita … mai mare e riscul pe stomac al tratamentului antiinflamator, de aceea e bine sa asocieziun protector gastric (omez de ex)
    Cit despre infectia in sine, e bine sa cauti cauza. Poate ai un partener (parteneri) sexual care are microbu si ti-l da periodic. Poate ti-e frig i nregiunea lombara (spate) sau la burta.

  17. buna seara,ma numesc floryna si am 23 de ani si de ceva timp am inceput sa am ceva probleme .cred ca am inceput sa ma duc la doctori atat de des cum nu am facuto pana acum.am fost la doctorul de familie prima data vaitandu-ma ca am niste dureri pe jos si dureri la stomac si ca mai am dureri si in partea stanga,ma controlat si mia dat trimitere la ginecologie.Am ajuns la ginecologie ,ma consultat si am facut si un ecrograf si nevand nimik ma trimis sa fac urocultura,am facut si si nu mia iesit mai nimik ,adica nimik grav ,o simpla infectie cum mia spus dansa si mia prescris un tratament cu cystinol drajeuri si aulin pliculete si nu am luat decat cystinol ca de la aulin ma durea stomacul.Pot spune ca am terminat tratamentul si ma simteam cat de cat ma bine ,apoi dupe ceva timp dupa ce nu am mai luat tratamentul aproximativ 2 saptamani mau luat iar crizele de durere si usturimi ,cam aceleasi simptome pe care le am avut si am ajuns din nou la doctora si ramanand mirata ca miau reaparut simptomele crezand ca am o simpla infectie ,zicandu-mi ca sa ma interneze sau sa facem din nou urocultura si eu iam zis ca sa imi dea tratament si asa mia dat un tratament cu ciprofloxacin pentru mine si pentru partener timp de 5 zile si mia mai cerut ca peste 3 zile sa fac un alt test pentru bactilo…..si restul nu il stiu.sunt ingijorata daca acest tratament ma poate afecta intr-un anume fel eu fiind si operata de apendicita cu complicatii.sau mai exact sunt speriata de faptul cu aceasta infectie care multii imi spun ca nu o sa mai pot scapa de asa ceva niciodata.imi puteti da va rog din suflet un sfat , o parere ,o informatie ca sunt foarte speriata si ingrijorata.

  18. Pt. Nicoleta
    Scuze pt. intirziere
    Ciprofloxacinul e indicat ca si tratament al infectiei nu preventiv. Daca si acum infectiile apar la 2-3 luni risca o astfel de suferinta periodica pina cind ramii insarcinata apoi poti relua spalaturile locale post-contact

  19. De ani de zile fac aceste cistite/infectii la 2-3 luni. In ultimile 8 luni am reusit sa scap prin: urinat dupa +dus+urinal, dupa fiecare contact (si dus inainte de fiecare data).
    Din pacate am facut din nou: ne dorim un copil si asa ca nu am mai mers la baie dupa…
    Recomndarea ta cu ciprofloxacin se refera la situatiile cand se face infectia?sau luat preventiv?
    (Oricum ac. e interzis intr-o eventuala sarcina din cate am citit)

    La utimile infectii asta mi-a recomdnat si doctorul ginecolog (tratament)

  20. E drept ca pestinga e si piatra dar ma indoiesc ca simpla introducere a unui ovul sa fi „deranjat” obiectul. Cred ca mai degraba a fost o iritatie locala. Daca era de la cistita sau de la orice altceva ar fi aparut independent de „manevrele” de introducere a ovulului.

  21. buna seara!am si eu o nedumerire.zilele trecute am fost la medci din cauza unor dureri jos, inauntru spre vezica.am facut un ecograf din care a reiesit ca am o piatra la rinichiul stang. pe langa piatra m-a diagnosticat si cu cistita cronica.in urma cu 2 luni am mers la 2 ginecologi(care m-au pus la ecograf, respectiv control normal) mi-au spus ca am o ‘usoara raceala pelvina’ si mi-au dat un antibiotic si niste ovule.ceea ce ma nedumereste esta faptul ca atunci cand introduceam ovulul simteam ceva in partea stanga umflat ca o punguta,imi puteti spune va rog daca este de la cistita descoperita recent,sau daca exista alt motiv?va multumesc

  22. Fecalele sint in mod normal pline de microbi, nu se cauta asa ceva pe acolo ci numai viermi.Coprocultura inteleg ca ai facut-o.O poti repeta ca sa veyi daca ai scapat de giardii
    Da, microbii pot migra in fata spre „orificiul” anterior.Asta in cazul unei igiene deficitare (nu cred ca e cazul) ori daca te stergi cu hirtie igienica dinspre spate spre fata.In acest caz chiar sint sanse reala sa populeyi vaginul si vezica cu tot felul de vietati cacacioase …
    Da, pentru analize genitale se face examenzl secretiei ori se recolteaza probe cu betisorul.Depinde despre ce analize e vb

  23. Multumesc pentru sfat, cum am sa incep sa ma simt mai bine, am sa trec si pe la ginecolog, deocamdata am prietena mea …toaleta. Cum se descopera infectiile genitale..lama? Mai am o intrebare la dumneavoastra. Am o stare ciudata dupa ce merg la baie pentru celalat lucur (nu stiu cum sa ii zic mai frumos), simt nevoia sa merg iar de vreo 2 ori la baie ca sa urinez si ma si ustura. Am avut giardia si am facut tratament pentru ea. E posibil ca microbi din anus sa migreze in tipul …..spre vezica si apoi sa ureniz cu usturimi? Daca da ce analize as putea cere la doctorita de familie ca sa vad daca nu mai am si alti virusi in fecale?

  24. Nu ar strica sa te vada si un ginecolog. Sin destule afectiuni genitale care interfera cu functionarea rinichilor.De pilda un fibrom poate apasa pe caile urinare intretinind o infectie.La fel poti avea o infectie genitala care sa treaca spre caile urinare.

  25. Buna ziua. In ultimele 4 luni am avut si eu aceste simptome care dupa cateva zile treceau. Prin decembrie am inceput sa ma simt mai rau si am facut analize la urina unde nu au iesit microbi ci doar rare leucocite (6-8/camp), numeroase celule epiteliale si numerosi cristali de oxalat de calciu. Am luat ciprinol 4 zile pana cand au venit rezultatele la urina si apoi doctorina a zis ca am doar nisip la rinichi. Dupa ultimul contact sexual insa ma simt si mai rau, simt ca ma ard rinchi si ca parca ar fi umflati (insa nu e o durere intensa mai multa o jena), vezica parca ar fi mereu plina, urinari dese si cu usturime.Am luat norfloxacin 2 zile si de azi si diclofenac supozitoare. Credeti ca ar trebui sa ma alarmeze ce simt la rinichi? Simtomele care apareau dupa actul sexual (usturime la urinat) se intamplau cam la 3-4 saptamani dar treceau. Mentionez ca sotul foloseste prezervativ si gel pe baza de apa pentru lubrifiere. Nu obisnuiesc sa fac spalaturi interne dupa….insa credeti ca folosirea prea mult a prezervativului m-ar putea afecta?

Lasă un răspuns

