10 Questiuni despre gripa porcina

Iata in fine revansa porcului asupra exploatatorului sau de veacuri….Ignatul acesta blajin si inofensiv a pritocit el ce a pritocit si, acum , a aruncat in lupta o arma biologica redutabila care loveste iata in inima puterii umane mondiale: SUA.

Sa vedem 10 afirmatii ce se pot face deocamdata despre aceasta boala la moda astazi…swine_screen027

1. De ce a aparut ?

Pai porcu e un animal hranitor nu numai pentru om. El poate gazdui o multime de tipuri de virusi care,normal,se combina intre ei.Iar rezultatul e un soi de struto-camila greu de invins. Se crede ca virusul care face acum ravagii ar avea părţi din virusi aviari…umani…porcini…In trecut s-au inregistrat cazuri…porcarii o mai faceau  si ei,dar era vorba de virusul clasic,necombinat cu ala de la pasari si om…

2.Cum se transmite?

Prin aer. Adica se ia din aerul expirat de porc….sau de omul bolnav. De aia vedeti la TV tipii aia bronzati din Mexic cu masti pe fata…vitruvianswine

3.Cum NU se transmite

Prin carne. Temperatura la care e gatita carnea distruge virusu. Numa daca nu iti place carnea cruda de porc…Sau daca cumva animalu nu şi-a dat ultima sufl….pardon guiţare.

4.Cum se manifesta

Ca orice gripa mai serioasa…adica

  • febra
  • tuse
  • durere de git si ochi
  • respiratie dificila
  • dureri de articulatii si muschi
  • oboseala extrema

Nu exista un simptom special care sa apara numai in gripa asta…ceva gen „ti-a crescut o buba albastra in frunte deci ai gripa porcina” Simptomele sint exact ca la o gripa ceva mai serioasa.Daca e porcina se vede numai prin teste ultra …. supra …. mega….eventual la autopsie ( si nici atunci).

5.Prin ce tari e ea acum

Deocamdata in America Latina (Mexic  mai ales) si sudul SUA. Dar turistii care au fost in  zona au ajuns deja acasa la ei in diferite regiuni ale lumii…Intre timp (azi e deja 29 aprilie) a ajuns in Euorpa.Germania,Spania,Croatia,Austria….Ce mai,un guiţat ameninţător se aude pe tot mapamondu…

Iar astazi,deja noiembrie si brrrrrr frig,e pretutideni.

6.Care e scorul

Deci cite victime. Cind scriu asta,prin 26.04.2009. se apropie de suta.

Iar acum in noiembrie nu prea mai stie nimeni citi sint

TAMIFLU

TAMIFLU

7.Cum se trateaza

Oamenii de stiinta nu s-au dezmeticit inca,lucreaza intens, sa nu-i deranjam. Pina se afla leacul deocamdata se trateaza ca orice gripa .Dar in spital si cu ochii pe bolnav ca pe butelie.Daca e disponibil se incearca cu armele anti-gripa aviara adica TAMIFLU sau RELENZA care se pare că sint eficiente

8.Cum se previne

Desigur sa eviti contactul cu bolnavii.Chestia e ca nu stii cine e cu virusu in plamini.Asadar teoretic singura solutie e VACCINUL.Cu toate polemicile care exista pro si contra

9.Cum o gasesc ?

Nu…nu ca sa o iei…ca sa afli mai multe de pe net cauta „mexican flu” sau „swine flu” ca asa o cheama pe engleza (ei zic FLU la gripa). De asemenea poti cauta „swine influenza„.Pe site-uri romanesti gasesti numai stiri despre victime si poze cu mascati disperati…Uite aici un site cu ultimele stiri…Aici e site-ul Organizatiei Mondiale a sanatatii.Iar mai jos am pus un fluturas propagandistic cu gripa porcina.Toate acestea in limba engleza.

brosura-page-0

brosura-page-1

10.Iar acuma la final/S’auzim un recital

Unde vedem ca nu numai romanul face haz de necaz…

34 Răspunsuri

  1. Hehehehehehe🙂 Pai la mine de obicei incepe cu tuse seaca, si iau Bromhexin pentru fluidizarea secretiilor (apropo, si asta e lichid aici si tre’ sa dozez cu picatura), si daca blochez centrul tusei nu „provoc” bronhiile, care isi fac productia de mucus, apoi il „scuipa” afara cand l-au produs. Pentru roseata in gat iau un siropel, picaturi in nas de cate ori se infunda, da’ cu masura, aspirina si paracetamol daca ma doare capul (de la sinuzita mea batrana ma mai doare uneori, mai ales daca am accese de tuse…🙂

  2. Pssst sa nu spui la nimeni, dar chiar e un drog (contine, e drept putina, morfina)… are proprietatea de a inhiba centrul tusei, de aceea e indicata in tusea seaca. Daca tusea e cu flegma si iei codeina risti sa te inneci cu secretii fiindca inacest caz tussea e utila pt. a evacua secretiile.Mai e buna si in diaree

  3. Dom Doctor, sincer, ce e cu codeina asta? ca eu n-am auzit de drogati care sa se drogheze cu codeina….. In Romania m-a prins o raceala asta primavara si noroc cu mama si medicii ei, care i-au dat reteta pentru O CUTIE de codeina – am fost fata „econoama” si am papat cu masura, 1 seara inainte de culcare ca sa pot dormi linistita, in primele zile jumatate dimineata si la pranz, apoi doar jumatate seara. Se merge din principiu ca omu’ conduce masina personala, ceea ce nu e cazul la mine, nu m-a prins morbu’ iar in Austria exista un fel de solutie care are un guuuust….. beh! Din cutia aia mai am vreo 6 pastile pentru „zile grele”🙂

  4. Pai onutza draga, rinita asta bate si cu lacrimatul de care imi scriai in urma cu ceva timp. ia deocamdata antibioticele, posibil sa rezolvi doar cu ele, daca nu poate o sa iti dea medicament strict antialergic (rinita aia e un soi de alergie)

  5. am fost la MF si nu mi-a dat codeina:(mi-a dat antibiotice pt 10 zile,iar dupa aceea sa ma duc sa ma vada iar,cand mi-a dat reteta ca diagnostic mi-a pus rinita alergica,ere cam ingrijorat MF.

  6. Din citi cunosc eu , niciunul nu a facut reactii adverse, desi sintem toti cu ochii pe ei ca si pe butelie.

  7. sincer bunicul meu a facut acest vaccin,dar pana acum nu a avut efecte adverse.parintii mei mi-au sugerat sa il fac si eu.nu prea stiu ce sa fac??!!am 15 ani.

  8. Intrucat minciuna nu are picioare lungi, oameni cu coloana vertebrala si pozitii responsabile incep sa traga perdeaua de pe faimosul vaccin anti-gripa porcina. Iata aici 2 linkuri:
    http://www.humanite.fr/2010-01-07_Societe_Grippe-A-Les-labos-s-agrippent-a-leurs-contrats

    http://www.humanite.fr/2010-01-07_Societe_Grippe-A-L-implacable-requisitoire-du-depute-Wodarg
    Interviul il am si tradus in lb. romana.

  9. Mi-e greu sa iti dau un sfat sub protectia anonimatului.Iti spun doar citeva considerente
    1.peprioada cu risc maxim pentru ca fatul sa se nasca cu deformari din cauza medicamentelor e primul trimestru.Deci tu ai trecut de ea
    2.Nu exista studii asupra efectelor adverse asupra oamenilor darmite asupra sarcinii … iti dai seama,gripa nu are mai mujlt de un an de cind a aparut,practic nu a fost timp sa cercetezi efectul pe o sarcina de 9 luni nici macar a virusului cu atit mai mult a vacinului care a aparut doar de citeva luni.
    3.Desigur,orice boala grava e mult mai … grava la gravide pentru simplul motiv ca sint 2 fiinte umane si un singur sistem imunitar,cel al mamei.Deci exista riscul de a muri cel putin una din ele (repet,e vorba de boli grave) de aceea se prefera separarea „pacientului dublu” .
    Ce pot sa te sfatuiesc eu in conditiile astea.Daca nu faci vaccinul si faci gripa,toti vor zice ca e vina ta.Daca faci vaccinul si ai efecte neplacute tu sau/si copilul , vor da din umeri spunind ca nu a fost suficient experimentat (vaccinul).Eu unul,sincer,nu am facut vaccinul .Din spitalul unde lucrez stiu doar vreo 4 care l-au facut … nici o gravida … dar fara vre-un efect advers pina acum.Nici nu cunosc concret pe cineva care sa fi patit ceva,desi pe aici pe la mine nu pot spune ca si-au facut prea multi vaccinul ….

  10. buna
    sunt deja mama a doi copii,unul de trei si unul de un an.Sunt insarcinata in 24 de saptamani,si medicul ginecolog mi-a sugerat sa-mi fac vaccinul imptriva gripei porcine,tinand cont ca si eu ,dar in mod deosebit sotul meu avem contact cu multe persoane pe zi.Sunt efecte secundare,pt fat,sau reactii adverse,in cazul in care hotarasc sa ma vaccinez?Si de ce_daca o gravida a contactat virusul_se dispune automat de intreruperea sarcinii sau cezariana?am nevoie de u n sfat,sa fac sau nu vaccinul?
    Marinela Horotan

  11. Sa stii ca are si partile bune aceasta gripa … nici nu itiimaginezi citi Ignati au scapat anu asta de la cutit.Ca omu din popor nu le are cu caile de transmitere si auzind de gripa porcina crede ca se ia prin orice consumi de la porc …

  12. e vrajeala.fu’ boala vacii nebune,aviara acum porcina .lool.am inteles ca mai vine una din urma,pe numele ei gripa canina.sa fim seriosi;))se imbolnaveste porcul sau mai nou catelul si moare omul.cum vine asta?sunt aberatii.
    daca e asa cum se speculeaza pai asa omoara toti porcii cum au facut cu pasarile.
    cu ocazia asta nu ne-am mai ingrasa,carnea de porc e cam grasa,nu am mai avea colesterol etc.ucideti porcii!!!!si pe ala din Parlament,mai ales pe aia.

  13. Iti multumesc pentru aprecieri😀

  14. imi place blogul enorm! enorm! ma bucur ca mai sunt printre noi si oameni! felicitari! citesc cu intees tot ce e aici! bravo drweather!

  15. @};-

  16. Nu.Cel mult se face referire,cum ai intuit,la ideea de stat in grup,virusu transmitindu-se pe cale respiratorie.Sau,poate,vreo minte luminata a facut asocierea cu sintagma „cind o zbura porcu” si s-a gindit la un avertisment suplimentar🙂

  17. Ma enerveaza anuntul Tv cum ca daca in 7 zile de la revenirea in tara… bla bla bla. Intrebare: este gripa favorizata de calatoria cu avionul? Nu poti s-o iei si la noi in autobuz sau anuntul se adreseaza doar celor care merg cu avionul si au masina proprie (fara virusi)?

  18. Scuze pt. intirzierea raspunsului…
    Intr-adevar exista aceasta fobie a gripei porcine iar baiatul dvs intruneste o serie de criterii (tinar..contacte multiple …plus simptomele.).Nu strica sa mearga la un consult la Clinica de Boli Infectioase de la Padurea Verde.

  19. Un sfat doresc,
    fiul meu de 23 de ani e acum in TM (noi parintii in SM).
    De ieri seara a facut febra 38,8, azi o tine tot asa, tuse seaca, somnolenta.Este programat la interviu pt masterat saptamana viitoare.Deocamdata se trateaza cu vitamina C si Paracetamol.Daca nu ar fi spaima asta cu gripa porcina, probabil am astepta o zi doua sa vedem cum evolueaza.Acum insa suntem ingrijorati si nu stim daca e cazul sa mergem la el si sa-l ducem la un medic?
    Multumesc mult,

  20. Adevarul a ca nu am mai actualizat articolul de cind l-am scris…si au intervenit destule noutati

  21. Adv e ca daca te gandesti mai bine … nu ti se pare cine stie ce … daca ai grija si te duci la doctor dupa primele simptome nu are ce sa se intample :d … si oricum alte 9 cazuri au fost tratate :d v-am pupat!:*

  22. Pt. Ana
    Doar inceputul e greu….orice calatorie de 1000 de km incepe cu un pas,zice un chinez.Iti doresc un blog cit mai vizitat🙂

  23. Da,ai dreptate ar,vezi tu,o banala gripa nu aduce atita publicitate…vinzari de te-miri-ce de la masti pina la Tamiflu.Pina la urma totul e un joc de marketing,nu?

  24. felici pt blog;
    mai dureaza pana voi avea si eu unul ok! -gandi ea cu un pic de invidie si multa admiratie…

  25. Toata teama asta despre gripa e exagerata. Pana in 1 mai au fost raportate 10 morti si imbolnaviri cauzate de A H1N1, asta in aproape o luna. In contrast, 36,000 de oameni mor in SUA din cauza gripei obisnuite, adica cateva mii per luna, si totusi.. nu auziti pe nimeni sa vorbeasca despre o pandemie de gripa comuna.

  26. Pentru ca,uneori,eu insumi nu sint chiar normal,asa ca ….🙂

  27. Da dece le spui questiuni si nu chestiuni? Cum e normal.

  28. eh,dar oare cite suflete de porci or fi🙂

  29. Merci de pont…Il transmit iată şi altora.

  30. Din păcate.

    Şi „iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor.”… (Timotei 6:10)

    Recomand cartea „Studiul China”. (http://www.studiulchina.ro/Despre.html) Mi-a plăcut.

  31. Eh…totdeauna am fost de parere ca intelepciunea anticilor facea cel putin cit miile de experiente din laboratoarele de azi.Problema e ca pe vremea aia nu erau nici companii farmaceutice,nici fast food-uri.Si cred ca nici asa de multi doctori.Acu gindeste-te ca toti ar incepe sa respecte acele chestii destepte din Biblie.Din ce ar mai trai doctorii….farmacistii…fastfudistii (sau cum le-o fi zicind).Ca pina la urma banu e cel care si dispune si impune astazi.

  32. „Să nu mâncaţi porcul, care are copita despicată, dar nu rumegă: să-l priviţi ca necurat. Să nu mâncaţi din carnea lor, şi să nu vă atingeţi de trupurile lor moarte.” (Deuteronom 14:8)

  33. 🙂🙂🙂
    Cit despre băutură….să te uiţi la articolu despre ciroză că acolo o să vezi si niste BURTOŞI.Să imi spui dacă ăia îţi plac (nu neapărat Minculescu…)

  34. Vai, vine gripa, vai, vai; asta ne mai trebuia, soro, după criza aia şi cutremur !

    Şi pozele ălea cu buboşi; ai văzut, fă, şi bărbat-mi-o arată mai bine după ce-o băut !

Lasă un răspuns

