Agitaţia sîngelui căutînd calea de a ieşi din uter.Adică sindromul premenstrual

Citatul din titlu nu imi aparţine.E definiţia dată acestui sindom premenstrual de bunicu meu,unu’ Hipocrate🙂 .Sindrom premenstrual care,se vede treaba,inca de atunci nu le dadea pace gratioaselor noastre jumatati.

Cauzele sindromului premenstrual

Sint multe teorii care incearca sa il explice.sindromul-premenstrualSi ca orice situatie similara,atunci cind exista mai multe explicatii pnetru un lucru,niciuna nu e corecta.Pentru ca daca ar fi , nu ar mai fi nevoie de celelalte.Sa spun doar ca e mai frecvent la femeile din marile orase,de aceea e privit ca una din problemele produse de civilizatie.De asemenea nu e obligatoriu sa il ai de la primul ciclu.Poate apare dupa o sarcina,avort,dupa o banala infectie sau dupa un stress puternic.Uneori persista 3-4 luni chiar si in lipsa menstruatiei (in cursul sarcinii,dupa menopauza).

Manifestarile sindromului premenstrual

Dupa unele statistici cam o treime din femei au avut sau au acest sindrom,deci nu o sa va descriu niste simptome deosebite.Daca ai ajuns sa citesti acest articol precis le-ai avut si nu o singura data.Tot ceea ce e bine sa stiieste ca o anume nebunie si agitatie care te prinde periodic,tot la o luna,nu inseamna ca iti cinta pasarile in cap sau ca ti-a filat vreo lampa.E ceva normal/E sindrom/Premenstrual🙂

Aceste manifestari apar in ultima parte a ciclului,chiar inainte de singerare.De unde si definitia data de Hipocrate.

Deci

SIMPTOME PSIHICE

  • agitatie , nervozitate , furie
  • sau,dimpotriva,frica,depresie,lipsa de concentrare
  • iti vine sa tot maninci (bulimie in termeni medicali)

SIMPTOME LA CAP

  • ameteala
  • dureri de cap
  • acnee

SIMPTOME LA PIEPT

  • dureri de sîni
  • transpiraţii,bufeuri

SIMPTOME LA BURTA

  • balonare
  • dureri in partea de jos a burţii
  • constipaţie
  • greaţă

SIMPTOME LA PICIOARE

  • picioare umflate de la glezne in jos

De asemenea pot apare crize mai dese ale unor boli cronice de care suferi (astm bronşic,epilepsie)

Toate aceste simptome au o intensitate variabila.Unele femi sint doar triste si abatute,altele bat totul in jur,incepind de la barbati.

Tratamentul sindromului premenstrual

Am pus mai jos un mic poster…

tratamentul-sindromului-premenstrual

Explicatii pentru aceste „tratamente”…efortul fizic contribuie la eliberarea de „hormoni ai fericirii” faimoasele endorfine,care amelioreaza simptomele.Somnul,normal,te face sa uiti de toate.Cafeaua te agita in plus,de aceea e bine sa o eviti.Dulciurile si evitarea grasimilor reduc simptomele de la sini

Acestea au fost un fel de terapii „de acasa”.Citeva tratamente medicale

Simptomele psihice pot fi atenuate cu antidepresive.Nu insist,sint pline site-urile si farmaciile de ele.Nu le recomand,creeaza dependenta,dar daca nu ai ce face…

Pentru dureri de cap are afect,de multe ori,vitamina B6

Daca ti se umfla picioarele evita sa maninci sarat.Unii recomanda chiar diuretice

Anticonceptionalele , intrucit actionează pe hormoni (iar multe teorii atribuie secretiei de progesteron vina pentru sindromul premenstrual) pot atenua simptomele la aproape jumatate din femei

Undeva am citit ca se recomanda si histerectomia (adica scoaterea uterullui) pentru a scapa de probleme.Nici char asa.Nu iti tai piciorul pentru o banala batatura…

51 Răspunsuri

  1. Pt Persefona
    UIte aici un articol mai complex despre papanicolau. Ideea e ca un papanicolau anormal nu inseamna sfirsitul lumii. Citez din articol „majoritatea testelor Papanicolau anormale sunt cauzate de infectii sau inflamatii care pot fi tratate” Deci ideea e sa vezi daca nu ai cumva una din acele infectii care pot da anormalitati ale celulelor din frotiu si sa trqtezi acea infectie. Apoi sa repeti testul.

  2. Doc, scuze ca scriu aici, la topicul papanicolau nu am reusit. Pentru prima data in viata mi-a iesit C2 la testul Babes-Papanicolau. Pana acum, mereu a iesit clasa 1. Ideea e ca sunt disperata! Concluzia testului este vaginoza microbiana nespecifica, spune ca sunt Cocobacili prezenti si recomanda examen bacteriologic. Nu mai e bifat pe test decat celule metaplazice prezente si satisfacator pentru evaluare.
    Analiza secretiei a isit ok- flora grad 2, frecvente leucocite, candida absent, TRIC. abs, Garnerella abs.
    Acum ce trebuie sa fac? Sa fac examen bacteriologic – secretie vaginala, sau secretie din col? Sau cultura? Ce sa fac?? Ca nu mai am rabdare pana luni! Thx!

  3. Pt mikyclaris
    Pai nu ma intreba pe mine .. si pe stomacul tau, ca el suporta ibuprofenul. Daca ai un stomac bun, fara gastrite ori ulcer, e ok. Daca nu .. .av vazut si hemoragii digestive de la 1-2 ibu pe zi …

  4. Buna,doc!Ibuprofen de 600 e prea mult pt. durerile menstruale??Mentionez ca iau vreo 5 pilule in primele 2 zile…doar asa pot functiona!

  5. Pt Alina
    eu zic sa rezolvi cumva fibromul ala, caci el e cauza hemoragiilor si a anemiei. Daca to tiei fier e ca si cum cari apa cu sita. Nu ramine nimic aitt timp cit nu inchizi „robinetul” prin care iese din tine singele . .deci si fierul

  6. buna.am 32 de ani.am un nodul fibromatos de 18,2mm/14,3mm.am menstruatia abundenta,dureroasa.am luat si diane35 apoi orgametril,cu recomandare medicala,dar nu aveau nici un efect la organismul meu.de 3 luni i-au cate 1-2 fiole de tot*thema(fiola ce contine fier,mangan si zinc).nu mai e pierd sange.aveam si o anemie mare.va rog scrieti-mi are fiola respectiva reactii adverse,n-ar trebui sa mai folosesc sau sa continui?va multumesc

  7. am fost la dr si nu sunt, bine eram aproape sigura, dar vroiam sa fiu foarte sigura. probabil de la stress, mi-a zis sa vin la el daca nu-mi vine nici luna viitore.

  8. Pt jadakiss
    Nu e exclu niciodata un ciclu „peste sarcina” sa zic asa. Adica sa ai ciclu chiar daca esti insarcinata in luna I . Daca nu ai mai avut contacte de atunci, o eventuala sarcina ar trebui sa aibe aproape 2 luni deci testul de sarcina si ex ginecologic ar trebui sa o descopere.

  9. later: mi-a venit joi, dar a sangerat f putin, numai joi dupa amiaza, fara dureri, de obicei ma tinea 5 zile si prima zi sangera rau, cu cheaguri nunumai cu sange curat si durea f rau. acuma fost superficial si a trecut rapid. prima oara a venit bine, ca deobicei cu dureri etc. are rost sa ma duc la doctor?

  10. defapt povestea e mai complicata, la sf lunii nov mi-am inceput viata sexuala. mie abia imi trecuse sangerarea, am inceput fara prezervativ primele 10 min apoi cu pana la sfarsit adica peste vreun sfert de ora, a durat ceva mai mult.
    dupa care el m-a parasit, pur si simplu, deci n-am facut-o decat odata atunci.
    apoi mi-a venit ciclul normal, si luna asta a intarziat cateva zile, imi facusem un test de dimineata era negativ, dar vroiam sa vad ce se intampla, sa ma duc la doctor, dar la scoala mi-a venit, cam ciudat ca la mine daca dadea erori venea mai devreme nu sa intarzie.

  11. Pt mikyclaris
    Cu riscl de a ma retrograda pe locul 3 sau mai jos😦 iti marturisesc ca nu am ideee daca sint sau nu bune. Pina la urma totul e expreienta personala a .. cunostintelor, nu?

  12. Multumesc pt raspuns,doc!spune-mi,te rog,ce parere ai despre absorbantele Lady Anion (cica au efect terapeutic si profilactic) ?ai auzit de ele?
    P.S:Esti pe locul 2 in topul preferintelor mele,in materie de doctori…;)

  13. Pt mikyclaris
    Da, e adevarat. Bine … in putine cazuri. Virusul ce da oreonul poate da si o inflamatie a testicolelor (orhita) iar aceasta inflamatie UNEORI poate duce la infertilitate. Citeste aici pentru mai multe detalii

  14. Doctore,spune-mi te rog,e adevarat ca oreionul la barbati poate duce la infertilitate??Btw…ai ceva din ironia dr-ului House🙂

  15. Pt jadakiss
    Cele din singe sint, desigur, mai exacte. E vorba de o substanta care se gaseste in sg si se elimina prin urina. Daca se elimina in cantitate mica in urina, testu iese negativ, desi esti gravida. Dar in singe e mai greu sa nu poti determina acea substanta
    Cit despre pret … cauta si tu hormonul sarcinii hCG pe net. Depinde de laborator dar se invirteste (pretu) pe la 4-80 lei

  16. aveam o intrebare: cat de corecte sunt rezultatele la un test de sarcina de urina? iar unul de sange cam cat ar trebui sa coste si cat de corecte sunt?

  17. pai dupa ce a ejaculat .. la ce bun prezervativul. Posibil sa fii insarcinata. Fa un test de sarcina.

  18. si innainte a fost lafel , am folosit prezervativul dupa ce a ejaculat. am gasit acum pe internet ca tinctura de branca ursului ar ajuta , stiti ceva despre asta ?

  19. E important cum a fost ciclul inainte. Daca era regulat, aceasta intirziere e chiar o problema. Oricum e obligatoriu sa faci un test de sarcina. E important si daca folositi prezervativul de la inceputul actului.
    Daca menstruatia era dereglata si inainte mergi la un endocrinolog. Sint mai multi hormoni care regleaza ciclul menstrual, hormoni care , deregalti fiind pot cauza aceste dereglari

  20. domule doctor eu cred ca o sa cam innebunesc:)) am 18 ani ,mi-am incpt viata sexuala acum 2 luni mi-a venit a doua zi de la contactul sexual si pana acum nu prea are de gand sa imi vina. am folosit prezervativ si n-a fost nici fisurat nici rupt nici nimic. ce sa fac sa pot sa reglez menstruatia asta ,inafara de anticonceptionale . nu iubesc asa mult pastilele. va multumesc si va felicit pentru felul dumneavoastra de a ne explica unele lucruri :*

  21. Pt. Mihaela
    Da, mai nou a aparut aceasta propaganda antialgocalmin. Ideea e ca daca nu abuzezi de el na are aceste efecte. Partea proasta e ca fiind vorba de un medicmant care iti calmeaza sindromul .. probabil vei abuza. Poti incerca , daca are efect, si cu antiinflamatorul dar ai grija ca nici asta nu e inofensiv (ataca stomacul)

  22. te salut,doctore,din Focsani. Pana acum am luat algocalmin pentru a-mi calma durerile menstruale,dar am citit un articol pe internet despre algocalmin ca ar fi otrava libera in casele noastre pe cand in alte tari din Europa si din lume este interzis. tu ce zici,doctore? e bine sa iau in continuare sau sa incerc medicamente ce contin ibuprofen tip Nurofen? multumesc aniticipat pentru emisiune si multumesc si pentru aceste articole postate. Multa sanatate!!

  23. Merci de aprecieri😀
    Cit despre termen, in mod sigur a fost inventat de un barbat😉

  24. eu sunt de parere ca ar trebui sa se numeasca sindromul menstrual nu pre nici post nici dracu. adevarul e ca in acele zile doctore e naspa,iar partenerul meu e un erou ca ma suporta,e si el de acord cu asta. pe cine sa dam vina? asa suntem noi femeile la ciclu nervoase si capricioase,in celelalte zile…pisicute!!!! felicitari doctore pentru blog

  25. Da, ultimele doua probleme intra in discutie. Poate in plus si o endometrioza.Doar un consult ginecologis plus ecografia pot sa dea un raspuns.

  26. d.doctor eu am 41 ani nu am sesizat niciodata un sindrom premenstrual doar ca de aprox 1,5ani fluxul menstrual este foarte abundent si dureaza cam mult 5-6zile nu mai vorbesc de disconfortul din primele doua zile ale ciclului pe care l-am avut dintotdeauna.Inca ceva-in perioada de ovulatie am o usoara singerare de ceva timp.am facut ex.citologic a iesit 2 cu niste modificari inflamatoriisi reactive frotiu satisfacator.Nu am fost la ginecolog sa prezint buletinul urmeaza Dvs. ce credeti de la ce poate fi aceasta singerare intre menstre si acest ciclu abundent o fi vorba de chisturi pe ovare sau vre-un febrom uterin.

  27. Nu deranjeaza, chiar ma bucur si am subliniat pasajele importante🙂
    Chestia cu sticla calda …. intr-adevar temperaturile ridicate cresc circulatia singelui si automat eliminarea de singe e mai mare

  28. Si eu am aceeasi problema ca jordan: dureri abdominale exagerate in prima zi,apoi in urmatoarele nu mai am simptome mai deloc, greata, ma simt fooooarte slabita..am si lesinat 1 data(bine ca eram acasa)..
    Pe mine vad ca ma ajuta o fiola de gluconat de calciu luat in prima zi(adica de cand am inceput sa iau nu ma mai apuca durerile asa rau..adica sunt suportabile).
    In legatura cu anticonceptionalele, asa e, te scapa de dureri…adica eu in putinele luni in care le-am luat abia simteam cand eram la ciclu,dar daca nu ai voie sau nu vrei sa iei..trebuie sa te descurci si altfel..Si exercitiile foarte usoare ma ajuta..dar pe moment…cred ca si dulciurile(eu chiar simt nevoia sa mananc ceva dulce cand sunt in perioada aia).

    Am auzit ca printre leacurile babesti se mai numara: sticla cu apa calduta aplicata pe burta sau o batista cu spirt. De prima insa am auzit ca te linisteste pe moment,dar ca mai rau face..ducand la o pierdere mai mare de sange,precum si dusurile sau baile fierbinti..Dr. ce parere ai de aceste 2 tratamente?

    SOMNUL la mine chiar are si a avut efect! Inainte cand in prima zi,la inceput abia puteam sa merg,dupa un somn bun era muuuult mai bine:). Mai greu insa era pana ma lua somnul, din cauza durerii, dar intr-un final gaseam o pozitie mai confortabila si…reuseam sa adorm.

    Cand ma durea extraordinar de rau si aveam treaba luam un nurofen si ma mai linisteam, numai ca eu nu vreau sa ma imbuib de ibuprofen de la cea mai mica durere menstruala:P.

    Sper sa nu deranjeze pe cineva lungimea postului meu,dar am vrut sa-l sustin pe dr(cafea nu beau,deci aici nu am argumente pro sau contra) si poate pe cineva va ajuta vre-una din metodele mele:P.

  29. Vezi tu, aici e o intreaga filozofie … daca traiesti intr-un mediu plin de sex cum este cel care ne cam inconjoara acum , e foarte posibil sa devii o nevrotica. Nu atit fiind vorba de dereglari hormonale ( e adevarat, exista si acestea , dar nu inseamna neaparat sa te imbolnavesti) cit mai ales de probleme psihice (imposibil sa nu fi auzit expresia de „femeie nefu … ” cind e vorba de o tipa mai nervoasa si mai agitata). Totul depinde de mediul in care traiesti si de ceea ce iti ocupa timpul. Daca vrei un exemplu concret gindeste-te numai la calugarite care traiesc sanatoase pina la virste inaintate dar o fac intr-un mediu nepoluat de dorinte si tentatii omenesti …

  30. am si eu o intrebare: acum am 27 de ani si sunt inca virgina; ce risc sa mi se intample dc ramana asa? ce-as putea sa fac etc….

  31. mie mersul pe jos imi facea bine. mergeam mult prin parc, cand nu eram la ciclu, miscarea era preventiva, cand chiar eram la ciclu imi agrava durerea, si sangeram mai mult, ma abtineam sa fac miscare. Si beam cafea si mancam dulciuri, mi-era pofta de muream de cicolata mai ales. cum sa ma abtin?
    si imi faceam baie fierbinte, era singurul lucru care imi calma durerea…
    si restul ce mai spui tu, PREmenstrual, nu pateam nimic, doar ma durea crancen prima zi, transpiram, mi-era greata etc…
    si cred ca apare mai frecvent in orase unde femeile sunt sedentare, cand aveam perioade in care aveam timp de miscare se atenuau simptomele…

  32. Vezi să nu ii primesti cu masca pe fata si camasa rupta pă cei de la 112 că te duc la ăia veseli si acolo nu ai conexiune la net ….

  33. Chiar ma intrebam ce e mai la moda? Halloween sau curentul impotriva halloween! Si vorba lui Szijarto de la Asesoft : ” Masca mea e cea cu care ies zilnic in lume ! Sunt Hulk -rup si camasa de pe mine” Doctore, am divagat de tot …pana diseara , sun la 112!:))

  34. Pai acu de Hallowen e la modă speriatul,nu?

  35. Eu am inteles ca am lesinat frumos, fara convulsii si pipi , aure si alte nenorociri! Dar oricum doc, tu ma sperii rau de tot . :))
    Cred ca-mi fac un suc de lamaie si ma intorc in lanul meu de secara, ca-s multe de vegheat !🙂

  36. Se mai intimpla pe fond de stres. Aia cu firele te-au cautat de o eventuala epilepsie (boala copiilor).De obicei cind ai criza de epilepsie te scuturi,faci spume la gura si pipi pe chiloţi.Uneori te mai şi muşti de limbă.
    Chestia cu ridicatul piciarelor e serioasa.Lesinul se datoreste scaderii fluxului de singe la nivelul ceierului,de aceea ameteşti,îţi pierzi cunoştinţa.Daca se ridica picioarele singele din ele se redistribuie la cap si creierul isi reia functia la parametrii normali.

  37. haha ! Asta cu ridicatul picioarelor nu cred ca se poate intampla la munca !:)) Reluand tonul serios mi=-amintesc cu groaza ca am lesinat o data , prin facultate. Pierdeam noptile invatand pana cand mi s-a facut rau pe strada si mi-am zis ca daca alerg, n-am cum sa lesin! Si-am mers eu fuguta fuguta pana in fata facultatii, unde m-a oprit un coleg sa ma intrebe ceva si-am si lesinat. M-am trezit cu coca cola pe fata si prin par! N-am mers chiar atunci la spital ci dupa vreo 2 zile . imia mintesc ac mi-am facut analizele si mi-au pus si un aparat cu firicele pe la cap si n-a iesit nimic! Nici acum n-am aflat de ce am lesinat atunci! Oare de ce ?

  38. Pai te intinzi pe jos la orizontala si iti ridica picioarele ca sa directioneze cit mai mult singe spre cap. Apoi suna la 112
    O mentiune : sa le spui sa nu te stropeasca cu oţet. Sint momente in care prin urgentă miroase a oţet mai ceva ca într-o bucătărie din cauza ca de fiecare data cind îi e rău cuiva primul gest al celor din jur e sa stropeasca cu oţet. Că te şi miri de unde apare oţetul ăsta fie pe stradă, fie in avion,fie pe tren … Cred ca dacă ar leşina cineva pe Luna ar apare un binevoitor cu o sticluţă de oţet.😀

  39. Care ? Sa stiu sa-mi avertizez colegii ! :))

  40. Nici o problema,pentru leşin există tratament standard😀

  41. Totusi, nu mi-e rau inainte de menstruatie, ci chiar in timpul ei. Si asta se intampla de vreo 2 ani, deci m-au apucat ” dracusorii” pe la 28! ::) Anticonceptionale nu iau pentru ca nu ma pot lipsi de tigarushca…si cred ca la urmatoarea menstruatie sigur o sa lesin ! :)) Iar tu, doctore …. imi propui resemnarea!🙂

  42. Mda,e o problema a majoritatii femeilor aflate in perioada fertila adica intre 15-45 de ani.Din pacate nu prea ai ce ii face.Tratamentele sint cele pe care le-am enumerat in articol.Medicamentele au desigur cohorta lor de efecte adverse (dependenta la cele antidepresiev).Cauza sindromului fiind hormonii cel mai logic tatament ar fi cel continind hormoni,deci anticonceptionalele.

  43. dr,te rog , mai da-mi un sfat! In fiecare luna mi-e tare rau in prima zi de menstruatie. Sunt ametita rau, am palpitatii, imi transpira palmele si nu ma pot concentra deloc ! Ce naiba sa mai fac ? Uff…Am luat magneziu dar niciun efect !

  44. E adevarat ca nu exista teste concrete cuantificabile (cum e de pilda glicemia crescuta care sa arate cu certitudine existenta unui diabet).Totusi corelatiile dintre aparitia simptomelor si curbele concentratiilor sangvine ale progesteronului cred ca sint un argument in favoarea existentei sindromului.Poate nu chiar la toate femeile care pretind ca il au dar totusi…

  45. Nu prea cred în existenţa acestui sindrom. Cred, însă, în existenţa femeilor dezaxate care pretind că au sindromul cu pricina…

  46. Efectul…pozitiv sa inteleg?Deci e valabila jumatatea ede adevar cu rolul pozitiv al dulciurilor…

  47. hmm tu esti dr”ul,asa k nu ma bag.,desii,la mn isi faceau efectul cateva jeleuri :-”
    ..wow sa inteleg ca azi noapte erai de garda…ce aiurea:D

  48. Doar o mica observatie….tratatele se bat cap in cap in problema dulciurilor. Unele recomanda evitarea lor,altele zic ca cica ar fi bune.Am ales sa recomand varianta non-conformista desi recunosc nu cu maxima convingere…

  49. 😀 bune sfaturi…
    oricum,ai un stil traznit de a transpune lucrurile:))))
    le faci mai usor de suportat pe unele dintre ele:D

  50. Acu nu chiar toate sint asa turbate….totu e sa stii cum sa le iei.Si unde sa le (-o) pui dupa aia🙂

  51. altele bat totul in jur,incepind de la barbati :O :O sa inteleg k esti barbat si ai luat-o pe coaja :-”
    oricum e bn k am descoperit dc am spart eu atatea ceasuri si alte alea….era sindromul premenstrual:D

Lasă un răspuns

