De ce NU ne doare capul

In serviciul de urgenta unde lucrez am zilnic cel putin 2-3 pacienti care se pling de dureri de cap.bulldog-with-headacheMajoritatea lor sint interesati , curios,nu atit de tratament cit mai ales de CAUZELE acestei dureri, prin cauze neintelegind diagnostice de genul « angina cluster » sau alte nastrusnicii de genul asta cit in special EXCLUDEREA anumitor suspiciuni.Pe buzele tuturor se citesc mai mult sau mai putin clar intrebari de genul « doctore,am cumva cancer ? » sau « pe tata l-a tot durut capul pin ace a paralizat »ori « este meningita ? ».Sa vedem asadar cum doare capul in aceste trei cazuri

  • Cancerul cerebral nu doare.Cel putin in fazele initiale.Cind ajunge sa doara capul din cauza cancerului (sau a metastazelor) deja tumoarea se afla in faza terminala si predomina alte simptome.De obicei un cancer de cap (creier) debuteaza prin   convulsii (ca la boala copiilor sau epilepsie) si paralizii ale anumitor muschi ai fetei sau chiar pe o jumatate de corp
  • Paralizia.Nici accidentul vascular nu doare.Dureri de cap are pacientul dintotdeauna datorita tensiunii. Care tensiune,netratata,pina la urma ajunge sa produca acel acident vascular. Dar accidentul vascular care se lasa cu paralizie nu doare in momentul producerii.Exista un anume gen de accident vascular ,numit hemoragie subarahnoidiana,in care exista durere de cap extraordinar de puternica,dar in acest caz pacientul nu paralizeaza. Cel putin la inceput, dar daca ajunge sa paralizeze din cauza acestei hemoragii situatia e deja cam naspa,omul fiind cam in coma.Si,pe linga durere mai prezinta un semn important numit « redoare de ceafa » : daca pacientul sta pe spate,cu fata in sus,si incerci sa ii ridici capul si sa ii pui barbia in piept,efectiv nu reusesti : muschii cefei sint atit de incordati incit capul si trunchiul se misca impreuna,ca si o scindura. In plus pacientul cu hemoragie subarahnoidiana are si greturi si varsaturi
  • Meningita.Aici intr-adevar capul doare.Si inca rau de tot.Dar sint alte simptome cel putin la fel de suparatoare care se asociaza :febra mare (39-40 grade),stare de rau,pacientul nu suporta lumina si , in plus, aceeasi redoare de ceafa de care vorbeam mai sus

In concluzie ,o durere de cap trebuie sa ne alarmeze in primul rind daca

  1. este extraordinar de puternica,adica nu a mai durut niciodata capul asa rau
  2. se asociaza cu alte simptome cum ar fi greturi,varsaturi,convulsii,febra

Desigur,e bine sa mergi la neurolog ori de cite ori te supara capul,dar nu neaparat sa te temi ca vei primi unul din acele trei diagnostice-sperietoare…

41 Răspunsuri

  1. Pt Nelu
    E intr-adevar o problema acest drog .. ca dealtfel toate drogurile ce se elibereaza pe reteta sau altfel. Un film interesant pe tema aceasta, „the marketing of madness” – vinzarea nebuniei – te-ar putea ajuta ca sa intelegi mai bine unele chestii. Il poti gasi aici in varianta originala. AIci niste comentarii despre film. Ai si varianta titrata in romana aici si aici. Merita vazut pentru ca dupa aceea vei avea o senzatie ciudata … aceea ca esti luat (ca si multi altii) de fraier. Si sa stii ca de multe ori orgoliul face minuni mai mari decit vointa
    Cit despre scheme de renuntare .. sincer imi pare rau ca nu te pot ajuta, aici e vb intr-adevar de dependenta. Ideea e de a renunta TREPTAT la el, nu dintr-odata. SI, edsigur, e vb de multa vointa.Eventual orgoliu😉 . Vizionare placuta.

  2. salut doctore, direct ….cum scap de nenorocitul asta de xanax ??????il iau de aproape doi ani, cred….iau una seara s au ziua …depinde de stare… de 0,5 mg…l am oprit cand nu am mai simtit nevoia sa l iau si dupa o zi apar niste stari ciudate rau…. am citit ca e vorba de dependenta… chiar asa sa fie? mentionez ca mi l a recomandat med, de fam, pt, insomnie din cauza stresului.. 15 zile (0,25 mg) iar eu daca m am simtit ok cu el , l am luat 2 ani …..sunt constient ca am facut o greseala, nu stiu cum sa o repar si de aceea va cer ajutorul….vreau sa mi dati o schema de scoatere a acestui DROG , caci asta este dupa cum se manifesta incetarea administrarii lui …VA MULTUMESC ANTICIPAT…

  3. Pt Lavinia
    Imi pare aru pt bunica ta
    O sa iti raspund poate putin haotic …
    Aspectu de crispare, de suferinta, e dat de contractia unor muschi. De cele mai mukte ori la un timp dupa deces acesti muschi se relaxeqaza , de aceea si chipul senin …
    Nu stiu daca nu cumva bunica a fost stingace. AVC pe partea dominanta se manifesta prin dificultati de vorbire (de ceke mai multe ori). Ea voia…stia ce trebuie sa spuna dar nu isi putea gasi cuvintele … nu putea sa se exprime.
    Glucoza din singe e utila creierului. In aciidente vasculare e mai bine ca glicemia sa fie crescuta decit scazuta. O hipoglicemie chiar se manifesta ca un accident vascular
    Posibil ca bunica ta, fiind hipertensiva, a facut un accident vascular hemoragic . Adica i-a plesnit un vas de singe pe creier. Cheagul rezultat a apaat pe creier si , din apasarea aceasta a rezultat intrarea treptata in coma si decesul. Solutia era sa i se faca tomografie si , evebntual, sa fie operata pe creier si sa i se evacueze hematomul. DAr din pacate nimeni nu cred ca se incumeta sa faca operatie pe creier unei paciente de 80 de ani. Pentru ca bolile asociate faceau putin probabila rezistenta ei la o asemenea operatie.
    Modificarile pupilelor .. respiratiei .. sint tocmai efecte ale comprimarii creierului de catrew hematom. Faptul ca era o diferenta intr cele doua pupile se datoreaza faptuli ca hematomul apasa mai mult pe una din emisferele cerebrqale

  4. Buna ziua

    Am o rugaminte…As vrea, daca se poate, sa descrieti cat se poate de amanuntit AVC…adica sa descrieti inclusiv starile prin care trece bolnavul…Bunica mea(80 de ani) a facut un avc pe 01.01.2012, iar pe 03.01 a decedat, cu o ora inainte sa vina medicul…(daca va vine a crede, din 3 neurologi toti erau in concediu, la fel si medicul de la tomograf…) ea a murit la 07.10 si medicul a venit la 08.15. Am vorbit eu cu asistentele, cred ca le-am exasperat cu intrebarile, au fost foarte dragute, dar as vrea sa stiu daca a avut dureri, daca au ajutat-o in vreun fel perfuziile administrate in spital…Ea nu vroia sa merga la spital, s-a impotrivit cat a putut, iar acolo tot incerca sa ne faca sa intelegem ca vroia acasa…eu am zis ca poate o salveaza medicii si i-am promis ca va fi bine, tot cerandu-i sa stea linistita ca vine medicul, vorbim cu el si mergem acasa.
    Paralizase pe stanga, nu mai deschidea ochii si scotea tot felul de sunete incercand sa ne spuna ceva…Ne strangea de mana in semn de raspuns…la un moment dat avea mancarimi pe dreapta, in cap, pe abdomen…avea o forta incredibila in mana dreapta…ma strangea de ma invinetea…
    Dar, desi o adusesem cu glicemie 180 si nu mancase nimic in ziua aceea, a inceput sa-i creasca glicemia ajungand pana pe la 320, desi incepusera sa-i faca insulina. (-ea avea si dz tip 2, era hipertensiva si de ceva timp nu mai luase medicamentele, avea si un sindrom parkinsonian). A facut febra, i-au dat antibiotic vreo doua tipuri, ii crestea tensiunea pana la 19, desi ii faceau si antihipertensive.Au conectat-o la oxigen.
    Medicul de la Terapie intensiva a refuzat sa o ia pe sectia lui. Oare ar fi putut-o ajuta in vreun fel????
    Apoi au zis ca a intrat in coma. Ii deschideam ochii si am vazut ca ochiul drept era fix , sticlos si cu pupila dilatata, iar stangul il misca si pana la urma il localiza in dreptul meu, presupun ca ma vedea…oare era in coma??? Dupa cateva ore si stangul era la fel ca dreptul…fix, sticlos, cu pupila dilatata…
    Dupa alte cateva ore, a inceput sa respire intrerupt…Au venit sa le faca toaleta de dimineata si le-am rugat sa o lase in pace, ca nici macar nu era murdara, dar totusi au luat-o la sters, iar cand au intors-o pe o parte a vomat f putin, au intors-o pe cealalta la fel… si asta a fost…Au resuscitat-o, dar degeaba…A venit si medicul de garda, pe care il chemasem de o jumatate de ora si nu venea ca probabil bea cafeluta…atunci a venit repede si le-a spus asistentelor ” ce faceti? lasati-o in pace! e avc….” si a constatat decesul…dr Gheorghe MIhaela de la spit judetean Slobozia…
    Dupa ce a murit, in scurt timp s-au invinetit f tare urechile, ceafa si cred ca si capul in spate…si cateva pete vinetii pe obrazul stang. Dupa care s-a retras, adoua zi cand am luat-o de la morga nu mai era asa…in schimb era cam umflata…
    Si mai am o intrebare…cand a murit i se citea durerea pe chip…cand am luat-o de la morga era senina si zambea…asta era de la imbalsamare?

  5. Multumesc mult.Anonimul e Misu,am uitat sa ma semnez.Scuze!!!
    S o tineti tot asa.

  6. Pt Anonim
    Daca una din discopatii e cervicala, atunci poate explicca dueea de cap.
    Pentru tinitus .. ramine optiunea de a merge la un orl-ist

  7. Locuiesc de mai multa vreme aici (in sua),iar diferenta de altitudine e aprox.aceeasi.Ce va mai pot spune,e faptul ca am vreo trei discopatii,iar durerea de cap poate fi pusa pe seama lor(?).Apoi va mai pot spune ca durerea de cap se accetueaza daca port pe cap ceva mai putin lejer(circulatia?)
    Ceea ce e mai ciudat e tininusul asta care e mai sacaitor ca durerea de cap,care mai si trece cand si cand.
    Apreciez ca mai sunt si medici care lucreaza dezinteresat,chiar si prin sfaturi,care fac f.mult pt pacient.
    Multumesc mult!

  8. Pt misu
    O ata intrebare: cumva sint 2 luni d ecind ai schimbat mediul? Esti dincolo, poate la alta latidudine sau altitudine fata de unde ai trait pina acuma in Ro? Si asta ar putea explica tiuiturile prin diferenta de preiune atmosferica

  9. Tensiunea e ok,aud bine cu ambele urechi,dar am usoare senzatii de ameteala si nu suport zgomote stridente langa ureche.
    Va multumesc pt raspuns

  10. Pt Mishu
    Nu cred ca are legatura cu alcoolul. Mai degraba cu tensiunea (poate resesti sa ti-o masori cumva) sau cu ORL-ul. Auzi cumva mai slab cu o ureche? te simti ametit? Ai scurgeri din urechi?

  11. De vreo doua luni,au inceput sa mi tiuie urechile -un sunet foarte „inalt”- si ma doare capul in permanenta,mai ales tamplele.Nu doare f. rau,dar incontinu. Am o problema cu intestinele (colon iritabil),am cam exagerat cu alcoolul in ultimul an (nu am mai consumat de vre o luna).Credeti ca are vre o legatura?Analize si doctori,nu deocamdata,pt ca nu s in Ro.si nu am asigurare medicala,iar astia te „omoara” cu preturile.Multumesc!

  12. Mai demult,am avut 3 decese in familie(unul dupa altul intr-un singur an) si mi-a aparut o durere infundata care se clatina in cap.Doamna doctor neurolog mi-a recomandat tratament mai indelungat cu Piracetam si vitamine,dupa care m-am simtit foarte bine.Acum durerea de cap imi trece numai cu Antinevralgic.In orice caz,eu cred ca nu ne putem noi controla anumite stari si de aceea ne doare capul mereu.

  13. Acu, sincer, si eu tot la o nevralgie „sau ceva de genul” ma gindesc. Ideea la durerile de cap e , cum am scris siin articol, de a exclude orice cauza care sa puna in pericol viata. Daca sint excluse tumorile, anevrismele, MAV ori alte chestii mai putin frecvente e de bine. Oricum cam 90% din durerile de cap au cauze nedepistate. Cit despre tratament … sint sute de medicamnete incercate (precis ai testat si tu altele in afara de antiinflamatoare) poti „testa” in plus quarelin .. sau panadol … sau tramadol care e „tata” tuturor antialgicelor (atentie, poate da greata). Intoarce-te in prima faza la neurolog iar daca el te asigura ca nu e vreo problema care sa iti pericliteze viata, poti testa medicamentele de mai sus. … sau poate altele prescrise de el

  14. Ce bine ca scrieti din nou.

  15. Pt Nikko
    O sa scriu poate incurind un articol despre angna cluster

  16. Buna! Eu dupa ce aseara am fost la urgenta logic ca am intrat sa caut pe net si am dat de voi.
    De 3 zile am inceput sa simt fulgere si spasme intr-o anumita zona la cap. Adica in crestet pe dreapta mai jos cu 10 cm ( nu langa ureche ci mai central). Initial au fost asa rara apoi la fiecare secunda. Azi noapte deja plangeam de durere.Nu am mai patit asta. Acum 3 ani dupa o cezariana si simptome ciudate am mers la un consult si mi-au zis ca am depresie postpartum. Apoi la Bucuresti mi-au gasit leziuni multiple cerebrale si o artera hipoplazica. Mai multi dr au zis ca nu e clar SM..dar restul parerilor sunt impartite: vasculita postpartum, o tromboza tranzitorie, spasm etc. Acum, logic ca dupa ce am patimit atunci si mi-am revenit greut in timp….. acum m-am si speriat.
    M-au consultat am adus un RMN mai vechi si mi-au zis ca e posibil sa fie si doar o nevralgie Arnold sau ceva de genul. Mi-au dat ketonal. Faza e ca nu mi-a trecut!:(( Dimineata m-a luat si mai rau. Fulgera si se zbate ceva in locul ala la fiecare 1-2 secunde. Deja ma scoate din minti chestia asta. Ce sa fac? Sa ma intorc la spital?
    De tumori sau alte tampenii eu nu ma gandesc ca am facut in aprilie un RMN de control ptr vechea prb… care e pe partea opusa… si era ca atunci… nu a mai aevoluat. Acum na ca ma lua pe partea opusa si sunt si nitel derutata.
    Ce sa fac???? Nu mai suport durerea…

  17. Eh Ana, aici e mai mult vorba de filozofie decit de medicina. Te poti gindi ca pina la urma acum 2-300 de ani se traia mai sanatos dar aveai toate sansele sa mori in razboi sau omorit de tilhari … ori de o simpla infectie (pt ca nu erau antibiotice). Nu exista nimic perfect, daca viata ar fi sanatoasa si pericolele pt ea nule ar trai oamenii sute de ani si s-ar umple pamintul de n-am mai avea loc pe el. Fiecare epoca are bolile ei.Oamenii trebuie sa moara de ceva, fericire si sanatate eterna nu exista desi … nu-i asa … speranta e cea care moare ultima

  18. revin sa completez, sa ne pastram sanatosi si mental(mai ales noi femeile care din 2 rele fara leac ,osteoporoza si dementa) ne incarcam cu una. Va cer doar o parere nu un tratament sau o dieta.

  19. Multumesc,inteleg ce imi spuneti si pare logic,dar ma gandeam (acum aflam asa multe lucruri despre boli,incat devenim ipohondri,poate fara voie) cum sa ne pastram sanatosi in aceasta lume nebuna si „murdara” de plastic si metale intalnite in hrana noastra cea de toate zilele. Multumesc inca o data.

  20. Pt. Ana
    Parerea mea … ce sa zic. .. nu iese fum fara focc. Sint convins de utilitatea acestor terapii dar eu , ca medic alopat , nu pot sa ofer certitudinea unur terapii de genul acesta. Desigur exista o experienta mult mai indelungata in aceste terapii fata de medicamnetele actuale care de multe ori sint aruncate pe piata dupa teste superfiicale de citiva ani (asta in cel mai bun caz).Problema e ca actuala clasificare si explicare a bolilor este facuta dupa criterii moderne, deci alopate in timp ce tratamentele traditionale opereaza cu clasificari si explicatii „ancestrale” daca pot spune asa a bolilor. Asa ca de multe ori e greu sa adaptezi un tratamnet traditional unui diagnostic „modern”

  21. Bune seara! Domnule doctor imi puteti spune mai multe despre „angina cluster”, ma intereseaza mai mult tratamentul.
    Multumesc anticipat!

  22. Buna ziua, spuneti-mi va rog ce parere aveti despre tratamentele naturiste,ceaiuri,uleiuri volatile,etc in diverse boli,sau preventiv si de mentire.Multumesc!

  23. Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro

  24. Banuiesc ca ceea ce trozneste este de fapt undeva la articulatia gitului. E vorba probabil de o spondiloza cervicala

  25. Domnule doctor imi simt capul greu si imi trosneste la orice miscare .Cel mai rau e noaptea cind il mut de pe o parte pe alta simt ca se rupe. Nu ma doare si nu stiu ce ar putea sa fie.Va rog sa ma ajutati cu un sfat.Va multumesc mult de tot.

  26. Fiind vorba de o adenopatie generalizata (git … inghinal … probabil si axilar) nu e vorba de o infectie a unui organ ci de o infectie a intregului organism. Nu mai astepta pin ase fac analizele, mergi fie la o clinica de boli infectioase .. fie la hematologie (nu iti ascud, poate fi vorba inclusiv de un inceput de leucemie … nu neaparat sa te gindesti ca e asa ceva, dar e posibil CHIAR SI asta) la camera de garda a respectivului spital. Poate fi vorba si de o banala mononucleoza (boala sarutului) … poate chiar si o hepatita sa dea aceste simptome

  27. Buna seara,
    Nu cred ca va scriu la sectiunea corecta dar va rog sa imi raspundeti.De cateva zile ganglionii din zona gatului, cefei, zona inghinala s-au marit si sunt durerosi., febra 37.4. Medicul de familie mi-a recomandat analize de sange si urina, dar asta se va intampla abia peste cateva zile.Nu am cum sa nu ma gandesc la ce este mai rau.Stiu ca poate fi vorba ori de infectie ori de cancer. Intrebarea mea este daca poate fi vorba despre o infectie a unui organ desi in momentul de fata am o adenopatie.Mentionez ca in urma cu 4 luni am facut o colecistectomie.Va multumesc anticipat.

  28. Nu ti-o iau in nume de rau😉
    Citeste-l cum vrei tu … fiecare gaseste ceea ce cauta.

  29. Salut doctore…nu mi-o lua in nume de rau dar….blogul asta e unul serios sau e un pamflet? nush intreb si eu….

  30. Si eu sper ….

  31. da, m-ai ghicit am dat search🙂 . de ceva vreme incerc sa aflu mai mult, am facut inclusiv un test de sange pentru tiroida a carui raspuns urmeaza sa-l aflu in cateva zile. Normal, sper sa nu fie ceva mai grav dar sper si sa-i dau de capat iar orice parere e binevenita.

  32. Medicamentele se elimina si prin anumite secretii … de acolo mirosul.
    Poate e dura ipoteza cu scleroza. Sint sigur ca deja ai dat search … si te-ai luat cu miinile de cap. Poate nu e, dar mai bine te cauti , ca daca e .. 😦
    Iar daca nu e, atunci ramin diagnosticele puse de fiecare medic, reunite intr-unul mare si lat.
    Aha, de giardia … nu cred, daca coprocultura a iesit negativa. E drept, protocolul indica efectuarea a trei examinari. Daca vrei, fa-o si pe ultima

  33. Merci pentru raspunsul rapid. Primul doctor care m-a vazut dupa incidentul initial a fost un neurolog,. Ma consultat (testat reflexe si tot tacamul), apoi analiza tomografica completa a craniului , in care a iesit totul ok mai putin diagnosticul de sinuzita bimaxilara.
    Dupa intamplarea initiala m-am concentrat pe partea de ORL , insa intentionez sa merg din nou la un neurolog. Oare ar putea fi ceva legat de coloana (specifica meseriei de informatician ) ?
    Oricum intentionez sa merg la un neurolog pentru un set de teste si in directia asta , pana acum m-am concentrat pe ORL si apoi interne / gastro.

    Legat de eruptii ele erau un fel de urticarie, bube mai mici ca dimensiuni care apareau asa in ceata de cate 4-5 in diferite zone, initial in zona abdomenului dreapta. Apoi in cateva zile dispareau dintr-un loc si intre timp apareu si in alte zone (mana , picior, trunchi ….) ai ma mancau. Acum au disparut complet. Nu seamna cu ce am vazut in poze.

    Legat de partea de durere dreapta, am facut 2 ecografii . Rezultat: colecist cu micro sedimente, colonul putin umflat – colopatie functionala, rinichi normali ca aspect cu microlitiaza.
    Dupa cateva zile de amoxicilina mirosea ceva a medicament, ca si cum as fi avut medicament lichid in colon. E posibil sa fi fost bila ? Giardia la bila ?

  34. Uf… o adevarata epopee …
    Intii uita-te aici Seamana eruptia aceea cu zona zoster? Succesiunea durere apoi eruptie ar sugera acest diagnostic. Mai ales daca eruptia a fost STRICT pe zona initial dureroasa.
    Daca eruptia a fost generalizata si te minca pielea, probabil a fost o reactie alergica la unul din medicamente
    Faptul ca totul a fost doar pe partea dreapta sugereaza intr-adevar posibilitatea a CEVA neurologic. Sincer nu imi vine sa cred ca la atita doctorime cita te-a consultat nu a fost macar un neurolog.
    Mi-ai spus de o tomografie. Inteleg oare ca ea a coprins doar zona sinusurilor sau a fost completa, inclusiv creierul? Daca a prins si creierul si totul a fost normal acolo … sa trecem mai jos
    O boala „la moda ” sa zic asa , care apare deja cam pe la 30 de ani e SCLEROZA IN PLACI. Sau SCLEROZA MULTIPLA (SM). Nasoala boala. Tine tot de neurologie. Pentru diagnostic necedita tomografie sau RMN al coloanei vertebrale
    Durerea care s-a localizat sub coaste putea fi de la fiere. A fost facuta o ecografie? Banuiesc ca da, iar rezultatul nu a fost concludent, ca mi-ai fi spus.
    De la rinichi poate doare burta… chiar si piciorul … dar nu capul si maxilarul
    Pentru vedere … vezi un oftalmolog.Daca nu ai nimic la ochi, posibil sa fie si aici o auza neurologica.
    In concluzie … toate drumurile duc la neurolog. Daca el zice ca totul e OK, poate a fost o piatra la rinichicare sa explice durerea de jos si o sinuzita pentru cea de sus.

  35. Buna ziua, blog-ul acesta e un real sprijin pentru toti cei care se lupta cu sistemul medical din Ro.
    Am 29 de ani si de cateva luni incerc sa aflu ce se intampla cu mine.
    Problema mea a aparut de aprox 4 luni cand la un moment dat am simtit ameteli, iar in ziua urmatoare dureri puternice de cap si amorteli urate pe toate partea dreapta, in special picior (pe care abia daca l-am simtit in noaptea aceea), furnicaturi si amorteli la mana, ureche infundata , capul cu amorteli si furnicaturi in emisfera dreapta.
    La tomograf cranian mi-au spus ca ar fi sinuzita bimaxilara, insa doctorul de la ORL nu prea a fost de acord(citez : doctorii astia nu stiu ce vorbesc…).
    In fine dupa ce am luat oxacilina + antiinflamator durerea s-a redus . Dupa 7 zile de oxacilina, mi-au dat 10 zile de amoxicilina. Dupa 2 zile de amoxiclav au inceput durerile pe partea dreapta, undeva in dreapta lateral, imediat sub coaste. Prima criza: groaznica. Senzatie de frig cum nu am avut in viata mea , durere in partea dreapta si amorteli (mai usoare ca cele initiale dar totusi urate) care dupa cateva minute s-a ameliorat si apoi a disparut ( cam la doua ore dupa mancare desi nu stiu daca are de a face cu digestia ).
    Crize desi mai usoare am mai avut , insa nu la nivelul primeia. Durerea in partea dreapta ulterior s-a manifestat ca o jena, cu episoade acute de durere ca o arsura in partea dreapta si uneori chiar mai sus spre coaste.
    Ca problemele sa nu se plictiseasca singure mi-a aparut pe piele o eruptie care dermatologii au spus ca e o reactie la ceva(!???) m-au tinut 3 luni. In perioada asta , spasme peste tot , de la tremuratul pleoapei drepte la tresarirea muschilor coapsei drepte, care la un momendat ma deranja foarte tare astfel incat nu puteam sa dorm , nici sa conduc masina de la durere.(ma dureau si articulatiile de la picior si maini ).
    Deseori ameteli, vartej si constant privirea putin incetosata.
    La analize a iesit TGP ridicat(73 pe o scara de max 40 normal) si steatoza hepatica si ficat gras.

    Coproparazitologic negativ ( facut de 2 ori ), urina cam concentrata , VSH , calciu toate normale.
    Dupa aprox 1 luna jumate de la primul simptom am facut o gastroscopie. Rezultat: gastrita fara helicobacter, esofagita.
    Mi-au spus si de colon iritabil si microlitiaza renala.

    Dupa aprox 2 luni de la prima problema am facut si o pneumonie interstitiala , cand am luat ketanal si am stat in pat. Dupa injectii am fost mai bine si spasmele musculare s-au diminuat simtitor.

    Dupa 4 luni , 15 kg slabite ( pana la aprox 80 kg/ inaltime 1.81 – precizez ca am tinut regim pe toata perioada), 3 internisti, problema este ca inca am o privire incetosata, uneori durere de cap suportabila, mai rar spasme, si senzatia de rau si parca ceva umflat in partea dreapta.

    Sa fie ceva pe baza neurologica, colon,fiere, rinichi? Pls help

  36. Pare sa fie un soi de nevralgie Arnold (asta e un nerv care inerveaza zona respectiva).Poate ai sta in curent …. sau cu gitul contractat mai mult timpaplecata la tastatura de pilda).Ar trece cu un antiinflamator unguent si/sau un decontracturant muscular (mydocalm).
    Cit timp doare intr-un punct si cu pauze nu e cazul sa iti faci testamentul … nu de la asta vei muri

  37. Salut
    M-am speriat al dracului zilele trecute. Din seara cu pricina si cu pauza la vreo 2 zile ma doare capul „intr-un punct”. E o durere occipitala punctiforma de intensitate medie ( rezist) care nu seama a nimic cunoscut (gen: durerea de la oboseala, raceala, „pune-ti ochelarii” sau altceva). Inainte sa ma agit degeaba ca tuta, cam cat ar trebui sa astept si sa studiez „problema”?

  38. Durerea de cap e o problema veche de cind lumea.Ce sa zic,probabil fumezi de mult timp iar creierul tau e obisnuit cu un anumit regim de oxigenare.Dar o doza de adevar o fi si in cele spuse de medic.Mai poti sa cauti si o sinuzita…. de asemenea daca lucrezi in curent…aer conditionat…Pina la urma incearca si tu sa mergi la aer curat vreo 2-3 zile si ia o pauza la tigari.Daca durerea dispare sau macar se amelioreaza…macar stii cauza🙂

  39. eu am frecvente dureri de cap iar medicul mi a spus ca nu am nimic ca de la tigari nu mi se oxigeneaza creierul aiureaaaaaa, mor de durere in fiecare zi

  40. Problema este ca tocmai atunci cind trebuie sa vina (accidente vasculare tranzitorii care ,desigur, nu dor dar pot „anunta” un AVC grav) nu vin….tocmai pentru ca nu ii doare nimic.

  41. cam interesant articolul poate se mai linisteste si puzderia de ipohondri care impanzesc urgentele la fiecare durere de cap si mai ales la orice fluctuatie a tensiunii

Lasă un răspuns

