Dependenta de nicotina

thank_you_for_smoking

Sa vedem cam care ar fi semnele ca organismul tau e dependent de nicotina….deci esti cam la fel ca orice drogat banal,singura diferenta fiind aceea ca drogul tau e mai ieftin . Si (inca….) legal.

Deci daca dupa citeva zile in care nu ai fumat ai minim 2 dintre simptomele de mai jos….inseamna ce am zis mai sus

  • Transpiri fara motiv si ai palpitatii(batai rapide de inima)
  • Iti tremura miinile
  • nu poti sa adormi noaptea decit cu greu si tirziu
  • Ti-e greata…vomiti
  • Nu ai stare,te agiti tot timpul fara motiv
  • Ai o teama nejustificata,anxietate
  • Ai halucinatii vizuale si auditive
  • Ai crize epileptice (convulsii)

Inseamna ca sau iti iesa din cap ideea de a te lasa de fumat si iti porti crucea pina la capat…sau iei taurul de coarne si mai cu vointa…mai cu ajutor din afara …

14 Răspunsuri

  1. Pt Teo
    Merci .. .si ma bucut ca esti aici doar ca sa te amuzi .. nu si pentru probleme de sanatate😉

  2. Doamne…. pe tot internetu nu am vazut asa un blog frumos,cinste celui care l-a creat.ai toata stima mea si dupa cate vad eu a multor persoane! Te apreciez foarte mult:)

  3. Aveti dreptate.Credeti-ma ca inteleg tot mecanismul asta.Dar este crunt faptul ca unii dintre colegii dumneavoastra incearca sa manipuleze…Traiesc si eu in lumea/tara asta si vad ca,legile sunt asa cum sunt…doctorii sunt tot oameni cu familii/necesitati/etc.,dar nu as avea atata rautate (nu gasesc alt termen acum) in mine incat sa sperii/inspaimant vreun om doar pentru ca sa-mi fie mie bine.Concret:ceea ce mi s-a intamplat mie…altul ar fi murit pe loc.Si nu spun decat aici,pentru ca,nu imi place sa critic;cei care cunosc situatia (inafara familiei) au fost lamuriti de mine personal ca,au auzit ei gresit…Eu merg totusi pe ideea ca,numai cine nu munceste nu greseste.Asa ca,daca,fereasca Dumnezeu,voi esua in ceea ce fac eu acum,ma gandesc si,chiar am spus si celor apropiati,mai bine sa ma lase sa mor decat sa mai ajung pe mana doctorilor.Imi pare nespus de rau😦 ca am ajuns sa vad /simt astfel,pentru ca,asa cum am mai spus,am crescut in mediul asta,dar…nu se compara vremurile…Nici nu am crezut vreodata ca voi fi pusa in situatia asta.Eu care imi idolatrizam parintii pentru ceea ce faceau ei pentru oameni…desi am suferit enorm,pentru ca,ii vedeam doar seara tarziu sau poate nici atunci…Dar asta e…Viata este o fraza intrerupta…

  4. Pt Adriana
    Faptul ca exista o cauzz atuturor bolilor undeva in psihicul omului … ca exista o predispozitie genetica de a face anumite boli .. e ceva evident. Din pacate , cel putin partea cu psihicul nu e ceva palpabil. Si cummedicina contemporana (ca si stiinta in general) ia in considerare doar lucrurile palpabile …

  5. Ar face bloguri pentru tot poporu’?🙂
    Nefumatorii sunt vesnici!

  6. Ce sa spun?!…Ca eu daca nu as fi fumat,as fi fost sanatoasa tun…Cunosc oameni care nu au fumat,nu au baut,nu aia,nu cealalta,nu…etc.si au murit la o varsta tanara 😦 din cauza bolilor.Si innvers:nespalati,beau,fumeaza,stau in frig,nemancati si traiesc de isi uita varsta.CUM SE EXPLICA?Pai,daca nu esti betiv sau fumator=”drogat banal”…atunci de vina e…stresul….(”eseul”,va mai amintiti?)
    Si,vai,dar cate griji nu imi fac eu pentru doctori!…De asta nu dorm eu nici noaptea…Cum se vor descurca?Pai mai prind si ei cate un pacient tampit ca mine si (mai ales) o parte din familia mea…Apropo de familia mea,am vazut ca v-a scris si sotul meu,mai disperat ca oricand.Abia ieri am aflat, foarte bucuros,mi-a aratat si intrebarea lui si raspunsul dumneavoastra.Habar nu are ca,eu scriu de aproape un an aici (si nu numai) si tot va stresez.Si va multumesc,pentru sfatul pe care i l-ati dat cu sucuri,etc.,pentru ca,altfel,ar fi fost inclinat sa-i creada iar pe dr.de aici (in frunte cu unchiul meu) si mi-ar mai fi tabacit inca o tura fundul cu cefort,fenobarbital,etc. 😦 In plus,m-ar fi intrerupt iar din procedurile pe care le urmez acum.Si cu asta m-ar fi innebunit definitiv sau chiar m-ar fi omorat.

  7. Si pina la urma daca nimeni nu ar fuma, bea etc, noi doctorii ce am mai face?😉

  8. Cunosc persoane care folosesc tigari electronice si spun ca s-au lasat de fumat…Eu stiu ca atunci cand renunti la ceva,nu mai cauti inlocuitor,te rupi de acel ceva si gata!Ani de zile am fumat 15-20 tigari/zi si noapte.Acum fumez 20 tigari (un pachet)/saptamana.Sunt zile in care nu fumez,pentru ca,asa imi propun/vreau eu.Desi cafeaua de dimineata are un gust nashpa fara tigara…Dar daca imi impune cineva sa nu fumez,atunci😦 iau foc.Se intelege ca nu ma conformez.De cate ori am stat fara sa fumez,nu am avut decat dureri de cap si de stomac.Atat.Concluzia mea,daca vrei sa te lasi de fumat,trebuie sa iti doresti tu acest lucru;nu sa te sacaie/preseze altcineva,adica cei apropiati/rude/prieteni/cunostinte/etc.Pentru ca,daca vrei,poti😉

  9. Si eu sunt fumatoare …de 2-3 ani….m-am apucat dintr-o prostie…ma linisteste…fumatul..desi sincera sa fiu daca vreau ,o zi pot sa nu fumez deloc…(cu greu)dar deh…anturajul…daca nu as avea prieteni fumatori nu m-ar mai tenta nici o tigara….as reusi sa ma las…dar cand ies cu ei si-i vad cu tigara si cafeaua in bot…parca ma ia tremuratul…

  10. Ei, Camy,e cam nasol.Mai ales daca iei nitroglicerina inseamna ca deja inima nu se simte prea bine.Fumind de 20 de ani banuiesc ca ai peste 35. La aceasta virsta asocierea fumat + anticonceptionale creste riscull de embolie.
    Adevarul e ca estidependenta.Atit fizic cit si psihic.Nu stiu de ce … poate anturajul, poate vrei sa pari o dura si rebela (desi sa stii ca faptul ca esti dependentade o substanta e mai degraba un semn de slabiciune decit o mostra de duritate) sau poate pur si simplu ai un loc de munca stresant si asa iti mai trece timpul.Eu cred ca deja ai cam epuizat caile de a renunta strict la obicei. Daca nu reusesti sa dintrugi ceva,trebuie sa il ataci la radacina. Cauta motivele pentru care fumezi, si incearca sa le rezolvi pe astea. Dace nu vei avea de ce, poate ca in timp o vei lasa mai incet si treptat te vei „mutumi” cu 3-4 tigari zilnic.
    Ca metode fizice poti folosi oricare … palsturi, nicorette … ideea e pina la urma de vointa.

  11. sunt fumatoare de 20 de ani imi doresc din tot sufletul sa ma las de acest viciu care simt ca imi mininca sanatatea si banii dar cu toata vointa mea nu pot sa stau mai mult de o zi fara tutun ce metode sa aplic eficiente oare nicorete sau plasturii aceia ?tutunul este vital pt mine dau pe tigari si ultimii bani din casa . va rog sa ma ajutati .multumesc ca existati.

  12. tot ce ii scris la consecinte scrise de dumneavoastra i se intampla acm mie deci ESTE FOARTE ADEVARAT ORI TE OPRESTI ORI PLECI CU TOT CU ELE DINCOLO😦
    INCA O DATA SARBATORI FERICITE

  13. Sper ca nu fumeaza in aprtament…..ca in acest caz nu mai esti „ocazional” ci „pasiv” (fumător,desigur,nu altceva🙂 ).

  14. Nevastamea fumeaza, prost obicei !
    Eu suntun fumator ocazional, nu am ”reusit” niciodata sa fiu dependent de asa ceva .

Lasă un răspuns

