Microbu cu elice

Asadar sa vorbim nitel despre acest mic monstru in care isi pun speranta (mai mult sau mai putin justificat) majoritatea bolnavilor de ulcer.De ce speranta?Pentru ca fiind un microb care ,cica,da ulcer,inseamna ca poate fi vindecat (ulcerul) ca si orice banala infectie,adica cu un pumn de antibiotice.Daca e sau nu asa…va decide timpul.Oricum e o speranta pentru cei suferinzi de aceasta boala,ulcerul,recunoscuta prin dificultatea de a se vindeca si prin frecventele recidive.

Intii sa ii punem poza…hpylori-16seamana cu o caracatita…sepie sau asa ceva.Cum ajunge el in stomac?simplu:pe gura,unde e introdus cu alimentele,miini nespalate samd.Bine,veti zice,in stomac intra pe gura miliarde de microbi,de ce tocmai helicobacteru asta ii periculos?Pai el are proprietatea de a produce o substanta care neutralizeaza acidu din stomac.Acid care distruge cea mai mare parte a microbilor ce ajung acolo pe gura.Asa ca,ajungind in stomac,microbu face ceea ce stie sa faca orice microb:o INFECTIE..Care infectie,doare.(ginditi-va,de pilda,la in furuncul.Care tot o infectie e).Iar infectia asta,impreuna cu durerea atasata e …tocmai ulcerul gastric(sau duodenal,dupa caz).Simplu,nu?Am pus aici si o poza in care vedeti ce simplu e totul.helicobacter_eng

De unde stim ca acest helicobacter e prezent in noi.Pai ar fi mai multe examene practicate de obicei

  • din singe (se cauta nu microbu ci niste antigene…nu intru in detalii,e complicat)
  • din fecale
  • direct din stomac – se ia o proba in timp ce se face gastroscopia (despre care gastroscopie am scris aici )

Buuun deci avem acest microb in stomac.Cum scapam de el.Simplu:prin tratament cu antibiotice.Sint multe scheme….puteti lua de aici daca vreti.Va spun un secret:daca macar una din ele ar fifost perfecte,nu ar fi existat celelalte…Asa ca puteti incerca,dar,desigur,NUMAI la sfatul medicului gastroenterolog.Daca va e lene sa butonati pe alte site-uri,hai sa va scriu eu aici o schema:

SCHEMA tratament anti H Pilory – 2 saptamini

dimineata 1 tb OMEPRAZOL de 20mg + 1000mg AMOXICILINA + 500mg  METRONIDAZOL

prinz 1000mg AMOXICILINA + 500mg  METRONIDAZOL

seara 1000mg AMOXICILINA + 500mg  METRONIDAZOL

dupa cele 2 saptamini mai iei in fiecare dimineata cite o tableta de 20mg de OMEPRAZOL deci in total inca 14 tablete

34 Răspunsuri

  1. buna sa va fie inima
    nu doresc deocamdata decat sa va multumesc pentru informatiile publicate pt mine sunt interesante, utile si pe intelesul meu, am avut ce invata……va doresc o zi calda si linistita

  2. Pt Anonim
    Pare sa fie mai degraba vb de un reflux gastro esofagian. SAu poate chiar o hernie hiatala? A facut si alte investigatii in afara de det. H pylori?

  3. Pt Anoonim
    Posibil sa fi ramas vreo piatra ramasa pe canal. E unul din inconvenientele operatiei laparoscopice. S-ar putea sa fie nevoie de o reinterventie „clasica”

  4. dl dr buna seara.S-a facut la un pacient colecistectomia laparoscopica. dupa operatie ii era greu de respirat analiza de singe si urina rele, urina de culoare rosie, culoarea pielii si a ochilor a devenit galbena, care ar fi cauza. Va rog frumos sa-mi explicati de ce are tremor si slabiciuni.

  5. Buna seara! Ma bucur ca exista acest blog si ne puteti lamuri in termeni clari despre problemele noastre… As avea si eu o intrebare legata tot de H Pylori. Mama mea a fost descoperita recent cu acest microb,acum 2 luni si ia tratament de atunci…ce vreau sa spun e simptomele care le are si sunt deranjante, incepuse cu arsuri in capul pieptului, pe gat, limba o strangea intruna, chiar si acum cateodata, indeosebi noaptea inca o mai strange si o simte uscata. dureri cum se intampla altora n-a avut. arsurile vad ca au lasat-o dupa tratament cu metocropamid, clabax, no-spa, omeprazol si Decaris la 15 zile. insa tot de limba asta se vaita😦. ce recomandati dvs?

  6. Multumesc pt raspuns si sinceritate.

  7. Pt Elena
    Pentru megacolon investigatia de baza este … bariul. Asa ca, din pacate, micuta va trebui sa il suporte.
    Sincer prefer sa nu intru in aspecte terapeutice la copii… e un teritoriu in care e riscant sa dai sfaturi pe net

  8. cand a fost prima data constipata rau nu a mai defecat 3 zile sicand am dus-o la dr. mi-a dat miralax ca sa ajutam colonl sa isi revina la marime, lucru care nu s-a intamplat. Spun asta ca anul trecut nu i-am mai dat miralax si a facut un kk f. mare. am citit de megacolon si cred ca e posibil asta sa fie. Ce as putea sa fac? Multumesc si va rog sa ma scuzati ca am scris asa mult.

  9. Am uitat ca va intreb. Credeti ca debridat ar ajuta. I-am dat cam 3 zile dar aici – USA – nu e aprobat. Si nu sunt sigura nici de doza. Am gasit in prospect 1ml/kg/corp dar si o lingurita de 2-3ori pe zi. Ea are 22.5 kg. Multumesc.

  10. Multumesc pt raspuns. Gazele sunt mai mult pe jos. Am luat-o de pe lactate cateva zile fara nici o modificare. In general nu conteaza ce mananca. Cateodata sta la masa si o vad ca isi pune mana la burtica si cu cealalta mana inca incearca ca manance. Este frustrant. Ma voi uita si dupa ”megacolon” asa cum ati spus. Multumesc.

  11. Pt Elena
    Sa nu foe cumva vorba de o problema congenitala. Ma gindesc de pilda la un megacolon. Acesta poate explica constipatia … durerile care pot fi de fapt balonari (copii mai greu pot exprima diferenta, ei numind durere orice indispozitie locala).De asemenea ar putea explica si eliminarea de gaze (pe unde are gaze?Pe jos sau pe sus?) Bine, poate fi vorba si de o problema gastrica gen gastrita (mai greu sa ma gindesc la ulcer la virsta ei) si sa se investigheze h pylori. Simptomele sint de la nastere sau au aparut doar de ceva timp? Sint legate de anume alimente?

  12. Buna seara dl.dr.
    Am tot citit diverse postari de ale dvs si cred ca am nevoie de un sfat daca e posibil. Fetita mea de 4 ani acuza de cam 8 luni dureri in buric. La inceput am crezut ca e o scuza sa nu faca ce ii ceream eu dar acum cam 3 sapt. Mi-a spus ca vrea sa mearga la dr pt burtica. Spune ca o doare dupa fiecare masa/bautura, indiferent de cantitate. Odata a baut ceai de musetel si a avut dureri. Durerea o tine cam jum de ora si apare de 4-5 ori pe zi. Are gaze mereu si ii dai Miralax pt ca fara el e ffff constipata. Dr. i-a dat o multime de analize la sange,urina si scaun. Scaunul si urina au iesit negative iar la sange nimic neobisnuit exceptand ”amilase serum 120, monocyte procent 17.1 si monocyte absolute .9. Dr. A spus ca nu trebuie sa imi fac griji pt analize si ma trimite la bariu, asta dupa repetarea analizelor de scaun-negative. Va rog daca puteti sa imi dati si dvs opinia dvs. Ma gandeam si la H.Pylori. Nu stiu ce as mai putea incerca. Nu cred ca ea va bea bariu. Multumesc din suflet.

  13. Pt Dani
    Pai pe cit posibil evita alimantele acide (citrice .. .condimente .. prajeli … ar fi bine sa consumi cit mai putina carne) redu tigarile … de alcool oricum nu ai timp … cit despre stress, cred ca e cel amigreu sa scapi.

  14. nu sunt in romania,sunt in spania,cu ce as putea sa inlocuiesc aici?si ce sa mananc sau nu,sa nu imi faca ceva rau!ce este de evitat?cu o seara inainte de inceperea durerilor am mancat castravete,e rau?mentionez ca trec printr o perioada de stress groaznica de ceva ani.multumesc pentru raspuns

  15. Pt Dani
    Eu cred ca etotusi o gastrita insotita sau nu de un reflox gatric. Incearca si cu alte antiacide ( ranitidina … dicarbocalm) ori cu metocopramid

  16. am o durere in capul pieptului surda in majoritatea timpului,dar se intensifica din cand in cand!imi e foame tot tmpul si am gaze foarte mult,de aici ragaiturile,pardon,ce poate fi?am luat omeprazol si nu ma lasa

  17. Pt Corina
    Pai poate face determinarea HP prin analiza de singe

  18. Multumesc mult pt raspuns.Din cauza lichidului fierei o dor matele??iar referitor la hepatita” cred” ca este purtatoare, din pacate eu sunt in germania si ea in romania si e cam tarziu sa o sun sa intreb ,dar daca nu va deranjez voi reveni cu mai multe intrebari.Credeti acel helicobacter nu mai exista?? Va multumesc inca odata.Multa stima.

  19. Pt Corina
    Fierea ca organ a fost acoasa … dar lichidul fiere e produs in continuare de ficat. Atita doar ca, neavind unde se depozita se va elimina continuu in intestin in cantitate mica si nu doar la mese, in cantitate mare. E ca un WC la car nu merge bazinul:apa curge continuu nu doar atunci cind faci ….
    Asa sui cu fierea. Daca cineva fara fiere maninca mese copioase, fierea-lichid n uva fi suficienta pt digestie. De aceea cei fara vezica bil tre sa pape putin si des. Si sa-ti mai zic o chestie:uneori dupa vreo 20 de ani de la operatie vezica biliara se poate reface. E rar dar … nu imposibil.
    Poate e prea stufos trat. pt hepatita. Ar fi bine sa faca o evaluare clara a bolii ( e hepatita cronica? persistenta? ciroza? e doar purtatoare ?) si eventual sa se incerce, daca e cazul tratamentul cu interferon

  20. Va scriu in numele cumnatei mele acum 5 ani a fost depistata cu acest Helicobacter a luat tratamentul cu antibiotice si o perioada sa simtit mai bine .nenorocirea a venit cand a aflat ca are hepatita b parerea mea e ca ia prea multe medicamente de gen esentiale, silimarina ,lagosa si debridat,cel din urma il ia pt ca afost depistata cu colon iritabil,problema este ca orice mananca ii chioraie matele (scuze)iar daca mananca mere fara coaja le elimina prin fecale asa intregi ,are foarte multe gaze,am uitat sa specific fierea este scoasa de peste 30 ani,,si referitor la hepatita b incarcatura virala este de 5000 copi.Va multumesc anticipat .Cu mult respect.

  21. Pt Karla
    Scaunul negru e un efect secundar al denolului . daca nu ai la indemina prospectul , citeste aici . Ce sa zic de tratament … poate era bine sa faci o gastroscopie care sa vada ce e in stomac … sa gaseasca eventual helicobacterul … Sau o analiza de singe (daca nu cumva acea „analiza rapida ” era tocmai de singe.
    Omeprazolul e un medicament pt probleme gastrice. Incearca sa il iei numai pe el. Daca iti trece inseamna ca „buba” e la stomac si poti sa il iei (omeprazolul) ca si tratament al simptomelor. In acest caz insa vei ramine cu helicobacteru

  22. In urma sfatului d tra am ajuns la medic.Dupa ce i am explicat ca tratamentul pe care l am urmat anterior pt bila marita nu a avut nici un efect si ca durerea(jena) din hipocondrul drept persista, in plus a ma aparut si un gen de arsura esofagiana,dupa o analiza rapida a conchis ca ar putea fi H pylory.M a surprins auzind ca are aceeasi opinie cu d tra.Mi s a recomandat De-Nol cu jumatate de ora inainte de masa ca pansament, Amoxicilina 500mg+Metronidazol 20mg si Omeprazol20mg numai dimineata pe langa acestea. De doua zile sunt sub tratament.Personal ingurgitarea dar si cantitatea de antibiotic mi s a parut mare.Recunosc ca nu sunt o ipohondra si daca e cazul sa iau o aspirina de multe ori prefer sa iau doar o jumatate.Nu sunt prietena medicamentelor de nici un fel.Problema e ca in momentul de fata recunosc ca sunt foarte speriata pt ca incepand tratamentul din seara de dupa prezentarea la medic a doua zi scaunul a fost negru.Acelasi lucru sa intamplat si azi. Ar mai fi de mentionat ca am fost sfatuita ca si sotului meu sa i administrez acest tratament si a avut aceeasi reactie.As mai dori sa mentionez ca jena aceea de sub coaste mai revine in special seara,iar mai nou dupa administrare tratamentului de vreo cateva ori intepaturi in aceeasi zona.Va recunosc ca diseara urmeaza sa iau o alta doza insa sunt hotarata sa n o mai fac.Scaunul negru m a speriat!Parca era mai bine cu jena aceea in hipocondru decat cu teama ca tratamentul mi a produs mai mult rau decat bine.Acum chiar mi e teama sa mai deschid usa vreunui cabinet.
    Va rog sfatuiti ma ce sa fac in continuare?

  23. Cool – multumesc foarte mult pentru raspuns!

  24. Cei cu dureri de stomac care se trateaza naturist in principiu nu se trateaza pt Helicobacter ci pentru durere (gastrita … ulcer … gastroduodenita) asa ca efectul post terapie naturista nu e eradicarea microbului ci disparitia simptomelor. De fapt asate ceea ce te intereseaza pe tine si nu disparitia acele fiinte amarite care exista in stomacul a peste jumatate din omenime dar nu toti asti asufera de ulcer gastrita blababla.
    Experienta personala in tratarea naturista a acestor boli e nula. Asa, din discutii cu pacientii am aflat de zeama de varza care pe unii i-a vindecta .. dar la un caz a declansat chiar o hemoragie. De ceai de galbenele care, la fel, pe unii i-a vindecat dar pe altii nu (macar nu am aflat de hemoragii) asa ca nu pot sa iti dau o indicatie 1000% care sa se bazeze pe experienta proprie. Iar generalitati teoretice poti gasi pe site-uri de treapii naturiste asa incit nu o sa dau copy-paste numa asa …
    Regim alimenta. Din experienta pot sa iti spun ca tot ceea ce „arde” pe gura „arde” si pe stomac.PArticularizind, sucurile acide, alcoolul, condimentele, nu fac bine. De asemenea fumatul e o catastrofa daca ai probleme gastrice.
    Ce ai voie sa maninci.Lapte, legume-fructe crude. Carne cit mai slaba (pui, peste) dar iti garantez ca nu o sa mori daca nu maninci carne deloc (eu unul nu maminc de vreo 12 ani carne decit asa … cite un cirnat de sarbatori deci nu mai mult de 500 grame anual).Ideea e ca , carnea acidifica mediul intern. Iar ulcerul-gastrita sint pin ala urma rezultatul unei secretii acide excesive. Un organism „bazic” nu va emite exces de acid si ca urmare sint sanse reale de a scapa de problema. Totul e sa ai rabdare-nu te astepta la ameliorare evidenta mai repede de 1 an

  25. Dear doctor,
    Convietuiesc cu Helicobacterul de vreo 2 ani…am facut si tratament cu antibiotice dar la prea multe nu mi-a servit…prin decembrie anul trecut am executat (din cazua durerilor din ce in ce mai ascutite de stomac) si o endoscopie cu prelevare de tesut pentru biopsie. Rezultatul – gastroduodenita cu helicobacter. Cum nu mai sunt deloc convinsa de abilitatea antibioticelor de a ma scapa de bacterie indraznesc si eu sa intreb plina de speranta – in experienta dvs. am intalnit vreu caz de infectie cu helicobacter vindincata si prin alte metode (naturiste si alte cele) inafara antibioticelor.?
    Si daca se poate, cateva recomandari legate de alimentatie in caz de gastroduodenita – medicul meu m-a repezit din cabinet cu reteta de antibiotice in mana, fara sa mai pot cere indicatii legate de alimentatie.
    Multumesc anticipat!

  26. multumesc frumos pentru raspuns si pentru faptul ca mi-ati dat mai multe explicatii decat cei care au facut investigatia .
    multumesc .

  27. Da, tratamentul e bun ….

  28. sunt ” socat ” … in sensul bun al cuvantului de rapiditatea cu care ati raspuns si nu pot decat sa spun ca va multumesc foarte mult pentru asta .
    nu sunt fumator , deloc , nu am fumat niciodata , nu intra in discutie nici cafeaua si nici alcoolul .
    in schimb stresul , aici pot sa spun un DA mare !
    voi urma tratamentul prescris , nu mi-ati spus daca e ok ?
    multumesc mult inca o data .

  29. Da, este vorba de un fel de duodenita … nu ullcer duodenal, ala e mai grav, dar totusi e o iritatie la nivelul „pielii” ce acopera stomacul pe dinauntru, iritatie care explica durerea pentru care ai fost investigat si, cred eu , explica si durerea de dupa gastroscopie. Vindecarea acelor ciupituri 1-2 zile.
    Tratamentul e o schema de distrugere a h.pylori, micreb invinuit in cazul tau pentru simptomatologia dureroas. Ca e sau nu el de vina vei vedea dupa terminarea tratamentului. Oricum daca esti un mare fumator iti recomand sa mai lasi din tigari, si alea mai pun probleme.La fel stresul
    Cit despre determinarea pe loc, se determina fie o enzima nmita „ureaza” care e acolo numai daca e si helicobacterul. Sa mai poate determina simicrobu prin dozari speciale dar in cazul tau cred ca argumentul a fost prezenta acellei substante pe bucata de biopsie.

  30. buna seara ,
    desigur daca scriu aceste randuri inseamna ca am o problema legata de acest HP iar modul dumneavoastra de a prezenta ” problemele ” astfel incat sa fie pe intelesul tuturor m-a determinat sa descriu ce am .
    concret : am ajuns sa fac o gastroendoscopie iar rezultatul este : esofag normal. mico sese axiala ( asta nu stiu daca am scris corect dar asa inteleg eu de pe biletul care l-am primit ) . stomac – corp gastric fara leziuni . antru normal . HP ( antru , corp ) = pozitiv . bulb cu eroziuni de tip acut .
    tratamentul care mi-a fost indicat : Controloc 40 mg / zi – 3 saptamani / Amoxacilina 2×1g / zi – 7 zile si Claritromocina 2×0,5g / zi – 7 zile .
    este un tratament ok ?
    … inca ceva : in timpul ” operatiei ” am fost ciupit – probabil pentru probe , ce efect au aceste ciupituri in peretii stomacului , cat de repede se refac ? ( adica la 10 ore dupa interventie pot sa spun ca simt locurile de unde am fost ciupit – chiar durere )
    concluzia cu HP pozitiv atat de repede este pusa ? nici nu am coborat bine de pe masa , ca dupa 5 minute am primit acest rezultat .
    va multumesc anticipat pentru raspuns .

  31. Asdtept🙂
    Vezi pin aatunci la comentariile despre fractura de col femural … pe la sfirsit … ad avut un scurt dialog despre osteoporoza cu o bolnava

  32. domnule doctor,i-ti multumesc mult pt acest act al tau de a informa curiosii,dar te rog mult sa ne spui ceva si noua femeilor predispuse osteoporozei, celor ce au osteopenie.Am multe intrebari sa-ti pun ,. dar vin intrebarile pe rand . MULTUMESC

  33. Pai daca de vina a fost ala cu elice…inseamna ca ai scapat.Dar daca a fost alta cauza gen fumat,stres,mese dezordonate , nu.Oricum se apropie toamna si vedem …

  34. D-nu d-or am avut anul trecut H Pylory anul acesta la analize mi-a esit bine ce sa cred ca am scapat de ulcer duodenal?

Lasă un răspuns

