Despre durerile dinaintea nasterii.Despre medicamentele pe care le poti sau nu lua in timpul graviditatii

Se stie ca pentru a actiona in organism,toate medicamentele.indiferent daca sint luate pe gura, injectabil sau ca simple unguente, trebuie sa treaca prin singe (unguentele,e drept,actioneaza in locul unde sint aplicate….dar o anume cantitate trece totusi prin piele ajungind in singe). Iar cum la gravida singele trece in totalitate in circulatia fatului, TOATE aceste medicamente vor trece in singele acestuia. Problema majora nu este aceea ca ele ar avea la copil aceleasi efecte adverse ca la mama (cum ar veni…daca mamei ii e greata nu greata va fi problema fatului….sau diareea). MAREA PROBLEMA A SUBSTANTELOR STRAINE CARE AJUNG N SINGELE FATULUI ESTE ACEEA A PRODUCERII DE MALFORMATII LA COPIL (asa numitele efecte teratogene).Aceste malformatii inseamna ca un copil nou-nascut sa arate asabuziepure

sau asathalidomidebaby_3

Omuletul se formeaza din doua celule: ovulul si spermatozoidul. In prima parte a vietii apar toate organele,dar in miniatura. Din citeva celule se va forma organul definitiv. Cea mai mica agresiune asupra unei celule in aceasta faza de inceput poate avea efecte catastrofale mai tirziu. Imaginati-va ca ati plantat un pom. Cind el e doar o tija subtire, puteti sa va jucati cu tulpina lui cum vreti. O simpla indoitura facuta ACUM peste ani se va consolida ,iar arborele matur va fi strimb fara a mai putea fi indreptat. Asa si cu organele copilului mic. Daca in primele zile-saptamini O SINGURA CELULA este agresata sau omorita,intregul organ va fi modificat la nastere

Iata mai jos ca exemplu,principalele organe ale fatului si saptaminile in care ele sint cele mai sensibile la substantele externe figurate cu ROSU iar cele in care sensibilitatea e mai mica cu ROZ

saptamina de sarcina



3 4 5 6 7 8 12 16 20 38
sistem nervos
inima



miini




ochi
picioare




dinti





palat(„buza de iepure”






organe genitale externe





urechi


Asadar dupa cum observatiin primele 12 saptamini adica 3 luni (primul trimesrtu) de sarcina TOATE ORGANELE COPILULUI SINT SENSIBILE LA SUBSTANTELE INTRODUSE DIN AFARA.

A doua din pozele de mai sus este aceea a unui copil nascut da o mama care in cursul sarcinii a luat un medicament continind THALIDOMIDA. Care e povestea acestei substante:pe la inceputul anilor 1960 o companie farmaceutica lansa cu mare tam-tam un medicament recomandat pentru problemele aparute in graviditate (depresii,stari de rau),medicament despre care se spunea ca ar fi fost experimentat pe animale si ca ar fi 100%  sigur.Cit de sigur….s-a vazut peste citiva ani cind s-a constatat o crestere a nounascutilor cu grave modificari ale membrelor…ca cea din imaginea de sus.Nu insist asupra intregii povesti,pe care o puteti citi in detaliu aici.

Acum ca am facut aceasta mica introducere…sa trec direct la CONCLUZII

  1. In primele trei luni de sarcina e bine sa eviti orice medicament.

  2. Nu lua medicamente noi, oricit de multe garantii ofera producatorul.

Bine,dar ce medicamente pot lua in timpul sarcinii….si in ce situatii.Sa punctez doar citeva sfaturi

  • pentru infectii,dintre antibiotice sint relativ sigure ampicilina si penicilina
  • pentru probleme gastrice vitamina B6( greturi) sau zantac(dureri)
  • pentru febra,dureri : paracetamol,supozitoare cu indometacin

Pentru mai multe detalii puteti citi aici sau aici.Insa e bine de stiut ca

  1. Nu exista medicament care sa fie 100% sigur in cursul sarcinii

…de aceea e bine ca ele sa fie luate NUMAI cind sint strict necesare(boli grave,care pot pune in pericol viata fatului sau a mamei) si atunci numai cu avizul medicului.

In final enumar doar CITEVA din medicamentle cele ma cunoscute si care sint STRICT INTERZISE IN CURSUL SARCINII

  • diazepam
  • captopril si toate medicamentele pentru tensiune terminate cu „-pril” (enalapril,lisinopril…)
  • teraciclina
  • aspirina
  • biseptol
  • metronidazol(Un medicament foarte des utilizat de femei in ratamentul unei boli frecvente, tricomoniaza vaginala)
  • metoclopramidul. Esti tentata sa il iei pentru greturile din primul trimestru … adica tocmai perioada critica.

18-biseptol_480tetarciclinametronidazol

diazepamsalud8captopril

16 Răspunsuri

  1. Pt Miruna
    greu de zis … in mod cert a fost vorba de o infectie grava , neinterventia putind duce la o septicemie. Nu stiu daca era cineva din familia fetei care sa isi fi putu da acordul de urgenta … De ce s-a recurs la cezariana .. asta iarasi nu pot sti.

  2. salut nu stiu daca aici trebue sa scriu dar ve rog sa ma ajutati, poate fi posibila situatia data. dupa cezariana pacienta a avut temperatura 38-39 o saptamina dupa care medecul i-a mai curatit o data uterul prin vacum deoarice nu a fost curatit de la inceput normal, peste doua zile tot cu temperatura a efectuat analiza de singe si i-a gasit infectie si a luat-o de urgenta la operatie si i-a inlaturat uterul total, a avut acest drept daca pacienta era minora?si era aceasta unica solutie sau a gresit medecul? ea nu a avut probleme deloc in timpul sarcenii si copilul s-a nascut sanatos de 3600.

  3. Pt Anonim
    Din pacate nu exista experienta suficienta in cazul augmentinului. Eu zic ca e mai bine sa il eviti. Medicul care ti l-a prescris stie ca esti insarcinata? E o infectie chiar asa de urita in cit sa necesite o terapie atit de agresiva?

  4. am 14 saptamini de sarcina si m-am inbolnavit de cistita,medicul mi-a prescris Augmentin pentru 5 zile, dar eu foarte mult ma ingrijorez nu -mi voi pune in pericol copilul ? va rog daca puteti sa-mi dati un sfat…..

  5. Pt Georgiana
    Nu sint studii aasupra efectelor ACC pe sarcina dar era mai bine daca nu luai .. dar acum asta e . Cind le-ai luat?
    Ai luat cumva anticonceptionale inainte de aceste 4 luni? Oricum de multe ori „proiectarea” unui bebe nu e un lucru asa ismplu, nuiese chiar matematic „din prima” chiar daca il planifici precis, cu calendarul linga tine. Totusi ai rabdare. Pin ala urma un lucru cu cit se lasa mai ult asteptat e mai …. deosebit
    Poate daca dupa 6 luni -1 an de incercari tot nu iese, e bine sa faci investigatii hormonale … cunsult ginecologic … salpingografie .. .si multe altele.

  6. Buna seara. am si eu niste nelamuriri. am menstruatia regulata, imi calculez pe site-uri perioada de ovulatie, dar nu am ramas pana acum insarcinata. acest lucru de intampla de 4 luni. – care are putea fi cauza?
    a doua nelamurire. menstruatia trebuie sa vina pe 20 ianuarie(asta in cazul daca mai vine..🙂 … si fiind racita am luat 4 pliculete de Acc de 200mg. daca as fi ramas insarcinata, ar avea consecinte grave acest acc? va multumesc anticipat pt timpul acordat,si astept un raspuns cat mai curand posibil. O seara buna.

  7. Citind despre stomatolog mi-am amintit sunetul acela de simti fiori pe sirea spinarii ;))

  8. Pt. Vio08
    Din pacate boala e transmisibila, adica copii baiatului pot avea si ei acest efect („pot” nu inseamna insa „sigur”) De asemenea in aparitia afectiunii au rol si factori de madiu adica anumite madicamnete luate in primul trimestru … alcool. Pot sa spun ca daca ai avut in familie (parinti … bunici …) care sa aibe afectiunea, cauza ei e genetica deci e posibil ca urmasii sa aibe si ei boala. Daca insa baiatul e primul din familie care o are posibil cauza e „factorul de mediu” si in acest caz descendentii baiatului nu vor avea boala (desigur deaca nu apar si la ei acei „factori de mediu”)

  9. am un baiat de 18 ani care s-a nascut cu keilognatopalatoschizis bilateral. precizez ca am avut o mestra neregulata si nu mi-am dat seama cind am ramas insarcinata si mai pot spune despre mine ca am pierdut doua sarcini anterior acesteia si ca am rh negativ. imi puteti spune cauza acestei malformatii si daca este transmisibila? presupun ca este transmisibila . va multumesc

  10. Multumesc mult pentru promptitudine. Ai dreptate ca perioada de risc maxim a trecut dar la partea cu raspunderea…riscul eu mi-l asum…asa ca am decis deocamdata sa refac analiza.

  11. Daca ginecologul si-a asumat raspunderea inseamna ca a considerat mai periculoasa infectia urinara. Oricum, citind articolul ai gasit ca perioada de maxim risc e primele 3 luni (primul trimestru) perioada pe care tu ai depasit-o, acum riscurile, desi exista, fiind mult mai mici

  12. Rugaminte mare: sarcina 20 sapt., la examenul de urina a iesit infectie cu enterococ. Trat.dat de ginecolog: 7 zile macmiror pastile 3 pe zi si local macmiror crema, seara, 5 zile. Am citit o multime de informatii depre macmiror…se pare ca e voie in caz de necesitate. Va rog o parere. Multumesc .

  13. Da, e contraindicat in sarcina (vezi aici prospectul … scrie undeva la final)
    Banuiesc ca vrei sa il iei pentru greturile de dimineata care sint mai suparatoare in primul trimestru … prim trimestru in care se formeaza copilul iar un medicament cu efecte negative pe sarcina are efecte catastrofale.Repet, NU LUA METOCLOPRAMID.

  14. metoclorpramid afecteaza sarcina?

  15. Ambele sint interzise in ULTIMUL TRIMESTRU
    Problema e ibalginul care se poate da in prima parte doar in caz de stricta necesitate, ceea ce inseamna ca exista un risc de a afecta fatul.Parerea mea e sa ta consulti cu ginecologul, iar daca vei pastra sarcina sa fie supravagheata in mod special.Nu inseamna ca in mod cert vor fi probleme, dar exista totusi un anume risc

  16. am si eu o intrebare…sunt insarcinata in 3 saptamani si am luat 3 pastile….un ibalgin si 2 mesuliduri( o data )…afecteaza cu ceva fatul? va rog sa imi spuneti urgent…

Lasă un răspuns

