2.Pancreatită?

Întrebare

Buna!
Am 17 ani si de ceva timp simt durere/intepaturi in partea stanga (in dreptul pancreasului) si mi se pare ca e si putin umflata zona respectiva (si in ultima luna am slabit 4-5 kg, dar nu stiu daca ar putea avea legatura cu durerea de pancreas). Ar putea fi vorba de o pancreatita (pancreatita la 17 ani?! ) ??? Ce alte simptome mai apar la pancreatita? Ce analize ar trebui sa fac ca sa se poate pune un diagnostic? Dati, va rog, cat mai multe detalii despre aceasta boala si despre tratament.

Răspuns

Pancreasul de obicei doare pe mijloc „durere in bara”.E bine sa faci o ecografie.Si analize (amilaze in singe si urina.lipaze)
Ce poate de fapt sa doara acolo:
1.Splina.ai avut vreo lovitura recenta in zona?Mai rar poate fi o splanomegalie (splina marita) datorita unei boli de singe.Din nou o ecografie si niste analize de singe (hemograma) da raspunsul
2.Rinichii.Durerea e de obicei f. puternica,in crampe.Urina colorata dar nu obligatoriu.Iarasi e de recomandat o ecografie si un ex. de urina
3.Colonul descendent.Adica matul gros.Atentie,daca durerea se amelioreaza dupa scaun.Daca da,si de obicei esti constipat , cred ca asta e cauza durerii tale.Sincer,la virsta ta e cel mai probabil diagnostic
In concluzie iti recomand o ecografie plus un set de analize de singe plus urina.
Numai bine.
P.S.Tot la adolescenti e de cautat si o parazitoza intestinala.Limbrici adica.Nu strica sa iti faci si un examen coproparazitologic.Adica al scaunului.

Întrebare

Durerea o simt in partea stanga, sub coaste, si zona respectiva este putin umflata . (asta fa face pe mine sa cred ca e pancreasul).

Răspuns

In zona respectiva sint splina si unghiul splenic al colonului.Pancreasul e pe mijloc si undeva in profunzime,cam la mijlocul grosimii trunchiului ca sa spun asa(e un barbarism medical expresia,dar vreau sa ma intelegi mai bine)Mai rar,dar ar putea fi si un chist regional,care tot pe o ecografie buna se vede.
Si ca tot vb. de pancreatite…cea acuta sau iti trece in 1-2 saptamini sau mori.Oricum e o afectiune mult prea zgomotoasa ca sa iti permita sa stai acasa si sa navighezi pe net🙂.Cit despre cea cronica ea apare la virste mai inaintate,pe fondul a repetate pancreatite acute,consum de alcool etc.Oricum fa acele analize si ecografia abdominale(toate cu trimitere de la medicul de familie.Sau la particular)

Pentru conformitate….vezi aici discutia

6 Răspunsuri

  1. Pt Tabita
    Nu ar strica sa faci si o ecografie la fiere. Posibil sa fie si de la stomac. Nu mi-i zis i ce a constat acel tratament ineficient. Spne ce medicamente ai luat pentru ca in functie de ele pot sa exclud o anume afectiune. Daca ai primit medicamente pentru stomac de pilda si ele nu a avut efect .. inseamna ca stomacul e ok

  2. ma doare foarte tare inpartea stanga si in partea dreapta chirar langa coaste sus
    Am fost la medicul meu si mia zis ca ar fi cva constipatie sau gazele ..am luat tratamentu de o sapt si totusi am dureri in continuare si respir foarte greu ..ma doare si burta ..spunetimi va rog ce este asta …

  3. Pt Roxana mihailescu
    Pai vezi tu … scaunul este o chestie csre pute urit, plina de microbi. A fi constipat inseamna c atoti acei microbi stau in tine 1-2 zile si fermenteaza. La 37 grade. Ia imagineazati un scaun (din al amaro) pus intr-un cuptor cu microunde la 37 grade si sa srea acolo 1-2 zile. In organism la aceasta temperatura toti microbii se inmultesc … sint bacterii care se hranesc cu materii fecale si la temperatura asta prospera in 1-2 zile. Si, desigur, ajung sa migreze . Ca ei trec prin anus si daca nu te scremi😉 . De aceea daca mai e si frig . .adica iti scade imunitatea, imigrantii astia se inmultesc si … gata infectia.
    Ce inseamna balonare. Inseamna ca acolo sint bacteri care prin metabolism produc gaze. Ca alimentele nu se transforma in gaze singure. Deci prezenta gazelor indica faptul ca acolo se produce o fermentatie. IAr fermentatia e produsa de microbi, nu?
    C sa maninci .. ce sa nu maninci … ipocrate spunea cindva ca sintem ceea ce mincam. Eu zic sa cauti tu ce alimente te ajuta sa ai scaune regulat (1-2 zilnic) si normale. Un scaun normal e acela care nu e de forma cilindrica. Daca e cilindric deja e constipatie. De ce zic sa cauti tu? Pentru ca , de pilda, eu as fi zis ca merele sint ideale pentru problema ta .. dar uite ca nu e asa. Morcovii cruzi rasi sint un aliment ideal pentru reglarea scaunului … daca ii suporti. La tin ee intr-adevar o scadere a imunitaii dar nu cred ca esti o baba de 100 de ani careia ii scade imunitatea pentru ca e organismul slabit. LA tine cred ca e un deficit de saruri .. vitamine .. care ar trebui completat.

  4. La multi ani doctore!. Mai ai timp si pentru noi, sau esti in strada la miting? Voiam sa intreb de balonare si daca se leaga simptomele cu cele de scaun, colon si inflamatii in zona pelvina? Nu am la mine raspunsul la investigatii, dar mi-a iesit ca este lipit colonul in partea stanga de …ceva… si radiologul mi-a spus ca orice problema legata de colon (constipatie,..) ii face pe microbi sa migreze ? asta sa fie cauza de ma trezesc cu bacterii in zona pelvina si cu o inflamatie de cate 10-15 zile, mai ales iarna, la frig? Colonul se irita si de la alimentele care imi produc balonare? Adica greu digerabile? Si pentru balonare ce sa iau, ca ma umflu si se face abdomenul „pietroi” si daca mananc fructe: ex.mere.? Si trebuie sa pun un supozitor cu indometacin si apoi am gaze intestinale, fie rectale fie reflux esofagian. Si unde mai pui ca am auzit de inflamatie ca este faza de declansare a bolii (nu vreau sa-i scriu numele) „c….r”. Ce ma fac? Cum sa reduc eu inflamatiile din organism? Ce tratament (medicamente) „a la long” ma ajuta sa nu ma mai „inflamez”? sau ce sa manac si sa nu mananc? legume, fructe, ceaiuri? De aprox.6 luni am si o sinuzita, sau o alergie, ceva, care ma face sa stranut de cate 4-5 ori la rand si apoi imi curge nasul, fara sa fiu racita…Ce zici, ma ajuti cu cateva sfaturi? Te rog!

  5. Pt fish
    Ar putea fi o problema la intestinul gros. Nu strica un consult gastroenterologic eventual o colonoscopie care sa excluda (sau nu?) un colon iritabil

  6. De 2 ani de zile am o arsura permanenta in partea stanga si mai recent si in partea dreapta sub coasta .am facut analize de sange inclusiv amilaze si lipaze si au iesit bine la ecografie nimic doar la fiere cu pereti dubli ingrosati,am arsuri pe stomac gastrita dr. de fam mia recomandat nexium au mai trecut din arsuri dar in partea stanga si dreapta sub coaste nu Va multumesc.

Lasă un răspuns

