Culorile ce ies din cur(cubeu)

Sa vedem care sint culorile pe care le mai putem vedea( in afara de clasicul maro cu nuantele de rigoare) atunci cind ne ridicam usurati de pe WC.

SCAUNUL NEGRU.Denumit si MELENA , este veritabilul „scaun cu singe” desi aparent nu pare.In realitate singele provenit din stomac sau duoden prin digestie  capata aceasta culoare neagra (ca si pacura,comparatie facuta in manualele clasice de medicina.Acum nu cred ca mai stiu multi ce culoare are pacura.Daca vreti,puteti sa faceti comparatia cu culoarea monitorului PC-ului vostru cind e stins).Pentru ca scaunul sa aibe aceasta culoare,trebuie sa se fi scurs cel putin 150-200 ml de singe.Ceea ce e interesant,un ulcer care singereaza nu e extrem de dureros,singele curs neutralizind acidul si calmind durerea.Totusi o usoara jena la stomac este simtita,la ea adaugindu-se ameteala si o paloare brusc instalata,bolnavul fiind alb ca varul.Toate aceste simptome preced cam cu o zi aparitia scaunului negru.

O mentiune in final:exista multe alimente (afinele depilda)si medicamente (cele pe baza de fier,luate pentru anemie) care dau aceeasi culoare scaunului.

SCAUNUL ROSU-INCHIS.este si el o problema,dar de data asta singerarea e undeva in intestinul gros.scaunul e ,ca si melena,omogen ca si culoare.Cauza este o boala a colonului:poate sa fie un polip singerind sau,mai rau,un cancer.

SCAUNUL MARO CU PETE SAU FIRISOARE ROSII LA SUPRAFATA.Cauza e in acest caz o singerare pe undeva pe la nivelul anusului.De cele mai multe ori e vorba de hemoroizi,dar si o fisura anala.Nu intotdeauna hemoroizii se insotesc de lainceput de durere,aceste frisooare de singe (singele apare si pe hirtia igienica) fiind  primul simptomcopy-of-xgutexcrement300

SCAUNUL ALB,DECOLORAT.E ca si scaunul ciinilor.E unul dintre simptomele de debut in hepatite (galbenare) uneori aparind chiar inainte de coloraea in galben a pielii

Nu voi trata aici aspectlu scaunului in bolile infectioase insotite de diarei,nici in cazul parazitozelor inteestinale.Va fi subiectul unui post viitor

In poza apar sediile hemoragiilor digentive

A.In stomac,singele are timp sa ie deigeraat,asa ca va apare NEGRU la iesire

B.In colon el nu va mai fi digerat dar va fi „mixat” asa incit sa apara rosu-omogen

C.In rect el apare numai la suprafata saunului.

8 Răspunsuri

  1. multumesc frumos

  2. Pt Mir
    Poate a fost din cauza alimentatiei. Fierea de obicei da diaree atunci cind nu functioneaza. Pancreasul da alte simptome mult mai urute.

  3. mi s-a recomandat sa-i fac uzi la abdomen,ar putea fi ceva legat de fiere sau pancrias?,i-am schimbat alimentatia si a avut scaun normal a seara.

  4. Pt Mir
    Nu e in regula, mergi cu ea la pediatru cit mai repede. Poate sa fie din cauza alimentatiei .. poate s afie semnele unui megacolon …

  5. salut,am si eu o problema, fetita mea de 2 ani si 8 luni nu are scaun de 3 zile si nu am ideie din ce cauza, a 3 zi i-am pus glicerina si s-a dus gros, a patra zi tot nu s-a dus nici nu stiu ce sa-i mai fac ajutati-ma va rog!!multumesc

  6. multumesc mult

  7. Pt Cami
    Pentru mai multa siguranta adauga o protectie suplimentara. E posibil ca tranzitul rapid sa afecteze absorbtia anticonceptionalelor

  8. Buna seara. Stiu ca nu prea are legatura cu topic-ul, dar nu am stiut unde sa postez, asa ca imi cer scuze pentru deranj.
    problema mea: vineri dimineata m-am trezit cu dureri de burta si am avut diaree. Pe parcursul zilei am mai avut de inca doua ori, iar apoi s-a calmat. In dimineata aceasta a revenit problema, si am mers la toaleta de vreo 3, sau chiar 4 ori. Eu iau si anticonceptionale, pe la ora 23, si as vrea sa stiu daca in situatia in care ma aflu trebuie sa ma protejez suplimentar timp de 7 zile? Sau pastilele inca si-au pastrat efectul?
    Imi cer inca o data scuze daca nu am postat acolo unde trebuie. Multumesc mult.

Lasă un răspuns

