Ficatul gras

Ficatul gras este una din cele mai frecvente descoperiri ale unui banal examen ecografic.Aproximativ 20% din cei care beneficiaza de un ECO se trezesc cu aceasta eticheta agatata de buletinul de examinare.Ceea ce este surprinzator pentru unii,acest ficat gras nu se asociaza,liver-plush-toy_medde cele mai multe ori,cu nici o manifestare de rau sau cu vreo modificare a analizelor de singe.Intrucit cei mai multi se intreba DE CE au totusi acest ficat gras ?

Pai sa vedem cam care ar fi cauzele ficatului gras

1.Obezitatea.Cam 2/3 din obezi au ficatul gras.Am putea sa ne miram mai degraba de ce exista acea treime careia nu i s-a ingarasat ficatul.E firesc deci ca grasimile din singe sa se depuna nu numai pe vasele de singe si in alte organe,ci si (mai ales) in ficat.

2.Medicamentele.Daca iei medicamente de mai mult timp(pste 1-2 ani,zilnic) e posibil ca acestea sa iti afecteze ficatul.Intre medicamentele recunoscute ca fiind suspecte de a genera aceasta afectiune enumar corticosteroizii,amiodarona,metotrexatul,estrogenii,warfarina

3.Alcoolul.Ficatul gras e prima etapa in lungul drum al ficatului alcoolic spre ciroza

4.Dibetul zaharat.Intre numeroasele efecte ale diabetului necontrolat pe organe,apare si acesasta afectare a ficatului

Ceea ce este important,ecografia nu ridica decit suspiciunea de ficat gras.

diagnosticul de certitudine al ficatului gras se pune numai prin punctie-biopsie hepatica

Tratamentul ficatului gras este de fapt tratamentul cauzei lui.Asadar e nevoie sa scazi in greutate si sa reduci grasimile din singe…sa renunti la alcool si la medicamente(daca acestea nu sint strict necesare).Sa iti controlezi diabetul.
Mai jos am pus o poza cu un asemenea ficatfatty_liver

8 Răspunsuri

  1. pt. Dorian
    Desigur fiecare organism are punctele lui slabe … punctele lui forte…
    Depinde si de alti factori cum ar fi de pilda activitatea fizica. Poate prietenul tau face sport … poate tu esti mai sedentar … De asemenea tu poate consumi mai multe dulciuri care pina l aurma si ele „ingrasa” ficatul. Mai e o chestie:alcoolul de multe ori „dizolva” grasimile din singe asa incit posibil ca cele 2 vicii ale prietenului tau sa se anuleze reciproc. Oricum e o lege anume ca in medicina …nu exista NICI o lege 100% valabila. Altfel ar exista sa zicem un anume stil de viata care ar asigura 150 de ani de trai fericit si sanatos si toti cei 6 mld de paminteni ar trai150 de ani de n-am mai avea loc pe pamint. Asa insa …

  2. D-le doctor am si eu o nelamurire :Am facut un ecograf acum o luna si mi s-a spus ca am ficatul incarcat gras . Eu nu consum alcool nu mananc gras nu fumez .Un prieten a facut si el ecograf (la acelas medic) si i s-a spus ca totul este ok prietenul meu bea zilnic cel putin tre beri manca carne de porc si slanina la greu eu ce sa mai cred .Toti consumatorii de alcool si grasimi si alcool au ficatul gras sau mai este vorba si de organism ???? Varsta este la fel la amandoi 36 de ani…..Greutatea este cam aceeasi la amandoi ,serviciul nu este in conditii toxice..

  3. Sint eforturi si eforturi … Una e sa alergi ca apucatul 30 de minute pina iti atirna limba din gura,alta e sa te plimbi 2-3 ore la pas normal. Consumul caloric e cam acelasi. Ai intuit ca cel de al doilea tip de efort e cel care se potriveste cel mai bine unui om bolnav.Deci un efort usor dar desfasurat pe o perioada mai lunga.

  4. un om cu statoza hepatica si cu HCV caruia i s-a recomndat sa nu faca efort, cum poate slabi? nu manaca gras, nu bea, nu fumeaza nu lucreaza in mediu toxic, ia hepatoprotectoare! si totusi nu slabeste! am mai scris si la rubrica „ciroza” are 95kg\173cm. tine regim! cat efort ii este permis unui astfel de bolnav! poate alerga?poate face fitness atat cat poate duce?cu poate scapa de acest ficat gras?

  5. Multumesc pentru raspuns! Sunt incantata de acest site!

  6. Da,exista posibilitatea ca ficatul gras sa aibe o astfel de cauza…e ca si consumul de (anumite) medicamente.Acum e important si care anume sint toxinele…banuiesc ca te referi la reactivii folositi pentru prelucrarea preparatelor anatomopatologice….De pilda tetraclorura de carbon care e un solvent foarte utilizat poate da afectiuni grave hepatice
    Cit despre lamblii…ce sa zic…poate nu strica sa incerci sa cauti si la cei apropiati….poate copilul sau partenerul sa aibe aceste animalute si sa iti trimita periodic cite un esantion…

  7. Acum 2 ani mi s-a pus( la o ecografie)dg. de steatoza hepatica. Sunt slaba, nu beau, nu mananc grasimi, dar lucrez in mediu toxic( anatomie patologica). Este posibil sa am „ficat gras” din cauza locului de munca?

    Alta problema- nu scap de lamblii de 4 ani, am luat tot ce am gasit in farmacii, inclusiv naturiste! Imi dau simtome foarte neplacute( diaree, greata, lipsa poftei de mancare, somnolenta etc). Nu mai stiu ce sa fac!

  8. Hi, good post. I have been pondering this issue,so thanks for sharing. I will definitely be coming back to your blog.

Lasă un răspuns

