Despre Candida , cu candoare …

Candida  e o ciupercă ce se găseşte în mod normal pe toată lungimea tubului digestiv,de la gură pînă la anus,pe tegumente ;i la nivelul organelor genitale.De ce este ea uneori atît de agresivă?Să na imaginăm o cîmpie cu iarbă pe care paşte o turmă de vaci.fulga_3dIarba,pe măsură ce creşte,este păscută de vaci,încît nu apucă să se dezvolte prea mult. Dacă cineva suprimă aceste vaci, iarba va creşte fară oprelişti,vor apărea buruieni şi în scurt timp pajiştea se va transforma într-o cîmpie dezagreabilă. Cam aşa ceva se intimplă în tubul digerstiv. Candida este „păscută” de o mulţime de microbi care se găsesc şi ei în mod normal acolo, împiedicînd dezvoltarea ei exagerată.Dacă aceşti microbi sînt distruşi (de obicei de antibiotice-tetraciclina de pildă- administrate pe cale orală pentru diferite gripe,infecţii…) candida,nemaifiind „păscută” se inmulţeşte (antibioticele NU distrug ciupercile). Aşa apare candidoza bucală,generînd aspectul din imagine.

img0074img0100

La nivelul celeilalte extremităţi a tubului digestiv,ciuperca ajunge de la nivelul anusului la vulva determinînd candidoza vaginală. O menţiune în plus aici:candida populează in  mod normal şi vulva, dezechilibrul putînd apare aici şi prin spălări excesive cu săpunuri puternice.De asemenea la femei o cauză de candidoză este si folosirea anticoncepţionalelor.Persistenţa unui mediu umed prieşte de minune candidei(ca oricărei ciuperci,desigur).La bărbat candidoza genitală apare mai greu deoarece calea de la anus la mucoasa genitală e mai lungă (şi mai groasă-după caz ;)) Am pus si un penis care contine o mare cantitate de ciuperca (chestia aia albă de la baza glandului…)

art-w293fig1candida-vaginala

penis cu candida

penis cu candida

Aproximativ acelaşi mecanism explică şi diareea determinată de consumul excesiv de antibiotice: anumite microorganisme se dezvoltă exagerat după ce antibioticul distruge „animalele” care le pasc. Aceste microorganisme vor cauza enterocolita cu diaree.

Acum e uşor de înţeles terapia. Întîi vă daţi seama ce efect are tratamentul făcut „la inspiraţie” cu antibiotic atunci cind bolnavul observă această „apariţie” albă. Sau spălături vaginale frecvente cu săpun. Exact efectul contrar. Pentru a trata o candidoză trebuie realizate deci două scopuri:

  1. Să stopăm inmulţirea ciupercii,chiar să o distrugem parţial.Aceasta se realizează cu medicamente numite „antimicotice” gen Nistatin, Fluconazol, Clotrimazol, Ketoconazol care în funcţie de calea de administrare şi localizarea ciupercii pot fi comprimate,ovule,etc (nu am să insist pe numar de pastile,căi de administrare…asta vă va spune medicul vostru,eventual puteţi găsi cu uşurinţă cu Google).

  2. Să repopulăm pajiştea cu „vaci”.Aşadar medicamente care revigorează microbii distruşi cu antibioticele. Luati comprimate cu Lactobacillus acidophilus in timpul tratamentului cu antibiotice, sau mîncati iaurt nepasteurizat.

Uneori dezechilibrul e suficient de mare încăt să necesite săptămîni bune pentru restabilire lui.

La final o recomandare pentru cele care au incercat toate medicamentele de mai sus dar fara (prea mare) efect.Citit articolu asta,e o abordare oarecum naturista a problemei,unde se indica si un anume regim alimentar.Merita sa incerci si asta daca restul au dat gres ..


72 Răspunsuri

  1. Pt sescu gabriel
    Nu, e totusi o infectie. Numai daca nu ai venit in contact cu cine stie ce secretii sau lenjerie intima a unei persoane infectate. Ma refer la contact intim …

  2. E posibil sa faci sculament,fara a incepe viata sexuala?Eposibil sa fie de la anumite medicamente?multumesc.

  3. Pt Victoria
    Urmeaza tratamnetul intreaga perioada, chiar daca, aparent, ti-a trecut. Candida asta e nasoala si exista riscul de a recidiva daca nu e vindecarea completa

  4. buna,as dori sa-mi acordati un raspuns,am avut citeva saptamini in urma o candita ,am fost la medic si mi-a dat tratament in care erau si ovule,asa un preparat numit zalain,el se administreaza o data pe sapatamina si mi-a dat 3 ,am citit undeva ca e mult,eu am urmat 2 ,simtomele a trecut,dar cu a treia ce sa fac? mi-e frica sa n-o tratat pinala urma

  5. Nevoia te invata sa recurgi la tot felul de metode.”Naturistele” si-au dovedit de multe ori eficacitatea la mine(nu intotdeauna insa). Merita incercat oricum.

  6. Pt Mimi
    Ma bucur cind cineva incearca sa ma ajute cu sfaturi din afara sferei medicale „oficiale”. E o varianta terapeutica pe care nu o cunosc dar a carei eficienta nu o contest.

  7. Dupa ani de zile de candida si zeci de tratamente(care la un moment dat nu-si mai faceau efectul) am reusit sa scap prin medicamente naturiste de crestere a imunitatii si o pastiluta pe care am luat-o o data pe luna timp de 6 luni.Pe langa acest lucru am avut grija ca lenjeria sa fie numai din bumbac si am fost atenta la sapunul cu care m-am spalat.Faceam candida de 4-5 ori pe an.O simpla vacanta si schimbarea apei cu care ma spalam ducea la inca un episod.sau daca treceam printro perioada mai stresanta…..hop si candidoza.Sunt 5 ani de cand nu am mai facut .

  8. Eu cred ca e chiar candidoza si mecanismul prin care se produce e cel pe care l-am descris

  9. oare micoza genitala pe care o fac de la antibiotice, cum se numeste?

  10. Poate topicul e prea vechi, dar nu se stie pe cine ajuta. Exista de la Cantacuzino un vaccin pt candida. Cine l-a folosit, l-a laudat: IBC-10. Sanatate

  11. Pt. Ioana
    Ceea ce ai tu e posibil sa fie si o leucoree. Nu totdeauna miroase, usturimea la urinat se poate datora unei cistite „din luna de miere” chiar daca au trecut 4. Totusi treci peste pudoare si mergi la ginec. O infectie netratata sau incorect tratata poate lasa sechele

  12. Buna,
    Numele meu este Ioana…si am dat peste voi din intamplare, cautand informatii despre Lomexin…Si cum eu cred ca nimic nu se intampla fara un motiv…ma gandesc ca nu v-am gasit degeaba…:)..asa ca va adresez voua intrebarea, in speranta ca poate gasesc si un raspuns…am 23 de ani si mi-am inceput viata sexuala de vreo 4 luni, nu stiu daca are vreo relevanta, dar ma gandesc ca orice informatie ar putea ajuta…in ultimul timp am avut ceva mancarimi in zona vaginala, si o scurgere albicioasa…branzoasa…fara miros…dar ma deranjau foarte tare mancarimile…de ginecolog nu prea am avut timp si inca mi-e putin jena de ei,asa ca m-am apucat sa ma informez ,si, in final ,sa ma tratez apeland la doctorul eu…cu lomexin, ovule de 600..intrebarea mea e urmatoarea: candida e insotita neaparat si de miros specific…sau poate fi vorba doar de mancarimi si usturime la urinare?Multumesc mult.

  13. Depinde … daca pe mina ai ceva sperma proaspata de om e posibil😉

  14. daca te scarpini cu propia mana poti ramane insarcinata?

  15. Din pacate microbii luati in spitale sint un fel de luptatori profesionisti, mercenari entrenati in lupta cu cele mai puternice antibiotice si medicamente, de aceea candida ta este asa rezistenta.
    Incearca cumva sa modifici mediul de viata al ciupercii. Vezi finalul articolului despre acidofillus si tratamentul naturist. De asemenea e importat daca cumva mai iei alte medicamnete care ar puteamodifica echilibrul microbian din zona

  16. buna. sunt stefania si am si eu o intrebare. acum 1 an si jumatate m-am operat de incurcatura de mate si din spital am luat aceasta candida si am tot fost pe la medici si prima data mi-au recomandat metronidazol si ovule de clotrimazol si nu si-au facut efectul apoi mi-au recomandat flucovim in paralel cu ovule de metronidazol si nici asa nu a mers apoi mi-au spus sa iau ovule de ginozol si nici cu astea nu a mers si pe deasupra cred ca am facut candida si la nivel bucal si nu stiu ce sa mai iau ca sa scap de ea ca in ambele parti.va rog mult sa ma ajutati si pe mn daca puteti!

  17. Ce descrii tu nu seamana a candidoza. Posibil sa fie vorba de o infectie cu anumiti microbi care se gasesc in gura. Infectie care se pare ca a trecut. Un sifilis mai putea da ceva ulceratii rosii, dar alea apar cam la o saptamina si tin cam tot atita

  18. Buna ziua! Am o intrebare: se poate lua candidoza de la o persoana care mi-a facut sex oral fara prezervativ? Sexul normal l-am facut protejat. mentionez ca la aproximativ 4 zile de la contact mi-au aparut pe gland cateva pete rosii insotite de o usoara mancarime care au disparut brusc dupa 2 zile. Nu am avut scurgeri, dureri, usturimi la urinat sau alte simptome. poate fi doar o iritatie?
    Multumesc anticipat!

  19. Cu gerderella a cam ca si povestea cu vacile din articol, diminuarea lactobacului fiind cauza inmultirii gardnerelei care exista obisnuit pe acolo dar in cantitati rezonabile.
    Caracteristic e pt o inf cu gardnerela e insa o secretie mai degraba alba … faptul ca ai partener sexual nou sau folosesti un anume spermicid sau faci frecvente spalaturi vaginale.
    Exista insa teste specifice care sa demonstreze o escaladare a multiplicarii aceste bacterii care , repet, se gaseste in mod obisnuit aoclo si doar multiplicarea ei peste masura e anormala

  20. Multumesc frumos pt.raspuns.mai am o nelamurire , am inteles ca bacilii gram negativi ar insemna o infectie cu gardnerella,dmv ce parere aveti? am avut niste simptome mai ciudate si de asta mi-am facut analiza simptome care se aseamana cu cele ale aceste infectii(secretie mai galbuie,fluida si mai abundenta).mi-am facut un noiembrie un papanicolau si a iesit ok,in limite normale.

    multumesc,
    Raluca

  21. Doua lucruri certe NU AI NICI CANDIDA NICI TRICHOMONAS
    Celulele alea epiteliale se gasesc la suprafata uterului si vaginului,ele mor si se elimina treptat, pe masura ce se inlocuiesc de catre altele. E normal sa fie prezente in secretie, poate a tine sa fie mai mult decit obisnuit dar in principiu nu e o problema
    De asemenea ai floricele prin zona😀 acea flora e defapt populatia obisnuita de pe orice suprafata, pentru ca nici pielea, nici alte suprafete expuse la aer sau alte contacte exterioare nu sint sterile (adic afara microbi)

  22. Frotiurile comporta:
    Celule epiteliale pavimentoase superficiale
    frecvente izolate si în placarde
    Celule epiteliale pavimentoase intermediare
    frecvente izolate si în placarde
    Leucocite polimorfonucleare
    rare
    Flora microbiana
    moderata
    Flora microbiana – tip
    bacili Gram pozitiv ( Döderlein ) si Gram negativ
    Diplococi absenti
    Candida absenta
    Trichomonas vaginalis absent

    aceasta este analiza mea de secretie as dori o interpretare daca se poate.sper ca nu va supara ca am postat aici dar nu am stiut und ein alta parte.saptamana viitoare merg la medic dar as dori o interpretare de acum🙂

    va multumesc

    Raluca

  23. Despre papanicolau am scris aici. Nu pot sa iti spun sa nu faci HPV ul desi ca totdeauna exista posibilitatea unui fals pozitiv (sa iasa ca ai desi nu ai). Ar fi ingrozitor sa zic lasa… nu-l fa … iar peste 1-2 ani sa descoperi ca daca il facei acum ai fi descoperi mai repede. Respecta indicatiile ginecologului care te urmareste – bun, rau cum o fi, el a vazut cu ochiul aspectul leziunilor, rezultatele analizelor, si are responsabilitatea deciziilor. Ceea ce imi lipseste mie, care pe linga ca nu am vazut nimic concret sit totusi un anonim si oricit de bine intentionat as fi pot si eu gresi dar fare a avea vreo raspundere.

  24. Buna seara. Frotiul a fost luat pentru secretie, dar cand eram pe masa ginecologica, am cerut sa-mi faca si Paap pentru ca imi spunea ca este curat colul. Proba a fost luata cu betisorul introdus destul de adanc in vagin. E important sa stiu daca trebuie sa-mi fac si HPV-ul. De fapt nici nu vreau sa ma gandesc: bacteria coli in urina, ciuperca candida in vagin si sa mai am si vreun virus? As vrea sa zambesc, caci maine poate fi mai rau.

  25. Frotiul e din secretia vaginala sau a luat o proba din mucoasa colului uterin?

  26. Posibil ca inflamatiile organelor geniitale intrene sa impiedice fixarea ovulului fecundat in uter. E bine de facut o examinare locala pentru a vedea cam cit de grava sint aceste leziuni.
    Cit despre transmiterea la copil, depinde si aceasta de gravitatea bolii. Daca candida este in singe (forma grava) ea va trece la copil. Sa tii cont de fapul ca intimpul sarcinii pe fondul cresterii secretiei de estrogeni, candidoza se va agrava

  27. Buna ziua. De cativa ani am o problema cu candida atat vaginala cat si bucala. Tratamentele pe care le-am facut nu m-au ajutat sa scap de ea. In jur de 2 ani as vrea sa raman insarcinata si as vrea sa va intreb daca nu reusesc sa scap de ea credeti ca as putea sa am probleme in a ramane insarcinata sau candidoza sa se transmita la copil? Multumesc.

  28. Buna seara D-le Doctor. Ma gandeam ca pot sa mor si sa nu stiu de ce. Pai am aflat ca am Papp III. Eu am mai facut si era faza II, acum e asociat cu candida. Aveam o jena in zona vaginala, o arsura sa zic, m-am cautat de cistita, de litiaza si aflu ca de la atatea antibiotice, sau mai stiu eu de la ce, m-am pricopsit. Am crezut ca o sa cada cerul pe mine, cand mi-am luat analizele, mi s-a spus ca e o mica problema, dar e serioasa. Dr. ginecolog nu a zis nimic, doar ca trebuie sa incercam niste scheme de antibiotice. Acum am diagnostic vaginita micotica si tratament diflucan 150mg si meclon ovule. S-a hotarat ca trebuie sa fac mai intai niste analize de sange, si saptamana viitoare sa testeze un antibiotic f.puternic care se face intravenos, cu canula, la 12 ore; dr.zice ca a mers pe schema asta si la faza IV de papp. Cat e de grav? Eu nu stiu sa citesc analiza, de fapt nu inteleg nici scrisul. Sunt 3 lamele, notate F1, F2, F3. La F3 scrie ceva de celule cu nucleu mare……..nucleoli orizontali. Ce sa fac, ma puteti sfatui?

  29. Daca e vb de ceva prin zona genitala doza e de 1000 mg pe zi. Acu depinde ce gramaj au pastilele ce le-ai luat : iei 2 de 500 sau 4 de 250
    Daca e vb. de ceva pe la caile superioare sau de o candidoza oriunde e ea atunci doza e de 500 mg pe zi deci 2 pastile de 250 sai una de 500
    O alta problema e ce altceva ai primit. Posibil sa fi primit si alt medicament cu actiune asemanatoare si de aia a considerat ca e cazul sa iei doar o pastila

  30. Salut…Am fost la doctor si dupa toate ritualurile si cozile la care am stat,la sfarsit mi.a dat o reteta kre contine si azitrox,dar trebuie sa iau una pe zi…dar am citit pe goagäl:-),si trebuie sa iau 2…sunt in ceatza??!

  31. Te si maninca regiunea ?… ai avut recent contact sexual cu o persoana „dubioasa” ? … Au mai aparut si in alta regiune a corpului acele pete? ….

  32. buna!am si eu o problema…..de cateva zile mi-au aparut pe labia mica niste bubite rosii care au in mijloc un punct alb,foarte mic.mai nou zona in care sunt bubitele si-a schimbat culoare….este gri

  33. Da, ar potea fi chiar si o candidoză, de aceea , repet, e bine sa faci analiza secreţiei. Nu e obligatoriu candidoza iar dacă te tratezi de candidoză si e altceva … degeaba

  34. secretia mea e uneori albicioasa ca intruna din pozele de mai sun insorita uneori de mancarimi si miros urat ce sa fac?

  35. Da,am mai primit solicitari de a scrie despre metroanexita,am sa incerc cit de curind.Este o inflamatie a „pieii” din interiorul organelor genitale feminine de la vagin (=vaginita … e ca si o infectie a ,sa zicam ,gingiei=gingivita) uter si trompe (deci de jos in sus = metroanexita).Aceasta inflamatie impiedica ovulul fecundat sa se fixeze pe uter si de aceea nu poti face copii.Nu am cum sa iti spun de aici de departe daca te-ai vindecat.Pentru asta trebuie un ochi care sa vada zona si sa spuna daca sint sau nu semnele unei infectii.
    Ce s-a mai intimplat cu acel chist?Unele chiste pot secreta hormoni iar acestia de asemenea sa impiedice fecundarea sau fixarea ovulului fecundat pe uter.
    Greu de zis ce a fost in acea aventura marina a ta.Posibil sa si fost chiar un avort spontan … greu de zis.Daca nu luai anticonceptionale si nu ai avut ciclu de mai mult de o luna s-ar fi putut sa fi fost insarcinata.

  36. buna ziua,am si eu o problema mai delicata care vad ca nu o gasesc pe blogul dumneavostra si mi-as dori sa scrieti despre metroanexita.ma intereseaza cat de grav e sa suferi de asa ceva,daca este vindecare suta la suta,daca poate recidiva.imi doresc enorm un bebe si acest lucru cica nu ar fi posibil din cauza metroanexitei si a vaginitei,in vara am facut o ecografie endovaginala la care rezultatul era un chist hemoragic,asa vedeam eu pe filmulet,pt ca medicul mi-a spus doar atat(haideti ca poate de data asta este cu noroc adica cum ca as fi insarcinata a lasat sa reiasa,si mai mult pe fisa mea medicala scria ca sunt gravida dar nimeni nu mi-a spus nimic).am plecat la mare,am intrat in apa si era destul de rece,in rest nu am simtit nimic doar ca in noaptea aceea mi-a venit ciclu,un ciclu f abundent am folosit vreo 11 absorbante intr-o zi prima mea intrebare este:posibil sa fi fost insarcinata?acum am schimbat medicul mi-a depistat metroanexita,vaginita,o ciuperca pe col si mi-a spus ca era imposibil sa raman insarcinata pana nu ma tratatez ca medicamente am luat: injectii : polidin,gentamicina,milgamma , pastile:mycosyst, nizoral, vitamina e si doxiciclina, si spalaturi cu septovag si apoi unguent macmiror si anticonceptionale vreo 3 luni…….eu ma simt ok acum,dar oare m-am vindecat complet?si dupa cat timp as putea sa incerc sa raman gravida?va multumesc

  37. Am si eu o intrebare daca puteti sa imi raspundeti la ea va rog mult poate ca e mai ciudata dar vreau neaparat un raspuns. Domn Doctor daca pun clotrimazol pe deget si il bag in anus sa ma ung are ceva? nu are nimic e bun? ca de asta ma ferest sa ma ung in anus cu clotrimazol ca nu stiu daca e bun sa nu aiba ceva. va rog raspundetimi e bine sau nu?

  38. Pai cel mai simplu ar fi sa eviti temperaturile scazute.
    Intr-adevar ai incercat cele mai „strong” antibiotice,nu e de mirare ca microbii au devenit rezistenti si ai mai si facut efecte adverse.Poate ar fi bine sa incerci sa consumi cit mai multe lichide incit urina multa care rezulta sa „spele” uretra. Daca as sti ti-as recomanda anumite ceaiuri care sa modifice pH-ul urinei (sa-l creasca, adica sa scada aciditatea urinei). Cauta si tu pe site-uri de ceaiuri si plante medicinale.Un alt mod de a creste pH ul urinar ar fi reducerea consumului de carne.Dar sa stii ca aceste solutii cu pH-ul au efect ce apare pe termen lung (saptamini,poate luni de zile).
    Nu stiu daca aici am dreptate dar te mai sfatiesc sa faci sex protejat daca ai partenere multiple,ele putind fi de asemenea surse de infectie.
    Daca nu ai rabdare pina isi fac efectul sfaturile „naturiste” poti incerca cu Biseptol.Nu e tot atit de puternic ca si ceea ce ai luat bina acum dar nu are nici atitea efecte adverse.

  39. domnu doctor sunt celibatar de 3 ani.de un an si ceva am o uretrita (negonococica ) care dupa ce o tratez apare iar si dupa o simpla spalare cu apa rece.de la atatea antibiotice( zonocin ceftriaxon doxiciclina in doua randuri dalacin) am facut diaree dureri in gura mancarimi in anus urina inchisa la culoare dureri in hipocondrul drept oboseala peste masura. Acum am din nou arsuri un pic de umezeala pe capul penisului si mirositoare si mi e frica sa iau antibiotic. multumesc pt o sugestie cat de mica

  40. Merci pt. aprecieri.
    Ar trebui sa ajute,cel putin teoretic.Ai citit poate in articolul catre care am facut un link la final ca ciuperca creste pe fondul unui status acid al organismului.Acest bicarbonat find o baza, ar trebui deci sa reduca aciditatea.

  41. off topic: super blog. pana acum e site-ul care m-a lamurit cel mai mult.

    on topic: spalaturile cu bicarbonat/apa cu bicarbonat/ceai de musetel cu bicarbonat ajuta in vreun fel in procesul de vindecare al candidozei bucale si/sau al celei vaginale?

    macar mai elimina din simptomele neplacute?

    … cu multumiri anticipate

  42. Foarte bun BIOTICS asociat cu LOMEXIN. Mie mi-a aparut de la CUMINOL si cu aceste medicamente am rezolvat. De atunci, de cate ori iau antibiotice adaug si biotics. Totul ok, nu au mai fost probleme. Pe cale naturista as adauga spalaturi cu ceai de coada calului.

  43. Merci.
    Oricum sfaturile de la „cei patiti” sint mult mai credibile

  44. Salut,
    M-am gandit sa vin cu ceva precizari la topicul tau, fiindca sunt „cam patzita” dar nu singura.
    Candidoza si sarcina, in cazul utilizarii hormonilor (Utrogestan).
    Am un ginecolog minunat, dar fiindca nu m-a avertizat in privintza asta, imi venea sa-l strang de gat! Pana la sarcina n-am avut niciodata si in 4 luni de gravidie (de cand a aparut si pana la nastere) n-am reusit sa „diminuez ciupearca”…

  45. Eu zic sa te opresti aici,in mod nornmal pielea se regenereaza din profunzime spre suprafata cam in 4 saptamini deci cam intr-oluna ar trebui sa dispara si urmele eczemei.Dar daca dupa intreruperea tratamentului reincep problemele si incepe sa se extinda,mergi totusi la un dermatolog

  46. Buna.In legatura cu Neopreol nu s-a mai extins eczema mea dar totusi ma mai mananca putin nu chiar asa de tare.maine as avea 8 zile de cand il folosesc pe prospect scrie sa nu depasesc 8 zile de tratament.Ce sa fac mai departe?Il mai pot folosi?

  47. MUltumesc Frumos.

  48. Daca ai citit prospectul la neopreol ai vazut ca are si proprietati antipruriginoase.Adica iti reduce mincarimea.De asemenea are proprietati epiteliyante,ajutind le refacerea tegumentului dace au fost leziuni.Pentru mai multa siguranta in diagnostic si tratament intreaba si tu pe dermatobloaga🙂

  49. Am cutat pe net si am gasit asta
    Eczema atopica (dermatita atopica)
    Simptome: iritatie, roseata, uscarea pielii dar si cruste pe anumite zone ale pielii.Scarpinerea zonelor unde suferi de mancarini duce la aparitie mai multor iritatii si creste riscul infectiei cu bacterii.
    Este exact ce am eu.Mai pot incerca Neopreol sau altceva?

  50. Poti incerca cu unguent de NEOPREOL.

  51. Cu ce as putea sa ma dau sa nu ma mai manance asa tare, mai ales seara.

  52. Nu ,nu otet … ala mai rau te irita.Posibil sa treaca de la sine,daca deja e mai bine.Daca se extinde e bine sa mergi totusi la un dermatolog.

  53. Buna seara. Am si eu ceva pe burta sub buric care ma mananca foarte tare si m-am scarpinat si acum e mai mare si sunt cateva jubrite .Cineva mi-a spus sa ma sterg cu otet. .Ar fi bine?

  54. Merge.Decit nimic…

  55. O sa tin regim, renunt la cafea si mult iubita ciocolata si iau pastilele alea sa vad daca imi trece… N-o fi vreo crema si pt el sau trebuie neaparat pastile? Trebuie sa precizez ca totusi nu are nimic…adica nu se vede nimic cel putin. O fi bun Lomexin crema? Clotrimazol?

  56. Pai daca te uiti la compozitie constati ca ambele contin aceeasi cantitate de acidofilus,adica subsatanta care te intereseaza.Deci oricare din ele e la fel de bun.
    Daca parteneru e de vina,nu prea ai ce face…iti dai seama,oricit te-ai vindeca tu,el tot iti mai da cite o transa de microbi.Gaseste si tu o cale de a il lamuri.

  57. Aoleu…eu nu mananc nimic din ce scrie acolo… si zice de partener ca e „purtator sanatos”. La mine partenerul nu s-a tratat, imi daduse o ginecoloaga Macmiror si pt el si alea se iau in timpul mesei de 3 ori pe zi si cum el mananca doar o data a zis ca ii fac rau si le-a aruncat. Apoi mi-a prescris altul Nizoral pt el si fiindca imi fusese mie rau de la el nu i l-am mai dat.😦
    Pun si eu un link poate sa imi spuneti care Acidophillus e mai bun, primul sau al 2-lea?
    http://www.terapii-naturiste.com/calivita/prospecte-produse-calivita/acidophilus-ac-zymes.htm
    Multumesc

  58. UIte aici o adresa in care se fac recomandari sa zic asa….putin mai naturiste.L-am citit doar asa…superficial…dar am inteles ca trebuie sa ai rabdare … si sa maninci multe verdeturi (cam nasol acum,in prag de iarna)

  59. 😦 o sa-l caut… n-am amestecat pastilele de la doctori, abia faceam fata sa le iau pe cele de la un singur doctor😀 i-am luat pe rand si am plecat si mai dezorientata (nu merg la mai multi in paralel, migrez… nu cred ca voi scapa vreodata de candida asta, fiecare tratament isi face efectul in cel mai bun caz 2-3 luni apoi apare iarasi…Si sunt tanara (23 de ani) si degeaba…
    Stiu ca nu am facut bine sa schimb ginecologii, mi-a spus-o unul la care nu m-am mai dus ca era prea afemeiat pt un ginecolog si ii spuneam ca ma doare un ovar (el imi dadea voltaren) si apoi m-am dus la alta doctorita care mi-a facut egografie si aveam un chist destul de mare (vreo 4cm si ceva)😦

  60. Stii vorba aia cu ceasurile:cind ai mai multe ceasuri nu stii niciodata cit e ora exacta.La fel cu doctorii,cu cit mergi la mai multi ai mai multe diagnostice.Si tot atitea tratamente.Totrul e sa nu le amesteci (am avut un pacient care lua vreo 18 pilule diferite,cite 3-4 de la fiecare doctor.Nu fusese inspirat sa renunte la cele prescrise de doctorii precedenti).As putea sa fiu rautacios si sa spun sa mergi la un singur doctor,oricum nu iti trece de la pilule ci reactia organismului tau (tinar si puternic) va invinge pin ala urma boala.Dar nu sint rau,si,pina la urma,trebuie si noi doctorii sa traim din ceva,nu ?😀
    Lactobacilu ala il poti gasi in farmacii.Acu nici nu mai stii care vind produse naturiste si care nu,ca toate s-au amestecat.Dar e bun.

  61. offf…ce urate poze…n-am asa ceva…Thanks God!
    Am luat toate medicamentele enumerate mai sus, Ketoconazolul e Nizoral nu? Doar pe ala n-am putut sa-l iau nici cu hepatoprotectoare ca imi venea sa vomit…poate tocmai ala ar fi fost bun…
    Ginecologii pe care i-am tot schimbat vreo 5 la numar, s-au tot contrazis in diagnostice, ba ca e candida, apoi ca e vaginita micotica apoi ca e colpita, pe urma ca e rana pe col, la colposcopie mi-a spus alta tanti batrana ca nu-i nicio rana sa stau cuminte si mi-a trecut pt cateva luni secretia cu Gyn Canesten trat pt 3 zile, Flucovim 5 doze unice si Femigin B spalaturi, apoi a revenit si am lasat-o asa ca m-am plictisit si am dat faliment cu criza asta😦 Acum parca ma si ustura (un pic) si vreau sa incerc ceva naturist…
    astept parerea dvs Drweather, m-am mutat sa nu stric subiectul cu cistita…
    Comprimatele cu Lactobacillus Acidophilus de unde le pot procura ca am mai auzit de ele ca ar fi bune?

  62. Uf…ce sa spun…si pentru mine e , sincer, frustrant dar chiar nu stiu ce sa-ti raspund.De aceea am si intirziat putin (cam mult , cred).Nu ai vreo afectiune asociata care sa explice rezitenta microbului (diabet de pilda)?Ai facut un examen al secretiei?Care e rezultatul?

  63. Am si eu o intrebare?Sufar de o scurgere vagina, leucoree sau cum i se mai zice…de la varsta de 11 ani, acum am 21.Nu miroase, e alba,cu tenta galbuie uneori, se pare neinfectanta ptr partener.Am facut multe tratamente, nu mi-a trecut pana acum, utlmul tratament care mi s-a recomandat a fost Clotrimazol comprimate vaginale, fara nici un rezultat notabil.Mi-e sila sa mai merg la vreun ginecolog ptr ca nu mi se spune nimic concret, mi se da tratament mi se spune ca sa fac …si e tare frustrant.
    Ce ma sfatuiti?

  64. Hmmm, probabil este o boala cu transmitere sexuala.Are si prietenul tau scurgere prin uretra?Citeste aici daca EL are vreuna din simptomele enumerate.Pare sa fie o blenoragie…pina voi scrie despre manifestarile la femei poti citi aici.Oricum ,desi ti-e jena,eu zic totus isa merigi la ginecolog.Orice astfel de boala tratata superficial poate lasa urmari mergind pina la sterilitate sau risc de a avea sarcini extrauterine…

  65. buna,sunt cristina am 27 ani si sunt putin speriata,de ceva timp ma doare foarte tare in zona ovarelor atunci cand am contact sexual,acum 3 zille am avut o scurgere maro cu foarte mici picaturi de sange dar fara miros,la ultimul contact sexual partenerul meu mi-a spus ca nu poate urina si are mari usturimi…cu mult timp in urma am avut candida si am tratat-o…are vreo legatura,ce credeti ca poate fi?ajutati-ma va rog,imi este frica sa merg la doctor…

  66. Hi, nice post. I have been pondering this issue,so thanks for blogging. I’ll definitely be coming back to your posts. Keep up the good work

  67. Intîi să îmi cer scuze pt. întîrziere…am fost plecat o săptamînă departe de civilizatie.
    Problema ta cred ca s-a rezolvat intre timp.Aceasta flora se reface singura dupa ce antibioticul-problema a fost oprit.Rolul tratamentului ce l-ai primit e acela de a accelera refacerea florei.

  68. am fost bolnava de faringita acuta am fost la medic mi-a dat antibiotic prost prescris si am facut candida sunt virgina si nu stiu ce sa fac nu am fost inca la medic dar am cerut sfatul farmacistului mi-a dat o crema si niste pliculete care se dizolva in apa pt spalaturi interioare dar eu nu pot sa ma spal inauntru asa ca incerc pe dinafara nu stiu cat de bine e imi puteti sa un sfat ? va rog mult

  69. Eh,am glumit si eu….si in urgente se simte un miros identic dupa utilizarea defibrilatorului.

  70. zici tu ca masca aia opreste mirosurile de genu? am un coleg in anul 2 care a asistat la ceva operatii.. zice ca mirosu ala de carne arsa, la cauterizarea inciziilor i-a intors de multe ori stomacu pe dos.. cica-i cel mai crunt miros posibil

  71. Pai iti poti imagina ca e vorba de cafea cu lapte….oricum voi chirurgii va puneti masca atunci cind operati si nu simtiti mirosurile…

  72. mama.. deci imi beam cafeaua.. acu mi-e asa s-o mai beau.. cred ca-i primul lucru din medicina care-mi face scarba, pana acum😐 chestia asta nu provoaca si mirosu ala de parca ai avea un cal mort in gura? sau dupa caz, in alta parte?

Lasă un răspuns

