ANALIZE DE SÎNGE – FICATUL

Rolul ficatului ,mai exact al celulei hepatice,este acela de a prelua anumite substanţe, A din sînge şi de a le prelucra , rezultînd substanţele B care sînt eliminate tot în sînge.

dsc02851

Ce se întîmplă în bolile hepatice?Are loc o distrugere a celulei hepatice.Ca urmare

  • Ficatul nu mai preia substanţele A din sînge,întrucit scade numarul celulelor care să le prelucreze.Deci nivelul acestor substanţe în sînge va creşte
  • Ficatul nu mai produce substanţele B ,nivelul lor în sînge scăzînd
  • Prin distrugerea celulei hepatice,fragmente C din aceasta vor apare în sînge

dsc02857

Deci într-o boală  hepatică va creşte nivelul substanţelor A şi C şi va scădea nivelul substanţelor B

Acum să vedem care sînt aceste substanţe şi cum apar ele notate pe buletinele de analize:

SUBSTANŢELE  A

BILIRUBINA.Are proprietatea că,atunci cind este in cantitate mare în sînge,se depune în ţesuturi îngălbenindu-le.De aici şi aspectul omului în „gălbenare” .Eliminata prin urină,bilirubina o face să devină inchisă la culoare,de aici şi aspectul portocaliu al urinei în hepatite.

SUBSTANŢELE  B

ALBUMINA.Scăderea ei în sînge arată o boală a ficatului.A nu se confunda cu albumina din urină a carei creştere arată o boală a rinichiului

COAGULAREA.Ficatul produce substanţe care ajută la coagularea sîngelui.Ficatul bolnav nu va mai produce suficient aceste substanţe,încit singele va coagula mai greu.Deci aşa-numiţii timpi de coagulare vor fi crescuţi APTT , TQ

SUBSTANŢELE  C

Sînt deci componente ale celulei hepatice distruse care se găsesc în sînge

  • AST , ASAT ,  AST / GPT , GPT , SGPT
  • ALT , ALAT , ALT / GOT , GOT , SGOT .

Deci două enzime,sub diferitele denumiri sub care se regăsesc pe buletinele de analize.Se mai numesc şi transaminaze

Un aspect interesant:dacă raportul între AST şi ALTe mai mare de  2,exista o mare probabilitate ca boala ficatului să fie din cauza alcoolului

  • Fosfataza alcalină FAL , ALKP
  • Gama-glutamil-tranferaza GGT , GGTP
  • LDH

TOATE aceste substanţe C  se gasesc şi in alte celule,de aceea prezenţa lor în singe nu înseamnă obligatoriu boală hepatică

O altă menţiune:în ciroze avansate deoarece ficatul deja e în mare parte distrus,nu mai sînt multe celule hepatice ,aşa încît creşterile substanţelor C sînt minime,mult mai mici decît într-o hepatită acuta pe un ficat sănătos…Deci faptul că la un cirotic aceste valori nu sînt crescute nu înseamnă că ficatul  e sănătos.Dimpotrivă…

Valorile normale ale acestor analize difera de multe ori de la un laborator la altul…de asemenea depind şi de unităţile de măsură folosite.De aceea nu am să le precizez,ele putînd fi oricum găsite printr-un simplu search pe google.Menţionez doar ca in momentul in care culoarea omului incepe sa fie vizibil galbenă,bilirubina are deja valori pe la 3-4),rareori ajungînd să treacă de 10.Transaminazele in hepatitele acute virale cresc ceva mai tirziu dupa debutul simptomatologiei(1-2 zile)  şi ating valori de 5-600 in citeva zile

39 Răspunsuri

  1. Pt adittza
    Mda, in termeni medicali e bautor cronic, cu atit mai mult cu cit probabil acelari regim il avea si inainte de casatorie. Colesterolul insa depinde mai mult de continutul mesei decit de alcoolul ce o precede. Mai exact abuzul de grasimi si/sau dulciuri.
    Regimul asta cu paharelul de tuica inainte de masa e valabil la taranii aia „vechi de de demult” care munceau toata ziua, nu papau cu „E” -uri si nu se uitau la tv sau vorbeau ore intregi la celulare. Si care cu regimul asta apucau suta de ani muncind. Nu cred sa fie cazul sotului tau, la care acest paharel asociat cu factorii de mai sus ar putea sa ii faca mai mult rau decit bine …

  2. Pt adittza33
    Mda … mai bintuie cineva pe aici „din an in Paste” cum se spune … si pentru ca nu a venit inca Pastele …
    Tratamentul cu sanse de vindecare este cel cu interferon. Cit despre evolutia bolii spre ciroza, depinde de multi factori. Ficatul tau e ca un vapor cu o gaura in carena. Cu cit e mai solicitat are mai mari sanse sa se scufunde (adica sa aca ciroza). Ceea ce nu afecteaza un ficat sanatos (mese copioase … o bericia … ) poate sa il afecteze pe al tau. In cit timp .. depinde si asta de intensitatea si frecventa acestor solicitari.
    Cind transaminazele sint naspa deja vaporul e pe jumatate plin de apa si e cazul sa arunci colacii de salvare.
    Avantajul tau este, banuiesc, virsta. Fiind tinara ai sanse sa se descopere tratamente mult mai eficace decit interferonul in viitorul apropiat.

  3. Buna ziua. Nu stiu daca mai este cineva pe aici, dar incerc. Acum 8 ani, insarcinata fiind, medicul ginecolog m-a intrebat daca stiam ca am hepatita. Am ramas socata, nestiind eu sa interpretez analizele . dupa ce am nascut, am mers la bucuresti la spitalul Victor Babes, am vb cu un medic care m-a lamurit la vremea respectiva ca atata timp cat nu imi ies transaminazele ”naspa” sa nu imi fac griji. Mentionez ca sunt purtator sanatos de virus B. Mi- explicat ca virusul meu hiberneaza linistit atata timp cat nu abuzez cu alcoolul, prajeli, tocaturi si nopti nedormite. Nopti nedormite…cu doi copii mici…nu am putut respecta intocmai; alcool…vara cate o juma’ de bere la sf de sapt, ca sunt femeie si nu pot mai mult. Am sanse sa fac ciroza? Mai pot face ceva dupa atatia ani, ma mai pot vindeca? Ce analize trebuie sa fac? Oricum le fac cu bani in privat, nu prea am treaba cu medicul de fam, mi-e greata de stat la coada, greata medicului, asteptat momentul oportun pt cand exista fonduri, etc. Pana acum copiii nu au luat nimik de la mine dar nu sunt sigura. Va multumesc mult si astept un raspuns!

  4. Buna ziua! Sotul meu inainte de masa, de cand il stiu de 16 ani, bea cate un paharel de 50 ml tuica de prune. Eu nu sunt de acord, chiar daca este cantitate mica, mai ales ca analizele i-ai iesit cam…proaste. Nu mai tin minte valorile, dar stiu ca avea de trei ori mai mare colesterolul rau, decat valoarea limitei maxime. Acum ia liv52 si lipantil. Dar nu renunta la cei 20-50ml tuica. Nu-i asa ca se numeste bautor cronic si poate avea complicatii la ficat? El ma contrazice…

  5. Pt Mad
    Daca toate aceste investigatii nu au aratat ceva anormal … iar TGP ul nu a crescut in aceasta perioada, nu cred sa fie ceva in neregula cu ficatul tau. pin ala urma si aceste valor „normale” au o anumita variatie in plus sau in minus de la indivit la individ. Bine, alat ar fi fost situatia daca aveai un TGP sa zicem peste 100.
    Cancerul hepatic apare ca o „malignizare” sa zic asa a unei ciroze etanolice. Nu e ceva care sa se transmita ereditar.
    Eu zic sa repeti controalele ca si pina acum pentru a vedea evolutia TGP ului. Nu strica sa faci si o determinare a GGT.

  6. buna ziua,
    femeie, 37 de ani,o sarcina,genetic..bunicii de sex masculin (patern si matern) cancer hepatic dupa consum mare de alcool in timpul vietii,
    am o nelamurire legata de TGP…care in ultimii 12 ani indica cam aceiasi valoare intre 50-54,in rest toate analizele ce tin de functia ficatului sunt in norme,analize tiroida normala,colesterol 160.Am facut si ecografie …mentionez ca nu am ficat gras..cu toate ca sunt supraponderala.In sange nu s a detectat virus B si nici C…chiar nici A ..numai anticorpi ai virusului A..acum 8 ani de zile.Nu am avut niciodata nici un fel de simptome legate de hepatita.Foarte rar, dupa o masa bogata in grasimi ( in restul timpului mai mult masa tip dieta) durere colecist ( la ecografie nu a fost detectat nisip ) .Trebuie sa fac niste investigatii suplimentare legate de functia ficatului..? si daca da..ce anume..? cu multe multumiri ..in speranta unui raspuns..!
    Mad

  7. Pt Crin
    De obicei orice afectiun, deci si cutanata, apare pe fondul unei scaderi a imunitatii. Aceasta datorita stresului .. oboselii … frigului … Pitiriazisul asta mai e favorizat de mediu (caldura, uscaciune) dar nu credc a e cazul acum …

  8. Buna dimineata!! Multumesc pt raspuns asa este am vazut pozele sunt exact la fel ca ale mele ,acum intrebarea mea este din ce cauza mi-au aparut ?o zi minunata va doresc

  9. Pt Crin
    Pitiriazisul asta nu e o boala foarte grava … ar puteea, teoretic, sa treaca si fara tratamnet. UIte aici detalii Iar aici ai si niste poze ca sa vezi daca seamana cu ce ai tu

  10. scz nu am scris corect numele bolii pe care crede dl dr ca e; nu e sigur RÖSCHEN FLECHTE=PITYRIASIS ROSEA ;poate cunoasteti dv eu am incercat sa traduc dar nu mia dat nimic din care sa inteleg ceva ,mii de multumiri….

  11. Buna ziua!Am fost azi la dermatolog si mia luat sange rezultatul va veni in 10 zile,cica am o boala necunoscuta ,”pytorius rozea”si mia dat o crema preparata in farmacie care contine „.Triclosan,triamcinolonacetonid si basiscreme dac”.aa tin sa va anunt ca locuiesc in germania deci nush ce inseamna aceasta boala ,aseara ma durut ingrozitor ochiu stang, de durere am vomitat ca si cum as fost deshidradat,deci stau cu ele pe corp si astept rezultatul:Multumesc pt raspunsurile care mi le-ati dat va doresc numai bine

  12. Pt Crin
    Sa nu fie un psoriazis … sau dermatita exfoliativa … UIta-te pe net daca seamana pozele cu ce ai tu.

  13. Multumesc pt raspuns m-ati speriat :(cu faza cu sifilis ,sunt sigur ca nu am pt ca nu as fi avut de unde sa-l iau ,iar din senin nu cred ca apare.Poate va ajut daca va zic ca in mijlocul lor se usuca pielea ,iar medicamente nu iau de nici un fel nu am avut nevoie rareori cate un paracetamol dar foarte rar eu stiu 10 pe an,dar pe baza de nervi stres nu e posibil??? va multumesc inca odata si astept raspuns

  14. Pt Crin
    Greu de zis ce ar putea fi fara sa le vad. Inclusiv un sifilis secundar se manifesta asa. Poate sa fie o varicela, dar asta ar da febra … si nu ar tine foarte mult. O alergie da mincarime, dar sint atitea boli cu manifestari atipice. Parazitii intestinali pot da si ei pete, dar astea au forma de inel, cu piele sanatoasa in mijloc. Poate iei ceva medicamnete la caer dezvolti efecte adverse …

  15. Buna ziua !stima dl dr.stiu ca nu aici ar fi trebuit sa ajung dar ma bucur .am o problema si stiu ca dv ma veti indruma ,de 2 saptamani mam umplut de bube pe spate si pe burta ,piept, umeri, fata si am ochii incercanati si sunt negru in jurul lor,am citit ceva despre cearcane si am inteles ca de la anemie.Tin sa va anunt ca aceste bube nu ma mananca ,doar cand e foarte cald ma ustura,,imi veti spune de ce nu merg la dermatolog din pacate lucrez 24 din 24 si nu imi pot permite sa lipsesc,iar duminica cand sunt libera nu este dr .aa voiam sa va zic ca m-am enervat intro seara foarte tare si atunci mi-au aparut .Intrebarea mea ce credeti ca este si de la ce???Va multumesc si va felicit pt tot ceea ce faceti sunteti un om bun :*

  16. Pt. Cata
    Fosfataza alcalina (alcaline phosphatase ALK P) creste in afectiunile ficatului .. dar in cazul tau creterea nu e semnificativa, putind fi cauzata chiar si de o masa mai copioasa in ziua precedenta recoltarii singelui. Ar fi bine sa repeti analiza dupa 1-2 zile de alimentatie normala

  17. buna ziua. am o intrebare: ce cauzeaza cresterea ALKP? la ultimele analize valoare este 129 ( 38-126 u/l)

    multumesc

  18. Multumesc pentru raspuns.Cat despre tremurul muschilor nu sunt de fiecare data aceeasi insa in ultimele doua saptamani dupa un consum mai mare de fructe si legume si intrarea unor bani in cont (putini dar asta este )aceste tremuraturi aproape nu mai exista .Multumesc pentru sfat cat despre repetarea analizelor cred ca o sa las sa treaca un an ca sa le repet .

  19. Pt Mihai
    cit despre suplimente .. e bine sa mai repeti din cind in cind tratamentul, si in functie de rezultatele analizelor.
    Tremuraturile ar puea avea si alte explicatii. Daca ela se repeta la aceiasi muschi nu ar stica sa consulti un neurolog, Ar putea fi vorba de o epilepsie focala.

  20. Bine ati revenit…..Am repetat analizele din nou in noiembrie (dupa inca o luna de esentiale si rezultatul analizelor este :gpt-34 ggt-42 got-36.D-stra ce credeti ar m-ai fi indicat acum sa mai iau pentru o luna sau doua aceste suplimente?Si inca o intrebare daca se poate :de vreo luna simt tremuraturi ale corpului degetele de la mana ,pleopele,chiar si muschii umerilor? Am fost la medic si mi s-a spus ca ar fi din cauza lipsei de calciu si a stresului. Tensiunea a fost 14,5 cu 9 mi s-a dat sa iau zilnic un indapamid .D-stra ce credeti ca ar fi de facut ?Multumesc pentru raspuns si inca o data bine ati revenir>

  21. Pai daca a avut efect . poti sa il continui o luna sa zicem. Repetarea analizelor am indicat-o pentru a fi tu linistit. Sa zicem ca dupa inca o luna sa repeti GPT ul daca iti permit ebuzunarul😉

  22. Va multumesc mult pentru raspuns.Deci credeti ca nu este grav ca nu a scazut si valoarea GPT-ului.? Cat despre alte analize ,parca totusi este cam mult sa fac de trei ori analizelele in trei luni..Si sincer sa fiu imi este frica sa nu am din nou vreo surpriza neplacuta…(mai ales cu aceste cresteri si descresteri ale rezultatelor analizelor).Credeti ca ar fi bine sa continui tratamentul cu esentiale forte? Va multumesc inca o data pentru sfaturi si sper ca nu veti parasi tara prea curand ….Multumesc mult inca o data..

  23. E vb probabil de o crestere izolata, fara vreo semnificatie. Mia ales in contextul in care restul au iesit perfect. Repeta analiza peste, sa zicem, o luna, mai mult pentru linistea ta.

  24. Buna seara..Revin din nou cu unele intrebari?? Am repetat din nou analizele si au iesit urmatoarele valori :got 38 (5-49) gpt 97 (5-49) ggt 37 (10-45) restul analizelor ( glicemie,creatinina serica,uree serica,bilirubina totala,bilirubina directa,amilazemie, calciu, magneziu ,sideremie ,colesterol, trigliceride) au iesit bune chiar f bune undeva pe la mijlocul valorii intre minim si maxim.Durerea de sub coaste nu cred sa fie din cauza alimentatiei deoarece ma jeneaza indiferent ce mananc,uneori ma jeneaza si in partea stanga sub coaste .trebuie sa gasesc o anumita pozitie pentru a nu ma mai deranja, .Ce parere aveti despre aceste noi rezultate ale analizelor .De ce credeti ca gpt-ul este in continuare mare in timp ce got si ggt au revenit la normal.Din ce cauza credeti ca sunt aceste modificari ale analizelor ?? Va multumesc pentru raspunsul si sfatul pe care sper ca o sa mi-l dati.VA MULTUMESC!!!!

  25. Va multumesc pt raspuns. Aveti dreptate :tomograful a fost facut postoperator dar e vorba de un al doilea tomograf din iulie primul a fost facut in februarie (la primul tomograf nu au fost evidentiate adenopatiile peritoneale si nici la ficat asta ma cam nelinisteste).Oricum va multumesc din nou si daca nu va deranjeaza poate am sa va mai deranjez cu cate o intrebare.

  26. Pt ANCA
    Intii de toate sa imi cer scuze pt intirziere … am avut si eu o pauza fortata de net😦
    Problame hematologica (leucocitele, trombocitele si hematocritul) scazute se explica prin tratamnetul citosattic. avind in vedere ca tratamnetul citostatic e gata, e de asteptat ca aceste valori sa creasca treptat
    Tomograful banuiesc ca a fost facut postoperator. Inseamna ca nu s-a inlaturat decit tumoarea de la sigmoid nu si nodulii imprastiati prin burta, maiales ficat(hil). Nu ai scris de metastaze hepatice, banuiesc ca ele nu apar, ceea ce e de bine. Problema evolutiei ia in discutie eventuala recidiva …sau mai ales cresterea unei metastaze care nu a fost depistata anterior. Cit timp pe tomografie apar doar adenopatii e … sa zic asa… oarecum de bine (in sensul ca se putea mai rau).
    Functia hepatica e intradevar cam alterata dar nu chiar catastrofal.Mare grija la eventuale hemoragii (trombocite mici = singe”subtire” deci coagulare grea) care s eopresc greu ( evita administrarea de antiinflamatoare, aspirina .De asemenea de evitatainjectiile intramusculare)

  27. BUNA SEARA
    Analizele care le-am scris au fost facute cu o luna in urma.Azi le-am repetat si arata cam asa(cle care nu sunt in regula):leucocite 3000 ,trombocite 58000 ,gGT315 , amoniac 50 ,HCT 38,2% VSH 101mm/113mm(2ore) ,FA 257 ,GOT 73 , GPT 57.In rest valorile sunt relativ bune , dar ceea ce nu am spus este faptul ca in februarie a fost operat de neosigmoidian(PT3N2 DUKES-MAC C2) iar in iunie a terminat tratam cu citostatice. aceasta cadere a avut loc in urma cu o luna:diabetul s-a dezechilibrat si la fel si functia hepatica)Tomograful zice cam asa:adenopatie peritoneala cu multiplii noduli de 3-4 mm si multiplii noduli adenop. in hilul hepatic. INTREBARE: credeti ca evolutia este favorabila?(va intreb pt ca am mare incredre in dumneavoastra , pt faptul ca sunteti deschis si pt faptul ca vorbiti limba oamenilor ca mine. Va felicit pentru tot ceea ce faceti.

  28. Pt Mihai
    Imi cer scuze pt intirziere.
    Analizele NU arata ca ar fi vorba de vreo hepatita. Desigur pentru linistea ta poti face markerii virali care sa excluda orice hepatita cronica. Ficatul „putin cam gras” poate fi rezultatul consumului de alcool anterior, chiar si „ocazional” daca a fost insotit de un consum de grasimi si/sau dulciuri exagerat.
    Despre durerea de sub coaste … daca ea e in relatie cu alimentatia posibil sa fie de la fiere. Dar daca e legeta strict de pozitia corpului(adica te doar ecind stai in fund/picioare dar dispare pe loc cind te intinzi) ar putea fi si de la coloana

  29. Pt. Anca
    Cele mai importante aspecte negative sint cele legate de ficat (cam toate analizele hepatice sint proaste ceea ce concorda cu o posibila cronicizare a hepatitei B – obligatoriu un consult la un gastroenterolog) si de globulele singelui care sint suspect de scazute, mai ales globulele albe si trombocitele.Se impune neaparat un consult hematologic

  30. Analize iulie 2008-glicemie-85 ,creatinina serica-0,93 ,uree serica-40 ,got-30 ,gpt-36 ,colesterol-175. analize august-2009 ,glicemie117,got-48 ,gpt-124 ,ggt-70 analize ianuarie 2010 ,glicemie-110,acid uric-4,30 ,creatinina serica-1,10 ,uree serica-44 ,got-46 ,gpt-58, ggt-50,bilirubina totala-1,28 ,bilirubina directa-0,34 amilazemie-52 ,colesterol-215 ,trigliceride 85 .Alcool consum ocazional (Cu o luna inaintea ultimelor analize,cele din septembrie ,nu am m-ai baut nici macar o bere).am facut un ecograf si mi s-a spus ca am ficatul putin cam gras .sa fac o cura de doua luni cu esentiale forte 10 zile pe luna cate trei pastile pe zi si apoi sa repet analizele.Problema este ca am niste dureri in partea dreapta sub coasta,nu sunt foarte mari ,dar totusi ma deranjeaza.Aceste dureri le am cand stau pe scaun sau in picioare.Uneori durerea se muta si in partea stanga dar mult mai rar. medicul de familie mi-a spus ca am posibil probleme cu intestinele.Uneori dimineata am gura amara .Dumneavoastra ce ma sfatuiti sa fac in continuare ,poate fi ceva grav ,hepatita sau altceva mai grav .Va multumesc pentru raspuns.

  31. BUNA SEARA
    VA ROG SA-MI SPUNETI CARE E PAREREA DUMNEAVOASTRA CAND VEDETI ACESTE ANALIZE..
    Ht 36,6% / Hgb 12 // Leuc 2100 // trombocite 73000 //
    GPT 133 // GOT143 //gGT 309 U/l //FA414 U/l //
    LDH 433 U/L //Bi T 2,18 (D0,99) // amoniemie 39 //,ind. protrombina 29,6„-45.5%-1,97// AFP 14,8ng/ml// prot.totale 8,4 g/dl //alb 28%
    e vorba de sotul meu 48 ani diabetic (de curand intrat pe tratament cu insulina) , in uma cu 7 ani a fost depistat cu hepatita virala b.,
    va rog din suflet sa-mi spuneti parerea dumneavoastra. Va multumesc anticipat pentru un eventual raspuns

  32. Pt. Mihai
    Da, analizele de ficat sint nitel proaste. Totusi valoril astea ar putea apare daca inainte de a ti se recolta analizele ai avut un abuz alimentar .. o ceva alcool … sau poate ai luat citeva zile vreun medicamnetce ataca ficatul. Nu strica sa repeti analizele dupa o zi-doua e alimentatie mai usoara si sa vezi daca se mentin valorile
    Nu cred ca ceaiulrile pe care le consumi sa faca vreun rau ficatului.Dimpotriva

  33. Buna ziua .Vreau sa -mi spuneti si mie daca este grav rezultatul unor analize: glicemie-119,GOT-69, GPT-110, GGT-60, BILIRUBINA DIRECTA-0,28 BILIRUBINA TOTALA-0,88 COLESTEROL 200 ,TRIGLICERIDE 130,CREATININA SERICA 1,03 ,UREE SERICA 30,46.Ce ma ingrijoreaza sunt analizele la ficat .Vreau sa mai intreb ceva ?Zilnic beau o cana de ceai de sunatoare si o cana de ceai de paducel .Credeti ca acest lucru mi-ar fi putut afecta ficatul ? Va multumesc pentru raspuns.

  34. E posibil sa fie o reactie post vaccinala (infatrix-ul are si o componenta anti hepatita B).E importanta evolutia valorilor,daca ele sint in scadere fata de cele initiale. Totusi,cu parere de rau,am mai spus-o,ma feresc sa dau verdicte in cazul bebelusilor:poti gresi usor chiar si consultind direct un omusor,cu atit mai mult oferind o „consultatie” pe net .Iar la o fiinta asa de mica o greseala poate avea urmari (neplacute) imediate.De aceea recomandarea mea ,chiar daca pare un limbaj „de lemn” este sa continuati vizitele la pediatru si tratamentul pina lucrurile intra in normal…
    Multa sanatate bebeului🙂

  35. Buna.
    De cateva luni ner confruntam cu o problema de acest gen in urma analizelor facute bebelui nostru. Transaminazele ALT in valori normale, iar cele AST crescute spre dublul valorii normale (~ 58 – 60).
    E-adevarat ca micul a avut un icter relungit, cu bilirubina ~14, insa dupa o internare de 3 zile si tratament cu fenobarbital, bilirubina a scazut la valorile normale. Transaminazele AST au crescut dupa vaccinarea cu Infarix Penta si nu au mai revenit in intervalul normal nici acum, dupa ~ 2 luni de tratament cu silimarina 2x5mg/zi si Liv52.
    Am fost si la eco cu bebele si nu s-a depistat nimic anormal …
    Am vrea insa sa stim cam despre ce ar putea fi vorba.

  36. Exista un asa-zis icter al nou-nascutului,care este normal (apare cam la toti prematurii si la o treime din cei nascuti la termen).Micutul se ingalbeneste cam la 1-2 zile dupa nastere.In rest nu are nimic.Totusi exista un numar de cazuri,mic dar exista,in care acest icter al nou-nascutului fie e un simptom al unei boli mai grave, fie dureaza mai mult decit e normal si se asociaza cu alte tulburari.Deaceea e bine ca micutul sa stea un timp in ATI in ideea de a preveni orice neplaceri ce pot apare.

  37. SALUTARE. AM SI EU O INTREBARE…..VA ROG MULT POATE SA-MI ZICA SI MIE CINEVA CIT DE GRAV E CA LA UN BEBE A FOST GASITA ACEASTA BILIRUBINA….SI MAI ALES DECE A TREBUIT INTERNAT IN SECTIA DE REANIMARE. MERSI MULT.

  38. Ma bucur🙂
    Pe numeroase forumuri medicale gasesc nedumeriri vis-a-vis de anumite analize si interpretarea lor…Si in realitate totul e atit de simplu.

  39. Frumoasa redactare…Mi-a placut.

Lasă un răspuns

