Dăruind vei dobîndi

Astazi am avut o zi linistita…ca de inceput.Doar am povestit cu amicul unei asistente si,invariabil,discutia a alunecat spre colegii mei.Bietul om(prietenul asistentei) a avut un traumatism la mina si dupa vreo 2 saptamini de suferinta surda,vazind ca nu ii trece,a mers la ortoped.Iar asta cum l-a vazut il intreaba “cite zile de foaie de boala vrei ma”.Am uitat sa precizez ca tariful e de 50 RON ziua de boala.Cred ca sint ceva reduceri la pachetele mai mari…
Sa povestesc acum despre primul meu examen de medicinist.
Asadar,primul an de facultate.Imi amintesc de un coleg de grupa,baiat-de-baiat,genul care circula cu masina decapotabila ascultind manele.Venea pe la cursuri doar ca sa mai agate cite o colega sau sa isi expuna motorul.Altfel un tip destul de agreabil si inteligent.Desigur,parintii medici.
Prima sesiune deci.Primul examen e cel mai important pentru orice student fiindca de el depinde , psihic mai ales,dispozitia ulterioara.Iar materia,anatomia,mi se parea esentiala.Am invatat aproape perfect,hotarit sa incep facultatea cu o nota maxima.Desigur participasem la toate cursurile/seminariile,placindu-mi sa cred ca fusesem remarcat de profesor.
Nu intru acum in detalii…nu are rost.Atita sa spun ca am luat 8,o nota buna comparativ cu celelalte,dar nu ceea ce visasem.Dar nu aici am dorit sa ajung.Colegul meu (cel cu fitze) a fost singurul din grupa care a luat nota 10.El,care nu venise la nici un curs.Din tot entuziasmul meu de boboc s-a ales praful.Nu am mai invatat niciodata asa de bine pentru un examen,desi am luat destule note maxime.
A fost un moment care mi-a lasat un gust amar pe care il simt si acum.
Povestea are desigur si un epilog.Prin anul trei,iesind la o bere cu acel coleg,Mi-a spus intre doua bancuri cum (s-)a pregatit acel examen :un plic continind ceea ce trebuia,plasat CUI trebuia.Si totul s-a rezolvat…
Cariera colegului avea sa fie la fel de glorioasa :la terminarea facultatii si-a cumparat cu 30.000 marci un loc de preparator intr-o specialitate chirurgicala.Iar acum este un promitator asistent (daca nu cumva intre timp a avansat sef de lucrari)intr-o clinica chirurgicala a unui mare spital universitar din tara.
Corelind aceste istorioare adevarate veti intelege de ce am ales titlul zilei…

8 Răspunsuri

  1. Ei,in domeniul asta…cand ai viata altora in mainile tale…nu e de glumit.Si nici in alt domeniu(in niciunul) nu sunt de acord cu stilul asta,care la noi in tara e la inaltime inca.De asta merg treburile la noi in tara asa cum (nu)merg…Peste tot,banul…si iar banul.

  2. Ar fi o lipsa de fair-play sa ma ascund in spatele anonimatului si sa il demasc pe el. Din pacate sint prea muti astfel de dr. iar el e doar o picatura intr-un ocean

  3. si mie mi-e scarba de astfel da persoane,adica MEDICI. ar fi trebuit dl doctor sa ii spui si numele acestui personaj, el nu ar sti cine esti,astfel ne-am feri de acest doctor sau ce mai este acum. numai pe mana lui sa nu ajungi.rusine si celor care accepta plicurile,sunt sigura ca intr-un fel sunt constransi sa le accepte la ce salarii sunt in tara.in concluzie mai bine sa nu ajungi la medic. sanatate tuturor!

  4. Da,chiar e o oara cam „filozifica”😀
    Despre coleg nu mai stiu de mult ceva.Cind am terminat eu rezidentiatul era inca acolo … deca nu cumva intre timp o fi plecat „dincolo”.Nu era totusi cel mai rau pentru ca mai erau citiva ajunsi acolo ca si el …

  5. cum s-ar zice :numai de doctor sa n-ai nevoie.no offense dar….din ce am citit nu pot decat sa spun :RUSINE !rusine colegului,evident.si mai sunt o gramada ca el
    nu-mi explic cum unii oameni ,ca pana la urma si medicii tot oameni sunt,nu se gandesc ca atunci cand vor practica ceea ce au visat din adolescenta o vor da in bara la un momentdat.presupun ca ,colegul numai un bun chirurg nu e ,nu?si vina cea mai mare o au aia („aia” ptr ca nu merita respectati din pc meu de vedere)care accepta banii in schimbul notelor mari.se duce dracului tara asta.plec din romania.
    ps:toti medicii sunt la fel ,difera in schimb omul.
    ptiu,sa nu ma deochi;)is filozoafa la ora asta.

  6. Da,tocmai asta e ideea…omul la inceput A DAT pentru ca mai apoi,dupa ce a primit diploma sa DOBINDEASCA ceea ce a dat inzecit…

  7. hmmm voi ziceti de examene…da eu sunt curioasa ce fac astfel de”doctori” cand se confrunta cu pacienti….

  8. mi-e scarba de personaje de genul.. desi sunt constient ca-i posibil sa dau mana cu ele zilnic.. stiu cel putin o duduie aici la galati, cu mami si tati cadre… pozeaza intr-un fel de geniu ea, dar la disectie s-a dus cu bisturiul pana in muschi, ca domnle „a dat si ea o lama doua sa simta ca a taiat”. la admitere a avut nota imensa, in baza tocitului.. si cam atat.. sunt curios ce face acum la examene…

Lasă un răspuns

