Farrah Fawcett vs. Cancerul de Rect

Farrah Fawcett

Una din frumusetile anilor 70-80.Dupa unii chiar sex-simbolul acelor aniRenumita e drept mai mult prin frumusete decit prin cine-stie-ce roluri nemaipomenite.A jucat in varianta anilor ’70 a serialului “Ingerii lui Charlie”. farrah-fawcettfarrah-fawcett-70

O frumusete care un timp a rezistat trecerii anilor.Iat-o aici la 50 de ani intr-o revista pentru barbati (Playboy banuiesc) farrahfawcettpicture-50-year

Cancerul de rect.

O forma destul de comuna de cancer.Desi se atribuie un rol si factorului genetic(sint familii in care se intilneste mai des) cancerul de rect este considerat to mai mult ca fiind o boala a civilizatiei,efect al alimentatiei sarace in fructe,legume si fibre.

Rectul e portiunea finala a intestinului gros…chiar inainte de a iesi afara prin anus.E deci un fel de cancer al fundului….pe dinauntru.Se vede mai jos cam pe unde apare…el opreste treptat trecerea fecalelor si e necesar operatia pentru a il indeparta

cancerul de rect

cancerul de rect

Problema este ca dupa ce il scoti matul nu mai ajunge pina la fund ca se refaci traseul “de la mama natura” asa ca trebuie sa il scoti (matul) la suprafata pielii,undeva pe burta,loc pe unde de atunci incolo vor iesi fecalele.Este asa-numitul “anus contra naturii” (ACN).Urita treaba…

anus contra naturii

anus contra naturii

Rezultatul meciului…

Cine a iesit invingator din acest meci…judecati si singuri privinde pozele cele mai recente ale vedetei.

farrahfarrah-fawcett1

fawcett

Operatii…chimioterapie…in ultimul timp tentative de terapii alternative…relateaza despre ea ca ar fi fost din nou spitalizata in stare grava.Din fericire se pare ca nu a fost decit o alarma falsa.(cel putin asa sustin “sursele oficiale” care de multe ori desriu situatia ca fiind roza pina in ultimul moment.Chiar ULTIMUL….)

PS.Din pacate ultimul moment a sosit joi 25 iunie 2009…

44 Răspunsuri

  1. Pt Elena
    “capete libere” inseamna ca rezectia s-a facut in tesut sanatos deci, cel putin teoretic, nu mai sint celule canceroase ramase pe intestin. Dar ca la orice cancer e importanta existenta sau nu a metastazelor .. tipul de celule gasit la biopsie… UIte aici un mic articol despre sansele de supravietuire in functie de ti[ul celulelor … prezenta sau nu a metastazelor…

  2. Buna seara DOCTORE, am o intrebare delicata pt mine,si anume un cancer de colon( estirpat cec, un fragment intestin subtire si din colon partea ascendenta si jumatate din cea transversala ) G III ,cu capetele piesei prelevate libere de celule …se zice !! Ce poti sa imi spui ?? Nu sunt eu in cauza , cineva apropiat mie . Multumesc

  3. super …sunt anul I la postliceala si am ajuta foarte mult site acesta..este foarte interesant!multumesc

  4. Pt. Luminita
    Si eu imi er scuze pt intirziere
    Pigmentii biliari sint “cu probleme” in cazul in care apar crescuti si in singe. Nu strica sa faca si o analiza de singe

  5. Felicitari pt site bafta in tot ceea ce faci :*

  6. Pt AMOSRAMAN
    Merci mult pt aprecieri … putem comunica pe adresa mea dde email dr.weathermd@yahoo.com

  7. Tot ,
    mama si-a facut un sumar de urina si o urocultura..
    aproape toate sant ok esceptie facand;corpi cetonici:0,5mmol/L
    leucocite:500Leu/uL
    pigmenti biliari: 17 mmol/L
    nitriti:pozitiv.
    si escherichia coli.dar ea are o vezica ff mica si cu pereti grosi cca 7 mm.
    Ma ingrijoreaza acesti pigmenti biliari??ce pot fii???
    Va multumesc anticipat cu mii de scuze..

  8. Va multumesc frumos,
    am sa vad si un alt ginecolog,de fapt sa ma vada un ginecolog.
    O zii buna si linistita.
    Luminita

  9. Pt. Luminita
    Vezi tu , pentru un chirurg e uneori mai usor sa “scoata tot” decit sa se chinuie sa extraga bucatele din peretele uterului. Un fibrom de 8-9 mm nu pare asa mare incit sa stinjeneasca o eventuala sarcina, totusi e important in ce zona a uterului e situat.
    Un lucru e clar. Daca scoti tot uterul nu mai ai cale de intoarcere. Daca te operezi si scoti doar fibromul si recidiveaza, poti oricind sa scoti tot uterul daca nu ai incotro. O solutie ar fi sa incerci si la alt ginecolog poate sa abordeze altfel problema. Dorinta ta de a avea copil mi se pare lucrul cel mai important cu care sa incepi orice consultatie pentru ca medicul sa stie cum sa abordeze problema

  10. Doctore, desi nu doctorii mi-au rezolvat problemele medicale ale mele si ale copiilor mei, nu am cinismul sa neg apriori valoarea medicinii autentice si mai ales a OMULUI ce imbraca halatul alb motivat de prima calitate a unui medic/terapeut: COMPASIUNE pentru Fiinta Umana plina de IGNORANTA(Ignorant=cel ce nu vrea sa se informeze despre Legile ce guverneaza VIATA si CREATIA, dar avand asteptari mereu la altii , mai mult decat la el insusi….opinie strict personala…).Sunt un biochimist autodidact care are tupeul sa se ocupe de refacerea starii de armonie(Fizic-Minte-Spirit) a celor ce invata sa nu aiba asteptari din afara mai mari decat de la ei insisi.(Nutritie celulara,Terapia BOWEN,Terapie TRANSFORMATIONALA,investigatie inforenergetica)
    Ceva de dincolo de logica si ratiunea comuna ma indeamna sa te cunosc. Poate schimbam niste vorbe din care sa iesim amandoi mai luminati, eu cu siguranta mai mult……Alegerea iti apartine cu deplina libertate. Fii binecuvantat ca existi pentru cei ce simt deschidere catre tine si arta ta.

  11. Buna seara!
    Va astept de ceva timp,ma bucur ca pot sa va scriu si pot sa va felicit pentru ceea ce este scris aici .Se pare ca mai sant si ingeri chiar daca sant in functie de vreme.glumeam..legat de numele dvs in lb Engleza.
    Am si eu o intrebare..desi am citit de m-am zapacit mai tare,fibromul uterin,uter fibromatos,fibromul meu cica e ceva in jur de 8 -9mm,cred ca am zis bine..am fost la un nenea doftor ff renumit,si mi-a zis,se face histerectomie totala,nu lasam nimic,(coasem sacul la gura)..si ca nu-i bai ca numai femeile sant duse ca nu pot accepta ideea de sac.Acum mi-a trecut prin cap,dar sigur nu puteam sa-i zic,,dar dvs fara testicole ??eunuc e bine??dar atunci asa de speriata cum am fost nu am avut curaj sa-i zic nimic..oricum..
    Si totusi am intrebat daca mai pot face copii ca desi am 41 de ani doresc un copil(era asa o intrebare care a fost ca o usita) Mi-a spus ca se schimba situatia,si ca face in asa fel incat sa fac si copil.Ups am ramas scarbita,si ma gandeam al naibii asta nu sufera blondele de nici un fel….santem toate intr-o oala,la comun.
    Si atunci da-i si sai search,am gasit site si tot am asteptat,au trecut 4 luni de cand i-am zis ca ma intorc pt operatie,stiu ca nu-i problema la d-nul dr..dar pt mine era problema mare.
    Domnule Dr,sa-mi iertati anumite anumite greseli de ortografie,dar daca recitesc ..ajung sa nu mai scriu niciodata pt ca asa sant eu ,putin sucita(sa nu zic cu un stol complet la mansarda)
    Ce -mi recomandati??
    Mai am cateva probleme..dar acelea sant pe locul 2,desi destul de rele..Poate data viitoare cand o sa prind mai mult curaj.
    Mii de multumiri anticipate.
    Luminita F

  12. True. Pacat de suvitele alea blonde , probabil asa s-a gandit si dr. ala ce vroia sa o salveze :) Vorba aluia din Singur Acasa “there’s plenty more where that came from”. Natura nu sta la povesti

  13. Chestia suparatoare e ca de multe ori exista dr. amabili dispusi sa te “cirpeasca” cu forta intru cresterea propriei lor faime … chiar daca tu nu esti, poate, dispus sa fii vehicolul ascensiunii lor

  14. dupa operatia de apendicita am stat la reanimare vreo 24 de ore alaturi de “old coots” ce isi faceau nevoile exact ca si tanti de mai sus. Nu vreau sa detaliez “the horror” prin ochii mei, ce sa mai vorbesc de persoanele care experimenteaza live. Stii , moartea nu e tragica. E facuta tragica de catre om. Medicina e pana la urma “o carpeala” umana. In unele cazuri e mai bine sa renunti decat sa carpesti.

  15. Corect … dar ce te faci daca nu reusesti saz te “bullesti” de tot si ai ghinionul sa ajungi tot pe mina medicilor :(

  16. sometimes a bullet is better then medicine.

  17. nici nu cred ca va puteti imagina cat bine faceti!

    multumesc,multumesc,multumesc, de o mie de ori multumesc :)

  18. Chiar imi era teama ca exemplul dat e prea macabru … dar se pare ca a fost doar un preambul ;)
    Sa o luam pe rind
    1. Da, “zat de cafea” se spune la singele care provine din stomac, singe oarecum digerat de sucul gastric cea ce explica culoarea ne-rosie. Chestia cu ficatul e o expresie cum ai intuit tu populara pe care medicul respectiv a dat-o poate nedorind sa intre in prea multe detalii. Pina la urma ficatul nu e chiar asa lipit de intestine ca sa se topeasca si sa iasa pe gura
    2. Mai degraba e vorba de scaderea tonusului muschilor maseteri – care tin gura inchisa. Stai pe spate si lasa gura relaxata. Vei vedea ca se deschide singur si, normal, cind vei respira vei respira pe gura.
    3. Chestia cu transpiratu e mai stufoasa. Ar trebui sa fac apel la cunostinte despre sistem nervos simpatic/parasimpatic …. aceste transpiratii apar cum bine se zice pe fondul unui egment rece iar cauza lor nu e caldura mediului cit stimularea neurovegetativa din ultimele momente de viata cind corpul fuctioneaza … daca vrei sa inchei tot “auto-moto” , cu ultimele rezerve de carburant.

  19. ha,ha, foarte clar exemplul :) acum, de fapt, unde vreau sa ajung: mama mea a murit acum 3 saptamani; problema un cancer de san care a dus la metastaze generale (metastaze osoase, metastazele osoase au determinat o tumora la cap – si citindu-i rezultatul de la ct am intalnit parenchimul cerebral -, metastaze cerebrale, metastaze pulmonare, metastaze in ficat…) peste toate, fractura de col femural… caz depasit complet chirurgical, externata din spital, intr-o saptamana a murit; si pentru ca am fost martora la moartea ei, aveam cateva intrebari ref la ce se intampla cu omul cand moare (explicatiile medicale); intrebarile sunt:
    1. cu cateva ore inainte de a muri a vomat sange inchis la culoare, urat mirositor, cu cheaguri; doctorul de pe salvare a spus ca asta inseamna ca “si-a vomat ficatul”, ca tipul asta de voma se mai numeste si “zat de cafea” si ca nu mai are mult (asta a fost corect); din cautarile mele pe net, voma asta “zat de cafea” am vazut ca e (cel mai probabil) semn de hemoragie digestiva si ca treaba asta cu “si-a vomat ficatul” nu intocmai corecta
    2. in ultimele ore de viata nu mai respira normal, ci respira pe gura; am intrebat doctorul de pe salvare de ce respira asa, iar raspunsul pe care l-am primit a fost “de acum, cate ore/zile o mai avea, asa va respira”; deci nu m-a lamurit
    3. ce se intampla la nivel fizic de omul transpira in ultimele ore de viata; am inteles ca popular i se zice “transpiratia rece dinaintea mortii”; am cautat pe net, dar nu am gasit explicatia medicala

    mentionez ca a mancat f bine pana aproape de final – doar in ultima zi nu a mai mancat, a vomitat masa de dimineata

    dpv tratament, nu lua decat medrol si carbamazepina

    sper ca nu par vreo ciudata cu aceste intrebari, dar intotdeauna am vrut sa stiu cat mai multe si, in plus, simt ca aceste raspunsuri m-ar ajuta pe mine foarte mult… nu mai schimba cu nimic lucrurile, dar m-ar linisti sa stiu ce si cum a fost… va multumesc

  20. Parenchimul cerebral este … creierul efectiv, mai exact “masa” creierului cu exceptia golurilor (ventriculi) dinauntru. E ,daca vrei, acea substanta alba care ramine pe stilpi atunci cind se produce un acident cu motociclisti fara casti ….

  21. Aha, am gasit, multumesc pentru lamuriri :)
    Daca aveti un pic de timp si chef, m-ar interesa cateva detalii despre parenchimul cerebral – am tot cautat pe google, dar nu am gasit un site unde sa explice ce este de fapt parenchimul cerebral

    Multumesc

  22. FOARTE INTERESANTE SUBIECTE

  23. Multumesc pt acest site, este deosebit de explicit si instructiv

  24. Undeva in coloana din stinga jos am o mica lista cu ultimele 5 articole. Mi-au mai sugerat si altii sa evidentiez cumva aceste “noutati” dar nu am gasit o cale mai buna decit aceasta lista … poate ca e mai “ascunsa” acolo, dar totusi e

  25. Si eu sper ca veti gasi inspiratie :) daca imi permiteti o sugestie – pe prima pagina a site-ului este trecut curpinsul (ce articole sunt postate), numai ca asa cum este acum organizata informatia, eu cel putin, nu imi dau seama care sunt cele mai recente articole. Cred ca ar fi de ajutor pentru cititori daca ati semnaliza cumva un articol nou (fie postandu-l in capul listei, fie cu o mica steluta in dreptului etc)
    Sper ca nu v-a deranjat sugestia :)

  26. Ai facut si o ecografie? Problema ar putea fi de la fiere … de la intestinul gros … poate chiar de la ficat. Gastroscopie? |Sau dg. de gastrita s-a pus doar pe baza de “pipaiala” a burtii? Nu ar strica sa faci si un examen coproparazitotlogic pentru a depista eventuali viermi intestinali

  27. Merci :D si sper ca cuvintele tale sa imi stimuleze pofta de scris ca e aproape o luna de cind nu mai am inspiratie :(

  28. Felicitari pentru site!!! L-am descoperit intamplator, acum o luna, cand cautam informatii despre fractura de col femural. Am revenit pe site si vreau sa il citesc complet pentru ca este util, interesant, clar, foarte frumos scris, cu picioarele pe pamant si simpatic :) Asa ca multumiri si felicitari!

  29. buna..am o durere in partea dreapta sub coste de vreo luna,nu trece nici o secunda,se intesifica knd merg pe jos, ma imbalonez si park ma doare si fundul.mentionez k am 24 de ani,am mers la emdici au spus k e gastrita.dar eu ma simt din ce in ce mai rau.da ti mi va rog o parere! merci

  30. Merci :D si ma bucur sa ma citesti doar din placere nu si din nevoie

  31. Grozav site , felicitari !

  32. In intestinul subtire sint tot felul de enzime care ajuta la digestia alimentelor.Daca lipseste una din aceste enzime (sau mai multe) o parte din constituentii alimentari nu sint digerati cum trebuie si rezultatul este balonare, diaree etc. Judecind dupa alimentele care va dau balonara ma gindesc la o enzina din categoria celor care digera glucide (maltază … zaharază ….). E nevoie in acest caz de investigatii complexe intr-o clinica universitara.
    Acuma intrebarea e de ce pina acum 9 ani totul a fost Ok si abia de atunci au inceput problemele.Aici mi-e greu sa dau un raspuns.Ar putea fi vorba de un proces autoimun.Adica sa isi distruga corpul singur enzimele respecive … e mai greu de explicat cum si de ce.

  33. Am 56 de ani si de peste 9 ani ma chinuiesc cu durerile abdominale; am urmat diverse tratamente pentru colopatie spastica, dischinezie biliara, mai nou, gastrita – in primavara trecuta.Am inghitit debridat, colospasmin, spasmomen, controloc si ceaiuri diverse. Durerile din dreapta, sub coaste ma chinuiesc non stop, ma balonez imediat dupa masa, dimineata ma trezesc cu dureri si plina de gaze…Nu pot manca fructe, dulciuri sau lactate, doar carne fripta de pui, supa cu galusti si orez fiert. Dupa eructatii, urinare si defecare mi-e mai bine un timp. Nu mai stiu ce sa mananc si ce tratament sa mai fac, e o adevarata bulibaseala in abdomenul meu.Va rog sa ma ajutati cumva si pe mine! Multumesc din suflet!

  34. Da,urita … de fapt nu “faci” caca , el pur si simplu se scurge intr-o punga atasata acolo pentru ca nu exista un sficter pe care sa il contracti

  35. mai bine mort decat sa traiesti avand boala asta. cum naiba sa faci treaba mare prin burta?no comment.stiu actrita,imi placea ,frumoasa,talentata dar zau ca,mai bine ca s-a dus pe lumea cealalta.nu se poate.e chinuitor,infricosator,trist.;(((
    nu stiu cata putere poate avea un om ,nu-mi imaginez cate ambitie si dorinta de viata sa aiba cineva cu o asemenea boala.groaznic.
    dupa mine e cel mai naspa cancer.celelalte feluri de cancer sunt mai acceptabile,se pot trata la anus contra naturii ce sa tratezi?wai,doamne.groaznic.

  36. Merci mult pentru apreciri :)
    Cit despre intrebari …. ar fi de scris o carte sau de dechis un forum la cit de multe ar fi de spus.Daca vrei parerea mea personala … sint trecut prin prea multe ca sa ma amăgesc cum că mentalitatea oamenilor se poate schimba peste noapte. Sau măcar în urmatoarea sută de ani. Pînă la urmă totul depinde de cel care e medic,de ceea ce asteaptă el de la această meserie.Dacă aşteaptă bani , succese terapeutice şi onoruri … va alege să plece dincolo,sau să rămînă şi să ceară mită. Dacă se simte satisfăcut doar pentru că a alinat o suferinţă , chiar şi fără să o vindece, va putea face meseria chiar şi în mijlocul junglei cu un stetoscop legat de gît.
    Din pacate (fericire?) trendul actual in medicină este acela al priorităţii succesului diagnostic înaintea alinării suferinţei. E o întregă discuţie filozofică ce se poate broda pe marginea diferenţei între cei doi termeni,discuţie pe care nu a cazul să o dezvolt acum

  37. Ca majoritatea, am ajuns aici intamplator. Imi place ce faci aici, este interesant si, mai ales, pari pasionat(a) de medicina(punct comun ca si coloana sonora). Imi place, de asemeni, si exemplificarea in grafica si desene. Placut impresionata de faptul ca sunt destul de multe persoane interesate si de lucruri cu adevarat importante si necesare in viata. Intrebari: vreti sa se schimbe sistemul actual de sanatate? Dar modul de lucru (in majoritatea cazurilor) al medicilor si asistentilor medicali? Schimbam mentalitatea oamenilor din sistemul sanitar si din afara lui sau fugim afara din tara si asteptam sa trudeasca altii(cine?!?)?

  38. Ar putea fi si de la intestinul gros,mai ales daca sint ameliorate dupa scaun,iar scaunul e de obicei mai constipat.
    Daca apar mai ales la efort,ar putea fi o congestie locala datorita efortului…sau ,poate,desi putin probabil,de la inima (dar asta numai daca ai peste 50 de ani-nu cred ca e cazul).
    Foarte putin probabil,desi nu e exclus,de la rinichi.
    Desigur si splina ar intra in discutie.
    Cel mai bine e sa faci o acografie care poate exclude o parte din ipotezele de mai sus.Problemele de splina pot fi diagnosticate ,in plus,si pe baza unor anumite analize de singe

  39. Am o durere seaca sub coasta , in partea stanga , cand simt intepatura de ac , cand e seaca durerea , nu stiu sigur dar cred ca e splina , poate imi spuneti si mie de ce sunt durerile astea , si asa ma voi duce la Doctor sa imi fac analize .

  40. FOARTE INTERESANT.MI-AR PLACEA SA MAI VORBIM PE MESS PT CA AM OBSERVAT CA DETII INFORMATII EXTREM DE INTERESANTE DESPRE MEDICINA(MI-A PLACUT F MULT DESCIFRAREA EKG-ULUI).O ZI BUNA.

  41. Merci pt aprecieri…

  42. Extrem de interesant si explicativ, cu un stil ce face cautarea si cititul mult mai placut.Felicitari pentru efortul facut in lujba oamenilor care au nevoie sa-si lamureasca anumite lucruri legate de sanatate.

  43. Merci…sper ca ti-a fost de folos

  44. felicitari pentru site!
    l-am gasit intamplator, cautand resurse pentru descifrarea EKG-ului!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 406 other followers

