La graniţa între om şi bou:testul de paternitate

Conform diferitelor statistici pina cam pe la 30 % din taţi cresc,conştient sau nu,copii altor masculi(prieteni…vecini…).Am să vă descriu acum o metodă simplă prin care să vă faceţi o idee dacă sinteţi sau nu în acest grup select.

Tot ce trebuie să ştiţi este grupa de sînge a mamei şi a copilului.Să facem următorul joc: fiecare grup sangvin e format din doua litere

grupa O formată din O şi O

grupa A2 formată din O şi A

grupa B3 formată din O şi B

grupa AB4 formată din A şi B

Acum,fiecare parinte contribuie cu căte o litera la grupa de sînge a copilului.Puţină matematică deci…daca mama are A2,ea va contribui cu A sau cu O.Daca tatal are B3 el va contribui cu O sau cu B.Atenţie,am scris SAU nu ŞI,deci nici unul din parinti nu pune ambele litere,ci numai una din ele.Ce combinaţii rezultă?

  • mama pune A iar tata B,copilul are AB deci grupa de singe AB4
  • mama pune A iar tata O,copilul are AO deci grupa de singe A3
  • mama pune O iar tata O,copilul are OO deci grupa de singe O
  • mama pune O iar tata B,copilul are BO deci grupa de singe B3

Este cazul cel mai (ne) fericit in care copilul poate avea orice grupa de singe , fara a produce banuieli.Dar daca de pilda ambii parinti au grupa B3 iar copilul are o rupa de singe care contine litera A….apar problemele.

Desi am urit dintotdeauna matematica si tabelele,am facut mai jos unul in care am pus toate cazurile posibile ce pot aparea

GRUPELE DE SINGE

ALE PARINTILOR

GRUPE DE SINGE POSIBILE LA COPIL

GRUPE DE SINGE PE CARE COPILUL NU LE POATE AVEA

O + O

O

A , B , AB

A + A

O , A

B ‚ AB

O + A

O , A

B ‚ AB

B + B

O , B

A , AB

O + B

O , B

A , AB

A + B

O , A , B , AB

-

O + AB

A , B

O , AB

A + AB

A , B , AB

O

B + AB

A , B , AB

O

AB + AB

EXCEPTIE

Dupa cum vedeti apare o mica problema daca parintii au ambii grupa de singe AB.In acest caz poate aparea o singura particula O la unul din parinti,asa ca grupele de singe ale copilului pot fi pe linga AB si A si B .Doar grupa O nu poate aparea la copil in acest caz.

Asadar daca ai grupa de singe A si ai avut doua sotii cu grupe A si B de care te-ai despartit pentru ca ti-au facut cite un copil cu grupa O…probabil ca ai actionat pripit.In schimb daca atit tu cit si sotia aveti grupa O iar micutul are A2,ca si cel mai bun prieten de familie….hm…nu neaparat sa mergi in magazie sa iei toporul si sa iti alergi perechea prin apartament…dar daca vrei sa fii sigur poti incerca un test de paternitate din ala modern,cu ADN,care da rezultate sigure 99,999%.Dar sa iei in calcul posibilitatea ca dupa ce ai facut testul sa vezi in fiecare dimineata in oglinda imaginea de mai jos…

bou…sau sa te recunosti in unul din personajele din banc:

Tinara sotie trimite acasa de la maternitate telegrama sotului:
” Scumpul meu Petre, alaltaieri s-a nascut ingerasul nostru de baiat.E dulce, dar din pacate eu nu am lapte si am angajat o doica din Grenada .Eu nu sint de vina, dar se pare ca din cauza ca ea e neagra, pielea copilului s-a intunecat si e aproape neagra. Te iubesc si abia astept sa vin acasa cu odorul nostru. ”
Telegrama lui Petre catre bunica:
” Draga mama, Anca a nascut un baiat alaltaieri. Totul a decurs bine, dar ea nu are lapte si a angajat o doica din Grenada care e neagra. Cum a inceput sa alapteze copilul, pielea lui delicata a devenit neagra. Anca nu are nici o vina dar n-a gasit o doica alba.Te sarut cu drag, fiul tau Petre. ”

Telegrama de la mama catre Petre:
” Draga Petrisor , ma bucur ca sint bunica si va felicit. Pot s-o inteleg pe Anca,pentru ca si eu am fost in exact aceasi situatie. Cind te-am nascut n-am avut lapte si a trebuit sa te hranesc cu lapte de vaca. Eu n-am nici o vina ca ai iesit un bou !”

36 Răspunsuri

  1. Pt WaLL
    Nici eu nu prea am trecut de vreo doua zile pe la mine pe acasa :D dar din motive mai banala (cazut zapada si odata cu ea si netul).
    Pe vremea cind ma ocupam mai intens de site imi facusem un banner … nu mai stiu pe unde am pus codul HTML. Poti obtine o imagine cu “poza” mea intrind pe site-um dermatobloagei .. sau “adunate de la sate” cu care am facut cindva schimb de bannere. Da click pe bannerele din coloana din dreapta a blogului meu

  2. Salut doctore. Cu mii de scuze că nu am mai vizitat…de…timpul…am început serviciul.
    Problema la sunet am rezovat-o…aveam mai multe pagini ( taburi ) deschise…şi cu toate că opream sunetul în pagina unde eram…
    ” cânta ” din celelalte. Deci…merge bine blogul şi pe linux.
    Toate cele bune.
    PS.Am căutat o imagine care să reărezinte blogul tău la mine pe forum. Mă gândisem la cea din stânga sus cu aspectul dintru-n cabinet de urgenţă…dar dacă nu avea scris ceva în ea…sau măcar să fi scris drweather ) o puneam. Dacă ai putea să postezi în blog o imagine ce reprezintă blogul tău ( că am încercat şi eu în Paint dar nu prea mi-au plăcut ) puneo pe blog ca să o iau de acolo.

  3. Pt WaLL
    Da, poate Linuxul sa fie problema .. .nici eu nu sint, sa recunosc, un geniu inale calculatoarelor :(

  4. La chestia cu filmuleţul nu merge să opresc sunetul….oprirea si derularea filmului merg…dar butonul de sup pauză / Play nu face nimic la sunet.
    S-ar putea de la mine să fie…pentru că nu sunt pe platformă Windows ci
    Linux ( Ubuntu 11.10 ).
    Asta e…voi verifica şi pe laptop…unde am ( încă) Windowsul…
    apropo…de ultimă secundă…Deasupra chenarului unde scriem postările apăruse în dreapla la Lasă un răspuns Cancel răspuns…
    am dat pe el şi s-a şters ce scrisesem…( nu apasasem inca pe trimite…).
    Am scris asta poate ajută la setări.
    PS. Despre platforma wordPress nu prea ştiu nici eu prea multe…

  5. Sa o iau si eu metodic … pe puncte
    1. Undeva in stinga e un filmulet care se deruleaza … si are acolo si un buton de oprire. Drept insa ca pentru cine vine prima oara l amine nu e usor de gasit chichita. Imi amintesc acum vreo 3 ani pusesem fond sonor de revelion ABBA cu clasica Happy New Year care incep ecu nicte bubuituri de petarde .. .si in 2 zile cit am lipsit de pe blog mi-am atras o multime de comentarii revotate ca bietii oameni faecayu cu hertzul cind auzeau dintr-odata bubuiturilel alea :)
    2. Aici e ceva ce nu cred ca tine de mine .. platforma wordpress nu permite asa ceva .. sau nu ma pricep eu sa o fac sa permita
    3. Nu e o problema aici. Monca mea pe blog e voluntara si nu poate decit sa ma bucure orice forma de publicitate.
    4. Pentru filmulete e suficient sa imi trimiti link-ul si o sa includ filmuletul in comentariu (aici cred ca ma pricep )
    5. AStept ;)

  6. Uite…ca un exemplu…nu au mers decât zâmbetele luate cu copy de pe blog şi paste în textul meu…cele introduse de mine…unele nu au funcţionat şi dacă aveam posibilitatea să reeditez, corectam.
    Pa şi numai de bine….

  7. Atunci să încep AICI ! :-$

    1 ) O prima recomandare ar fi dear doctore…să pui un buton de oprire a fondului muzical. Ai putea răspunde…dă sunetul mai încet sau trece-l pe mute. Ar fi o soluţie dar am vătut că au fost postate şi unele videoclipuri şi se interferează sunetele între ele şi apoi omul poate are deschisă o altă aplicaţie unde ascultă muzică în timp ce citeşte prin glogu’ tău.

    2) După postarea unui răsuns sau a unei întrebări de către un user să existe posibilitatea reeditării postului ( mai pot apare greşeli de ortografie, exprimare, idei uitate, complectări, etc ) pe perioada cât postul este în aşteptare pentru aprobare.

    3) Vreau cu permisiunea TA :) să pun ceva…eventual avatarul tău sau o imagine agreată de tine la mine pe forum pe:http://www.dintoate.ro cu redirecţionare spre blogul tău. :-?

    4) Cum se pot pune filmuleţele pe blogul acesta ! ( idee aşi avea eu…ceha coduri…etc ) …că de zâmbete cred (sper ) ” că m-am ” prins cum se face. 8-> :-h

    5 ) Mă mai gândesc…

  8. Pt WaLL
    Ma bucur ca mai sint si altii in afara de mine caer bintuie noaptea prin blog :)
    Cit despre sugestii .. .m-as bucura sa primes, mai ales ca de vreo 2 ani sint pe loc repaus .. .lucrez doar la raspunsuri. Ti-as da o adresa de e-mail dar nu prea intru pe ea. Poti sa imi scrii comment-uri pentru ca oricum ajung la mine. Si pina la urma nu e nimic rau in a primi propuneri “publice”

  9. Doctore….cu chestia cu grupa sanguină a unui copil în relaţie cu cea a părinţilor sunt în polemici cu cineva de aproape 30 de ani…caut să conving acea persoană de realitatea din acel tabel de mai sus de care am cunoştinţă de mult timp. Dar…ori am primit date greşite despre grupa părinţilor de la acea persoană…( de cea a copilului sunt sigur )…ori e bătută rău în cap ( persoana ) că nu vrea să creadă.
    Pe părinţii copilului nu i-am întrebat ce grupă au ( ca să nu intre la bănuieli unu’ contra altuia )…şi cum mai nou acu’ pe CI-urile astea nu se mai trece grupa…

    Şi ce-mi făcuşi doctore…de când am descoperit blogu’ ăista-L matale…( mai am şi ceva zile de concediu că d’aia stau noaptea treaz ) …nu mă mai ocup aproape de nimic…( nici măcar de forumul meu )…stau …aşa ca ” miratu’ “…( n-am vrut să scriu VIŢEL ) la poarta nouă…cu ochii-n blog…şi tot citesc…şi mă minunez de multe lucruri…pe care le ştiam…aşa şi aşa…dar care acum au început să-mi fie mai clare.
    PS. Nu uita să-mi zici cum şi unde-ţi pot trimite nişte recomandări şi idei pentru blogu’ matale !…sau dă-mi matale un e-mail…

  10. Pai poti si prin comentarii … ca imi face placere sa se vada ca e si contributia voastra ;)

  11. Pai sa fie si cum zic eu,pentru ca…uneori si doctorii trebuie sa asculte de sfaturile/mofturile pacientilor.
    Mai am inca 2 foarte tari;sigur nu le stiti.S-ar incadra perfect in 2 articole.Permiteti prin email?Astept:Da sau nu.

  12. No bine, fie cum zici tu ;)

  13. Ei,da’ma lasati?!Nu e compozitie proprie!Si asa fiind,v-as fi cerut taxa pt.dreptul de autor(il stiu de la maica-mea,de cand eram copil)…La cat v-am stresat cu intrebarile mele,macar atat sa fac si eu:sa va donez un banc!Pe bune,luati-(dar sa stergeti repede si acest comentariu)si puneti-l in articol.Chiar insist!!!I-ar sta mult mai bine in articol,il vor citi toti.

  14. Ei, nu … e contributia ta ;)

  15. Va cred!Dar niciodata nu e prea tarziu:”Cut”de unde l-am scris eu si “Paste”in articol.Apoi”Delete”si acest comentariu.
    Sincer…astept si eu…mi-au mai ramas unele comentarii in asteptare.Ma intereseaza,in primul rand,acela care se refera la partea(fizica) dureroasa.Stiu ca e chestia de timp.Dar intre 2 injectii cu..ser/glucoza5,sper sa va faceti totusi timp sa imi raspundeti.

  16. Sincer, imi pare rau ca nu amgasit eu bancul asta ca sa il postez in articol. Se potrivea de minune :)

  17. Banc:
    Tinara sotie trimite acasa de la maternitate telegrama sotului:
    ” Scumpul meu Petre, alaltaieri s-a nascut ingerasul nostru de baiat.E
    dulce, dar din pacate eu nu am lapte si am angajat o doica din Grenada .
    Eu nu sint de vina, dar se pare ca din cauza ca ea e neagra, pielea
    copilului s-a intunecat si e aproape neagra. Te iubesc si abia astept sa
    vin acasa cu odorul nostru. ”
    Telegrama lui Petre catre bunica:
    ” Draga mama, Anca a nascut un baiat alaltaieri. Totul a decurs bine,
    dar ea nu are lapte si a angajat o doica din Grenada care e neagra. Cum a inceput sa alapteze copilul, pielea lui delicata a devenit neagra. Anca
    nu are nici o vina dar n-a gasit o doica alba.Te sarut cu drag, fiul tau
    Petre. ”

    Telegrama de la mama catre Petre:
    ” Draga Petrisor , ma bucur ca sint bunica si va felicit. Pot s-o
    inteleg pe Anca,pentru ca si eu am fost in exact aceasi situatie. Cind te-am nascut
    n-am avut lapte si a trebuit sa te hranesc cu lapte de vaca. Eu n-am nici o
    vina ca ai iesit un bou !”

  18. Da, exista exceptii …. ca peste tot. Oricum testul ADN exclude clar paternitatea unei anulmite persoane

  19. dr. weather te felicit. informatii interesante pe site….de citit si de trimis si altora. am o intrebare: este posibil ca in cazul combinatiilor grupelor de sange sa existe si exceptii? adica copilul sa aiba si grupa pe care NU o poate avea? ma gandesc ca altfel nu ar mai fi nevoie de testul adn

  20. As dori sa fiu informata in special despre helmenti

  21. Pai de la fiecare ai luat, teoretic, cite jumatate.
    Cit despre cit de buna/rea e grupa, depinde… Din punctul tau de vedere e buna fiindca esti primitor universal – la nevoie poti primi singe te la oricine (bine, e vb. de cantitati micide singe. In caz de transfuzii in cantitati mari nu se administreaza decit singe de la aceeasi grupa). Din pct altora de vedere nu esti buna fiinca nu poti da singe decit la AB4
    Cit despre ce boli fac mai des cai cu AB4 … ce destin si horoscop au … aici e mult de povestit si de cautat pe gooooogle :D

  22. BUNA EU SINT O NOU CITITOARE DE BLOGUL DUMNEAVOASTRA NU PREA INTELEG EU CU CALCULELE DE GRUPA SANGUINA DE EXEMPLU TATAL MEU ARE GRUPA DE SINGE A2 IAR MAMA ARE GRUPA DE SINGE AB3 IAR EU O AM AB4 .
    AS VREA SA AFLU DE ACUI PARTE SINT MAI MULT CONCEPUTA DE PARTE DE TATA SAU DE LA MAMA SI DACA GRUPA MEA DE SINGE ESTE BUNA SAU REA DE TOT EU AM AUZIT CACI PERSOANELE CU GRUPA MEA AB4 AU O GRUPA MAI REA VA MULTUMESC ANTICIPAT CU DRAG MIHAELA

  23. This is a wonderful site!

    I can not stop reading!

    Keep going to write, it is a pleasure to read your articles.

    Thank you.

  24. Cind este nevoie deo transfuzie determinarile se fac pe loc la capul pacientului. De aceea daca va fi nevoie vreodata sa primesti singe , oricum analiza va fi repetata chiar atunci.
    Despre fenotipul respectiv din pacate nu am auzit nimic…

  25. Am repetat analiza rh de 4 ori
    prima oara negativ apoi pozitiv apoi negativ ultima oara pozitiv
    Deci analizele……… pot fi eronate ?????????? explicatia primita singele meu ar fi ceva mai complicat are un fenotip CceK mi sa spus sa stau linistita pina n-am probleme . Am 45 ani si chiar nu am probleme dar tot as vrea sa stiu cam la ce ma pot astepta.

  26. DA, e o problema …. bine ca nu s-a pus problema unei transfuzii de singe. E drept ca inaintea fiecarei transfuzii se face o verificare la patul bolnavului, dar totusi ….

  27. Da ce zici ce cei ce gresesc la stabilirea gupei de sange???….. cunosc persoana care a stiut mereu ca are A2 si cand a ramas insarcinata si-a facut analizele si ia iesit B3 , Uimita sa duc si si-a facut in alta cabinet analiza sangelui si ia iesit dinou B3 , Revoltata si-a facut si a treia oara grupa si tot B3 ia iesit :) …..deci iti dai seama ??? a stiu toata viata pana in acel moment ca ea are A2 ,…. Cateodata ma IGROZESC astfel de GRESELI…… si vezi ?? din greseli de genul asta se si desparta oamenii……

  28. exact.m-am panicat…degeaba;)

  29. Sa inteleg ca , pentru citeva ore , ai avut un dubiu in a fi “fata lu’ taticu” ?

  30. ooo,atunci e totul in ordine;).multam fain doctore.esti de ajutor.

  31. Tatal tau trebuie sa “vina” cu A -ul, deci putea sa aibe si AB4.Nu putea sa aibe 0 sau B3 pentru ca astea nu au A

  32. buna ziua doctore,

    nici eu nu le am cu matematica asa ca trec la subiect -sunt foarte socata. sa va explic motivul:mama are grupa B3,taca-miu o fi avut tot grupa mea A2,din moment ce eu am A2 negativ.
    I-am spus mamei in gluma daca nu cumva m-a adoptat;)))))))))sau is facuta cu un alt tata decat cel pe care il stia eu.

  33. Merci pt vot

  34. Aveti niste titluri originale…..felicitari..1 vot pentru d-voastra!!!

  35. Imi pare rau,nu este ceva curent stabilirea paternitatii in specialitatea mea asa incit nu va pot ajuta cu numele unei firme de incredere.

  36. Stimate domn,
    as dori sa fac un test de paternitate , cum imi sugerati mai bine sa fac si cu ce firma acreditata..
    Va multumesc.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 427 other followers

