1.Durere in zona stanga sus a spatelui

Intrebare:

Buna ziua! Am 22 ani si am o durere in partea stanga sus a spatelui un pic mai jos de umar. Multi imi spun ca este durere musculara eu nu sunt sigur. Ar putea fi ceva din interior gen plamani, inima? Am folosit fastum gel si ben gay dar nu mi-a fost de ajutor. Durerea se manifesta in decursul zilei si se intensifica seara. Dimineata de regula nu o am dar exista dimineti in care ma doare. Ce ar putea fi? Multumesc.

Raspuns:

Pai sa le luam pe rind:
INIMA doare dupa un efort sau stres.O boala de inima debuteaza in copilarie daca e vorba de ceva congenital sau , la barbati dupa 40 de ani.Ar mai fi posibilitatea unei infectii gen miocardita/pericardita dar astea sint mult mai zgomotoase ca si simptomatologie
PLAMINII nu dor.Decit daca e o afectiune ce prinde pleura.Oricum o afectiune pulmonara e insotita de tuse/febra/expectoratie.Plus ca nu e genul de boala care sa iti treaca dimineata si sa te apuce iarasi seara.O singura observatie iti pot face aici:TBC pulmonar debuteaza la virful plaminilor si afecteaza tinerii.Daca ai venit in ultimul an in contact cu un bolnav TBC nu strica sa iti faci o radiografie pulmonara.Oricum iti recomand aceasta explorare(radiografia) pt. a te linisti.O radiografie iti spune si despre starea plaminilor si despre inima(in bolile cardiace congenitale inima poate fi marita)
MUSCHII/ARTICULATIILE.Dor atunci cind iti misti umarul,sau cind te apasa cineva in zona respectiva.Cauze:efort fizic,pozitii vicioase(stai strimb pe scaun),curent(ai un aparat de aer conditionat in spate).La virsta ta e cel mai probabil diagnostic.Nu iti va trece daca persista cauza(de aceea ti-am enumerat citeva).Unguentele amelioreaza simptomele dar,repet,daca persista cauza…De asemenea e important sa iti amintesti daca nu ai suferit cumfa un traumatism recent in zona cu pricina.

Pentru conformitate….vezi aici discutia completa

59 Răspunsuri

  1. Pt Denis
    O urina inchisa la culoare in conditiile in care nu ai avut vreo durere poate sa fie produsa de mioglobina … o proteinacare apare in urina dupa un efort fizic prelungit. e vorba de MIOGLOBINURIE.

  2. Buna ziua! Am 23 ani, iar de 2 saptamani imi apare doar in cursul noptii o durere in zona omoplatului stang( chiar langa el dar cateodata si mai jos,unde se termina). Aceasta durere se intensifica cand respir profund (simt ca imi infige cineva un cutit in spate), cand ma intorc de pe o parte pe alta si tine cateva secunde. Pe parcursul zilei nu am nici o durere.
    Daca se poate as dori sa stiu de unde provine acest junghi in spate care ma trezeste de cateva ori pe noapte.
    Va multumesc!

  3. Multumesc mult pentru raspuns.

  4. Pt Gigi
    In primul rind radiografia nu e cel mai precis mod de diagnosticare. O radiografie normala la coloana nu inseamna ca nu e nici o problea acolo. Un RMN sau CT ar putea da mult mai multe detalii. Faptul ca durerea a aparut in urma unui efort fizic arata ca e ceva legat de miscare: muschi, coloana … De obicei fizioterapia facuta in timpul perioadei maxime dureroase nu prea da rezultate … uneori paote face chiar rau.
    Nu ar stria sa iei si un decontracturant muscular (clorzixazona, mydocalm)

  5. Am o durere puternica, in partea stanga mijloc sus, a spatelui, imediat mai jos de omoplat.
    Eu, cred ca este durere musculara deoarece, am “castigato”la servici in timp ce ridicam un obiect de cca.60 kg, si m-am rasucit de spate pentru ca eram gata sa scap din maini obiectul.
    Mentionez ca sunt miner, si tot timpul,6 din 6 ore am curent de aer rece in spate ,de la coloana de aeraj care asigura aerajul locului meu de munca.

    Am deja 5 sedinte de recuperari:

    1)Galvanizare cervicala interscapulovertebrala stg.
    2)Ultrasunet dorsal…etc..
    3)Unde scurte calde umar stg.
    4)Masaj.
    5)Parafina.
    6)injectii refen-75 mg.

    Dealtfel, am facut si radiografie la coloana si nu a iesit nimic suspect.

    Pot spune ca durerea e aceeasi,nu a scazut,mai am inca 5 sedinte de recuperare dar nu cred ca se rezolva.
    Simt asa de tare muschiul intarit ,ca o piatra, cand ma ridic din pat,si dureza pana ma indrept de spate.
    Uneori ma lasa mai usor ,1-2 zile apoi iar revine in forta.
    Nu pot ridica nimic,nu pot grabi pasul,nu ma pot intoarce in pat,nici pe scaun nu pot sta mult,tot timpul trebuie sa schimb pozitii.Am deja 10 zile de concediu medical,spitalizat.
    As mai putea incerca si altceva?
    Cum pot decontracta muschiul mai repede,daca n-o fi rupt d-le drweather?

  6. Pt Mishu
    Citeste aici despre sindromul canalului carpian si vezi daca nu bate cu ceea ce ti se intimpl atie

  7. Buna ziua. Am si eu o problema.De ceva timp ma doare mana dreapta ,mai mult dosul palmei,la os, e o durere infundata. Am folosit ceva unguente cu specific insa…nimic. Sa fie reumatism,sau alte chestii?

  8. Multumesc mult pt. raspuns. Sa stiti ca la ginecolog merg in fiecare an,sunt la “zi” cu toate analizele,cred ca mai curand mi-as face o mamografie,din ce am mai citit eu pe net si categoric la cardiolog,dar sa-mi mai treaca nervii :D. Si…chiar nu urasc doctorii,ca stiu cat se invata la facultatea de medicina si cat de greu si dupa cati ani te poti numi DOCTOR, insa in cazul meu a fost o problema de organizare ,birocratie si tot tacamul,ca doar traim in Romania ( vorba lui M. Badea). Toate cele bune si sanatate multa !

  9. Pt Irina
    Ce ai scris tu era bun si la rubrica “de ce urasc doctorii” ;)
    SIncer, nu cred ca problema sa fie de la inima. Desigur, o proba de efort nu ar strica sa faci, pentru ca in repaus zic eu , ekectrocardiograma va fi normala. Daca durerea nu apare la eforturile pe care le faci zilnic (mers rapid, urcat pe scari) nu cred ca inima sa fie de vina
    Mai degraba te-as sfatui sa faci un control la sin. Sa nu fie vreo problema pe acolo in faza de inceput. Bine, ar putea fi o nevralgie intercostala, dar asta chiar nu e ceva periculos. DEci eu zic ca pina se disponibilizeaza cardiologul sa mergi la chirurg sau ginecolog

  10. Buna.Am 42 de ani si am si eu o problema. De cateva luni am o durere suportabila zic eu, dar totusi suparatoare, in partea stanga in dreptul sanului si sub brat. Ma doare cu tot cu mana stanga cam pana la cot,putin radiaza in spate si spre umar. Bineinteles mi-am facut programare la un cardiolog,dar mi-am facut 100 de nervi ;in primul rand cam dupa o luna m-au programat fiind aglomerat ;cand a venit ziua cea mare m-au sunat sa ma reprogrameze ca dna dr. e bolnava. Ok,zic ce mai conteaza 3 zile ? Si ce credeti? Cand ma duc mi-au spus ca nu-s pe lista… Sa mor acolo de draci !!!! M-am enervat si am plecat,cu tot cu durerea mea din partea stanga mai evidenta parca de la suparare. Acum vin si va intreb pana mai gasesc vreo clinica mai “serioasa”in Vasluiul nostru de 2 lei, ce sa fac? Ma doare in special cand ma enervez,cand am emotii si cand duc o greutate in mana stanga. Nu ma stiu cu probleme la inima,un ultim EKG de acu 3-4 ani era ok si mentionez ca am tensiune mica de obicei. Tot sper sa fie doar ceva trecator,nu stiu ,un muschi ceva ,o raceala etc…. Multumesc,seara buna!

  11. Pt. Jacker
    Undeva , mai sus, am dialogat cu untipmisto ;) pe nume Florin. Citind ce mi-a scris el vei vedea ca ceea ce ti se intimpla tie chiar se poate sa se traga de la hernia hiatala mai degraba. Tigarile insa sint un factor care pot cauza aceste extrasistole chiar in absenta unor pr. gastrice. La fel daca gastrita e asociata si cu un reflux al sucului gastric pri esofag adica prin acel tub situat in spatele sternului, pate sa iti dea senzatia de durere inpiept si moarte iminenta. Oricum daca cardiologul spune ca inima e OK . .eu zic sa il crezi. Si sa iei tratamnetulpt gastrita ca sa vezi daca simptomele se amelioreaza. Cit despre hernia hiatala …

  12. Multumesc pentru ajutor.Maine ma duc sa_mi fac un EKG si va tin la curent cu rezultatul si astept sfaturile d-v.

  13. Buna ziua , am si eu ceva dureri ca o presiune in piept (discomfort , ca o apasare pe inima, senzatia de moarte iminenta), in urma investigatiilor , am fost diagnosticat cu gastrita , hernie hiatala, extrasistole (aritmie vs) . Uneori de la tigari se accentueaza aceste extrasistole. Pe linga aceste simtome mai am si cefalee, ameteli , a disparut pofta de a minca , ma simt extenuat , scaderea apetitului .
    Doctorul cardiolog spune ca inima este ok. Aceste simtome si extrasistole se pot trage de la gastrita ? Va multumesc

  14. Pt Cristi
    La tine e o problema. Nu are legatura cu tensiunea cit cu INIMA. Fa-ti cit mai urgent o electrocrdiograma (EKG) pentru ca e posibil ca durerea sa fie de la inima. Desigur, ramine in piciore varianta MF ca durerea ar fi de la muschi, tendoane sau ligamente si sa\ treaca cu antiinflamatoare. Dar poate fi si de la hertz (mai ales daca esti un fumator inrait). Si asta nu mai trece cu antiinflamatoare. Deci cit mai repede un EHG + consult cardiologic si abia daca totul e OK sa reiei tratamentul prescris de MF.
    !!! Faptul ca tensiunea e normala nu inseamna cadurerea nu e de la inima !!!

  15. Buna.Am 42 de ani,barbat,lucrez numai de noapte si dorm f. putin si vreau si eu un sfat daca se poate.Acum o saptamana am fost la dr. de familie pentru ca simteam o gheara in zona pieptului si mi-a luat tensiunea si o aveam 15 cu 10,mi-a datSUPRADYN,CORAL D si BISOGRAMMA 5mg.Totul ok chiar dupa prima administrare dar acum 2 zile lucram in casa la intins gletul pe tavan/cam mare tavanul,are 100mp/si m-a luat un junghi in partea stg spate ,o durere acuta,nu pot nici sa ma intorc bine ,in citeva pozitii trebuie sa stau.Ma dau cu FASTUM GEL dar degeaba .Ce sa fac?Are legatura cu tensiunea?cu inima?VA ROG AJUTATI_MA!

  16. Pai crizele de inima sint datorate presiunii mecanice exercitate de ceea ce trece prin acel inel. Deci, cum ai intuit, antiacidele nu au nici o treaba. In principiu ar trebui sa stai in picioare ca sa alunece acele “matze” in jos. Pina la urma tot cutitu e solutia finala …

  17. Va multumesc din tot sufletul , dupa ce am consultat toti cardiologii din oras , am facut ecocardiografie si zeci de ecg-uri , acum inteleg si cred in proportie de 90% ca am gasit problema problemelor mele… , (am ajunns depresiv din cauza simtomelor) , Am gasit sute de poze cu hernia hiatala dar niciuna asa detaliata . Simteam o apasare pe inima dificultati de respiratie etc , dar nu aveam o explicatie .
    Aveti vre-un sfat ce pot sa fac in momentul crizelor ? cu antiacide gen maalox , etc nu merge :( .
    Va multumesc inca o data si va doresc multa sanatate.

  18. Pt Florin
    uite aici o poza. Unde e sageata aia albastra e stomacul care se “inghesuie” sa iasa prin o gaurice ca un inel. Vezi tu, undeva in dr. desenului la baza plaminului dr. e inima. Toata aceasta agitatie de matze ca sa zic asa, mai ales daca se mai si baloneaza cu aer, apasa pe inima care e chiar linga zona agitata. Deci e f probabil ca aceasta “vecinatate” sa iti deranjeze inima.
    Tietze nu prea are treaba cu stomacu si inima. Poti citi aici despre el daca nu ai facut-o inca

  19. Revin , tin sa va multumesc pentru timpul acordat,
    am facut analize pentru tiroida si au iesit ok , in ultima luna m-am confruntat cu ceva probleme , dureri musculare , cefalee, ameteli si extrasistole, ajungand la aritmie Vs , care nu prea raspundea la tratament cu ritmonorm si beta-blocant , am facut ionograma si aveam valori ok , insa dupa ce am avut ceva grija de aciditatea gastrica am avut surpriza sa mai scap cumva de ele , dupa aproximativ 2 saptamani zi de zi prin urgenta , am dat de un doctor la care ce am facut o ecografie amanuntita , si mi-a dat in scris ca problemele mele (durere in piept , etc) se trag de la stomac , mai exact de la hernia hiatala si un sindrom tietze. Acum urmez un tratament cu controloc si astept ca simtomele sa se amelioreze.

    Intrebarea mea este : Dumneavoastra credeti ca aceste probleme care se resimt in piept (inima), pot fi de la stomac ???
    Va intreb , ca nu prea imi iese din cap , ca m-am chinuit peste 2 ani crezand ca am o problema cardiaca ….

    Cu mult respect Florin

  20. Pt. Florin
    u mai retin cind au inceput de fapt problemele tale. Daca in vara lui 2009 totul era cit de cit OK si lucrurile s-au agravat pe parcurs … nu strica sa repeti analizele, macar cele pt. tiroida pentru ca nu e exclus ca acum ele sa nu mai fie asa normale. Probabil medicul care ti-a vazut glanda marita ti-a si recomandat asta. E ceea ce te sfatuiesc si eu

  21. Revin. Sper sa ma ajutati din nou , aici a fost primul post al meu la care mi-ati raspuns : Florin, on sâmbătă/2/octombrie/2010 at 10:10:13 . Va multumesc inca o data . Insa de atunci aceleasi probleme , dureri in piept ,tahicardie, dureri in gat , in luna februarie am facut un test de efort, rezultat negativ pentru ischemie miorcadica , daca nu v-am spun in 2010 am facut si holter unde sa evidentiat o tahicardie. Tot facind investigatii am facut si un ecograf, doctorul respectiv s-a uitat si la tiroida si ma sfatuit sa merg la un doctor endocrinolog pentru ca glanda mea e marita , de obicei la barbati e mai mare , dar la mine depaseste limitele. Din studiul meu efectuat pe internet ma regasesc in multe simtome ale problemelor cu glanda tiroida , gen : anxietate , oboseala ,gaze, tranzit greu , uneori dificultati la inghitire , durere in gat , lipsa apetit , etc. Mentionez ca in vara 2009 am facut toate analizele la glande . Intrebarea mea este: E posibil sa fi fost gresite sau chiar sa am probleme cu glanda tiroida ? Va multumesc anticipat.

  22. Va multumesc si va doresc sanatate . Stiu ca aveti timpul incarcat si pe linga tot ceea ce faceti mai ajutati si pe altii . Daca sunteti deschis si pentru medicina alternativa , va rog din suflet trimite-ti un mail personal.
    Va multumesc si va respect.

  23. Nu, Florine, eu am zis ca problema e de la stomac, deci singurul medicament care zic eu ca te ajuta e controlocu … eventual omez. Acum , recitind prima intrebare am realizat ca nu mai iei preductal ceea ce e bine. Dar , repet, nici eu nu iti voi spune clar ca nu ai nimic la inima, desi poate esta e ceea ce cred ;)

  24. Multumesc f mult de raspuns dar revin , aveti dreptate ca alt doctor nu poate contrazice unul care mai este si seful cardiologiei , insa am consultat toti cardiologii din oras cred ca am ratat 1-2 . EKG-uri , ecografii , nici unul din acesti doctori la care am mers dupa isirea din spital nu mi-au confirmat angina pectorala , toti mi-au spus ca junghiurile se trag din alta parte , ma gindesc sa apelez la ultima solutie ramasa , sa merg sa fac o angiografie , zi de zi ma confrunt cu aceste junghiuri , apasari in piept , senzatii de voma , agitatie , nu stiu cum sa mai exprim ceea ce simt , deja cei de la urgente ma cunosc , ca si client fidel , de cite ori ajung acolo cu dureri care ma pun jos ekg-ul e bun , analizele la inima bune , acel CKM sau cum i se spune nu a iesit niciodata rau , daca ar fi iesit rau poate ca eram deja prin terapie , nu exagerez cred ca de 4-5 ori pe luna ajung in urgenta unde toate analizele la inima bune , ekg ok , doctorii de garda nici nu ma mai trimit la cardiologie. Din ce mi-ati explicat am inteles ca trebuie sa incep iar cu preductal ????
    Va multumesc din nou , e chiar nasoala problema mea imi pare rau k nu va pot atasa teancuri de analize si ekg-uri.
    nu stiu ce sa mai cred si in ce parte sa merg.

  25. Pt Florin
    Nasoala situatie, sincer. Problema e urmatoarea: Nici un medic nu va avea curajul sa iti spuna ca nu ai nimic l ainima din momentul in care unul, destept sau nu , ti-a legat de coada tinucheaua cu “angina instabila ” (popular preinfarct). Pentru ca daca va zice ca nu ai nimic si iti va intrerupe tratamentul, in caz ca vei poti ceva , se va de vina pe acel medic ca de ce ti-a intrerupt trat. Asa ca vei papa preductal & Co pina te vor tine buzunarele.
    Parerea mea e ca de vin apentru simptome e esofagul:un reflux acid din stomac … poate si acea hernie hiatale (care tot prin reflux acid se manifesta). Sperietura e firesc sa iti creasca pulsul la 130 … poate si tensiunea arteriala.
    Eu zic ca controlocu e bun. Da ai grija cu rivotrilu ca a re un camion de efecte adverse …

  26. Buna ziua , in speranta ca ma veti ajuta am sa va relatez povestea mea. Acum 2 ani in timp ce fumam si beam un suc acidulat de culoare maro am simtit o durere puternica in partea stanga (linga mamelon) un prieten m-a dus repede la urgenta unde mi sa administrat un calmant si o perfuzie dupa care am fost trimis la cardiologie (analize : colesterol 180 , trigliceridele mari , tensiune 16) modificari pe ekg , direct in terapie am ajuns perfuzii si nitroglicerina intrvenos (tin sa mentionez ca lucram si ziua si noaptea dormeam 2-3 ore ) dupa o zi sa ameliorat , dupa ce am dat o tura de spital si am mincat pateuri cu fructe mi sa facut iar rau si din nou in terapie , la 2 zile am facut testul de efort care a iesit ok , am fost externat dupa 4 zile cu diagnostic Angina pectorala instabila , hiperteniune arteriala . Tratament concor , preductal , tritace , in tot acest timp in care urmam tratamentul ajungeam mereu la urgente speriat ca o sa mor , mereu puls in jur de 130. Am mers la alt cardiolog si nu a fost deacord cu diagnosticul meu schimbare de tratament , concor , preductal , omez , sedatif pc , malox , venter, aspacardin. Dupa cam 2-3 luni de tratament durerile au disparut . Timp de 6 luni nu prea a mai avut nimic , am oprit tratamentul, dar am inceput insa sa ajung in urgente si aveam aritmi , am facut toate analizele pentru glande , totul ok , am facut radiografie la plamani ok , am facut la stomac o mica gastrita , sa dat vina pe o hernie hiatala , am facut din nou radiografie nu am , tot timpul aveam un junghi in piept in partea stinga de ma punea jos , speriat ajungeam la urgente , ekg ok , mi se administra un ketonal injectabil ceva , ajungeam la cardiologie alt ekg , nimic la inima , plecam acasa , am facut radiografie la coloana si am fost diagnosticat cu spondiloza cervicala vre-o 2 vertebre nasoale , L4 tasat , zilnic am acel junghi care ma ia , ma lasa si tot asa , dureri in piept f mari , in urgente ekg-ul iese bun mereu , mi s-a recomandat un psihiatru , acum urmez un tratament cu controloc si rivotril , nu mai fac atacurile de panica , nu mai sunt asa disperat ca mor dar junghiurile tot mai apar , senzatii de plin , imi vine sa vars , ma simt foarte obosit , am ajuns sa-mi fie frica sa mai ies din casa.
    Va rog din suflet dati-mi un sfat. , daca e nevoie revin cu investigatii . Multumesc

  27. Multam frumos de raspuns! deja incepusem sa ma gandesc la alte alea, gen cancer, metastaze, draci, laci…dar ma gandesc ca daca ar fi asa ceva, analizele mi-ar iesi modificate si nici nu mi-ar trece cu fenilbutazona,nu? oricum multumesc ca ti-ai facut timp sa imi raspunzi! Numai de bine sa auzim!

  28. Pt. Rorica
    nici eu nu cred ca problema sa fie hertzul … desi un control de rutina macar anualnu strica, mai alesca iei anticonceptionale
    Cel mai probabil durerea se datoreaza pozitiei vicioase de la munca. In cearca sa faci miscari periodice – la fiecare ora sa zicem -Daca dureerile te supara f. tare poti incerca cu unguente natiinflamatoar e(diclofenac de ex) sau cu decontracturantemusculare (clorzoxazon,mydocalm)

  29. As vrea sa intreb si eu tot de o durere surda asa ca un junghi, l-am simtit in spate cum sa zic mai jos de omoplat,tot pe stanga. Mi-a cedat dupa ce am facut ceva miscari ale spatelui -de extensie. Nu m-a mai durut asa tare pana acum. pe mine ma doare spatele frecvent, pentru ca stau mult pe scaun-chiar si 8-10 ore, la calculator. m-a durut spondiloza( care a iesit si la radiografie), lombara, dar aici la omoplat pana acum nu. Poate fi si de la curent? Mai am o durere surda la coasta stanga, mai ales cand apas sau stau pe partea aia. astea sunt dureri de oase,nu? La asta cu omoplatu m-am speriat ca ar fi inima,desi un medic mi-a spus acum cativa ani ca nu am cum sa am vreodata probleme cu inima…nu stiu dupa ce s-a luat.Am 34 de ani, nu fumez, nu pap grasimi, nu carne excesiv, iau anticonceptionale.
    Multumesc!

  30. E varianta cea mai “usoara”. Posibil in sa fie vb de un reflux esofagian cu acid gastric care sa explice durerile/arsurile

  31. am fost la doctor, am facut control la inima si o radiografie la plamini, totul e bine. cica durerea in piept poate fi data de gastrita , care la mine e la inceput. durerea a disparut , mai simt uneori, foarte putin.

  32. Pt. Ana
    precis unul din simptomele deranjante a fost tusea. Aceasta poate , dupa citeva zile de efort tusiv, sa dea dureri ale muschilor implicati – inclusiv cei de la spate. De asemenea o usoara iritare e trahee si bronhiilor principale – ceea ce ar explica durerea retrosternala. Nu cred sa fie probleme la inima-banuiesc ca asta era principala “spaima”. Aceste dureri ar trebui sa dispara in 1-2 sapt de la disparitaia tusei. Daca nu dispar in aceasta perioada, revino la dr.

  33. buna,am 31de ani si am si eu ceva simptome aiurea, nu stiu insa cu ce sa incep. am facut o radografie si am fost diagnosticata cu pneumonie interstitiala, am luat tratament cu fromilid 7 zile, cind trag aer nu simt greutatea ce o simteam inainte de tratament.simt insa durere in piept , dar nu cind trag aer, e vorba mai mult de osul pieptului.de asemenea ma doare tare spatele in partea de sus, in ambele parti , si ma mai doare si deasupra sânului.si eu ma speriu de orice intepatura. vreau si eu un sfat. va multumesc

  34. Pt. Corina
    Trebuie facuta macar o rediografie pentru a se vedea daca nu e o problema la plamini. E posibil o astfel de pr. Mai ales daca inainte de a aparea durerea a fost o gripa sau pneumonie cu tuse si expectoratie

  35. Buna,
    Am 38 de ani si de o saptamana am niste dureri in partea stanga langa san stang si in spate in zona plamanilor. Cam acum vreo doua saptamani am avut intepaturi in zona inimii.La san nu simt nimic palpabil,e normal….am tot citit intrebarile si comentariile voastre….poate primesc vreo sugestie,Multumesc

  36. Ei, daca te-a vazut si e ok .. fii linistit. Din pacate nu cred sa mai traiasca lumea 2000 de ani asa ca partea asta a fost intr-adevar o exagerare a doctoritei :D

  37. gata am aflat si cu alunita. e un papilom am fost la spitalul de dermatolovenerice la bucuresti.
    ma consultat d-na doctor Thomescu Cecilia.
    cica e doar chestie estetica. mi-a dat sa iau 3 zile cate o pastila de antibiotic si un praf. a spus ca pot trai 2000 de ani cu asta de murit mor de altele. daca vreau sa o taie luni ma astepta dupa antibiotic. baneocin praf si zinat 3 zile.oare e ceva grav si nu a avrut sa imi spuna? daca imi dau drumul la ganduri ma gandesc ca poate sunt in ultima faza si nu are rost sa ma mai agite ca oricum ma curat.:)

  38. E putin probabil … dar nu imposibil. Repet, e ciudat faptul ca a crescut. Daca nu “misca” nu erau probleme.Incearca un sfat si de la “dermatobloaga” ca e mai versata in chestiuni dintr-astea

  39. aoleu! abia m-am linistit cu cancerul de prostat si acum incep cu asta de alunite_

  40. Merci de aprecieri :D
    Cu alunita ce sa zic … e cumva ceva ce o freaca? Gulerul de la camasa ? DAca sa o scoti sau nu … unii spun sa nu o deranjezi daca nu te deranjeaza, dar se pare ca deja te deranjeaza. Intr-o ff mica proportie se pune problema malignizarii (transformarea in cancer) iar un cancer pornit de la o asemenea “alunita” poate avea o evolutie urita. Mergi la un dermatolog si vezi ce zice.

  41. ca prin minune azi mi-au trecut toate durerile. nu ma mai duc la nici o ecografie. dar cred ca am devenit ipohondru. am la gat o alunita din aceea care atarna si acum a crescut si parca e potin rosu in jurul ei si simt oarece durere. oare sa o rezolv la doctor cu laserr sau cu ceva tratamente naturiste?
    si apropo. nu mai citesc nimic pe net chiar daca sunt siteuri medicale. nu stiu cum dar dupa ce lecturez ceva despre o boala parac la orice citesc si eu am simptomele descrise.
    oricum dupa parerea mea sunteti mai mult decat un doctor specialist. pacat ca nu dati numele si unde va putem gasi. dar ma rog, e bine si aici decat deloc.
    multumesc!

  42. De exclus 100% un cancer nu o va putea face un medic chiar daca te consulta direct, fara a face macar o tomografie. Am sa iti scriu insa citeva simptome ale acestui cancer (poti citi despre el si aici) pentru a vedea in ce masure te incadrezi in ele
    -slabire in greutate 10-15 kg in citeva luni
    -durerea e mai ales in fata, la burata. Poate durea si in spate dar foarte rar NUMAI in spate
    -icter sau galbeneala daca e un cancer de cap de pancras (cel mai frcvent tip de cancer pancreatic)
    Chiar daca ti-e frica fa totusi o ecografie. Mai ales pentru rinichi-durerea aceea surda mai degraba de acolo ar putea fi .. sau de la coloana) e important sa stii daca acel chist stagneaza sau a crescut .. ori au aparut si alte chiste.
    Scaunul acela lutos ar putea apare incontextul post-enterocolitic. DApa citeva zile insa ar trebui sa redevina normal

  43. am 40 de ani si in urma cu cateva zile m-a luat o stare de rau. am fugit la spitalul bals din bucuresti, urgenta teste la orl si plamani dupa care mi-a spus ca am o enterocolita. mi-a dat medicamente unele efervescente pe care nu le-am mai luat pt ca ele contineau cafeina si eu sufer de hipertensiune. ma rog sa zicem ca am scapt dar acum ma doar cumva intestinul cand ma palpez si am un scaun precum lutul. sa nu va suparati pe mine dar avand si o durere surda in spate ma gandesc cu groaza sa nu am cancer pancreatic.la eco mi-e frica sa ma duc ca am mai fost acum cativa ani si mi-a zis ca am un chist pe rinichi(zicea sa uit de el ca au o multime de persoana si ficat gras) la ce sa fiu atent daca am sau nu cancer pancreatic?

  44. Merci … de data asta ai scapat :)
    Gh. Iovu LAcrimi pt. Diana
    Bafta

  45. Am fost la urgenta. tensiunea 13/7 (de aviator, cica), puls 64. Concluzia medicului : sanatos tun, jenat de o mica nevralgie. Tratament : recomandare odihna si doua pastile – una verde (Ranbax 100mg) si una alba (Alindor 500 mg). Nu sunt sigur daca denumirea este corecta, asta este ceea ce am reusit sa citesc pe spatele pastilelor.
    Am luat pastilele; de acum, spor la invatat. Odiha o las pe maine seara ;)
    Multumesc pentru suport. Si pentru sfaturi – aici sau pe alte sectiuni.
    P.S. Imi place si muzica pe care o ai, in general, pe fundal. Daca nu ma insel, in seara aceasta este “Trepte de lumina” sau cam asa ceva – Gheorghe Iovu, Viorel Pop, nu mai stiu exact. Dar si daca gresesc numele melodie sau autorul, tot imi “gadila placut auzul”. Si mintea.
    Noapte buna, doctore.

  46. Apropo de “fugitul la urgenta” arunca o privire si aici
    Sper ca nici de data asta sa nu fie nimic …
    Alcoolul, repet , nu e o problema.Bine, daca nu abuzezi. Ultimele cercetari chiar cica un pahar acolo de vin rosu e chiar bun pt. cei cu tensiune mica. ;)

  47. No smoke, da. No drink …, “ca orice om” :).
    Revenind la topic, ma gandesc destul de serios sa trec pe la Urgente, poate chiar in seara aceasta – chiar si acum ma doare, mai ales cand respir mai profund – stiu, ar trebui sa nu respir :) – cand ma rotesc din bazin sau cand ma misc mai iute decat un melc.
    Mai ales ca maine am examen si, in febra emotiilor … cine stie.
    Pe de alta parte, in urma cu 1-2 ani am avut un episod mai delicat : treptat (cateva ore) cutia toracica mi s-a “impietrit” si am respirat tot mai greu – pana cand, disperat fiind si convins ca mi-a sunat ceasul, am chemat ambulanta.
    Medicul, super rapid si eficient mi-a facut o injectie (diazapam si algocalmin, cred), iar in urmatoarea 1/2 de ora mi-am revenit la normal.
    De aceea ma gandesc, poate o fi tot un muschi, ceva…
    Pe de alta parte, cat am scris la commentul acesta, putea sa ma imbrac si sa fug la spital :).
    Mai vedem, pe la 21.
    Multumesc, oricum.

  48. Ca sa te incurajez , acum vreo 2-3 saptamini am avut un tinar de 37 de ani , pocait (no smoke, no drink deci) care de o saptamina il tot durea pieptul, ca cir, ca mir, mai un masaj facut de iubita, mai un intiinflamator, pina la urma a ajuns in urgenta si avea INFARCT. Nu mare, dar totusi …
    Acuma ca esti numai un zimbet :D , in spreanta ca nu fumezi (alcoolol nu e chiar atit de rau pt. hertz) eu zic totusi sa treci pe la urgente pt un ekg … nu strica verificat, esti deja la virsta la care te poti astepta la neplaceri, mai ales daca ai antecedente familiare. Chiar daca aia de acolo (urgenta) se vor uita chioris la tine (pina la urma de ce nu iti faci si tu o “cunostinta” mai tinara … mai asistenta … a ciocolata acolo … ca doar ele sint cele care fac ekg ulile).

  49. Ma doare inca de dimineata in partea stanga, in dreptul bicepsului, cu “radiatii” in spate (si acum e ora 11,32 iar durerea nu m-a lasat). Nu ma omoara, dar “simt inima” acolo, in piept – ceea ce ma bucura, dar nu a face fericit.
    Probabil ca de vina este muschi – tendon – ligament, pentru ca daca ar fi infarct, n-as mai fi scris acest comment, nu ? :D. Mai ales ca, din cate imi amintesc, nu este chiar prima oara.
    Ceea ce ma ingrijoreaza, insa, este faptul ca ai mei sunt cardiaci, amandoi – motiv pentru care pana acum (39 ani), cand am avut astfel de dureri, la scurt timp am facut EKG, iar raspunsul a fost intotdeauna : esti OK, o ai cam mica (tensiunea) dar nu se moare din asta. Asta-i, baiul, k nu prea cred ca sunt ok …

    PS Sper ca blogul acesta iti face bine si tie, pentru ca mie multora dintre cei care mai intram pe aici, sigur ne prieste.

    O zi frumoasa.

  50. Uite de testul de e fort am uitat sa pomenesc, e important mai ales la punctul 1. Desi cred ca sint destule argumente sa spunem ca 1. e busted.
    Inregistrarea holter e continua. Cint apesi pe buton se inregistreaza momentul X al apasarii. Cind se pune discheta pe calculator si se deruleaza inregistrarea ekg, cardiologul vede momnetuX si se uita pe traseu cu citeva secunde inainte si vede cum a fost atunci traseul
    Zvicnirile de la picioare sint mai degraba spasme ale musculaturii care apar din cauza unor lipsuri de minerale. Venele nu zvicnesc iar arterele bat in ritmul inimii. Testele nu au treaba cu aceste zvicniri.
    Da, iti trebuie trimiteri. Problema e ca fiind etichetata ca “nevrotica” vei fi totdeauna pusa in coada listei de asteptare si tratata ca atare … ceea ce ai si patit. Incearca la o clinica privata. Stii cum se zice, dai un ban da stai in fata.

  51. Multumesc mult pt raspuns.

    De la vitamine nu mai am durerea in piept. ea apare doar la efort sau emotie, stress. bataia la inima accentuata si pulsatia apare, aparent, fara un motiv anume si tine o secunda, si atunci cum as putea sa o surprind cand apare daca fac un test? si pt acest test am nevoie de trimitere de la medicul de familie? imi puteti recomanda un spital sau o clinica? in toamna medicul de familie mi-a dat trimitere pt un control de efort, iar medicul cardiolog a refuzat sa-l faca, spunand ca e ceva neurologic.
    pulsatiile, zvacnirile venelor, in special de la picioare, pot di determinate si de sedentarism? testele de care vorbeati elucideaza si cauza lor?

    multumesc

  52. Problemele “mortale” ale inimii sint … hai sa le luam pe rind
    1.Infarctul. Asta doare. Rau. nu e cu batai slabe/puternice/aiure. Aper si alea uneori dar in primul rind e DUREREA. Durere care poate apare la stres, dupa un efort, uneori si in repaus … dar APARE.Iar daca e durere de infarct si nu o tratezi,mori. Si in plus modificari pe EKG.Or, la tine nu pare sa fi fost aceasta problema. Deci asta cade (durerila tale disparind, sa inteleg, la vitamine si gindir epozitiva nu aveau cum sa fie de la inima – alea nu trec cu gindirea de nici un fel)
    2. Boli ale valvelor. Mitrala & Co. Asta se lasa cu sufluri, uneori si batai mai rapide alternativ cu extrasistole frecvente … ai un lesin … dar in primul rind sufluri la inima si examen cardiologic anormal (nu neaparat ekg, dar eco-Doppler sigur cu modificari. Nici aici nu ai “bifat” vreo anormalitate … oricum pentru linistea ta fa si un doppler cardiac, desi nu cred sa ai modificari
    3.Modificari ale ritmului batailor inimii. Batai rapde sau lente cu debut brusc.Extrasistole frecvente. Ceea ce simti tu e probabil o extrasistola. Un om normal are una la 1-2 ore, chia daca nu totdeauna le simte.Stiu ca nu ai o “poza” (imagine ekg) a bataii tale putrenice. Ideal ar fi sa faci un Holter (un aparat care e fixat p etine si inregistreaza ekg continuu pe o anumita perioada, o zi sa zicem, iar cind tu simti “ceva” apesi pe un buton si se subliniaza acel moment iar la “developarea” examinarii se vede exact cum arata ekg in acel moment.
    Panica da batai de inima dese si puternice oricarui om normal, e reactia de stres. Daca te panichezi , sperii etc intri in tr-un fel de lant al slabiciunilor.Dac aera ceva rau fie se agrava inter timp … oricum nu se ameliora de la tratamentul pe care l-ai facut. Iti recomand deci sa fac isi aceste doua explorari (Doppler si Holter) pentru a te linisti si a fi sigura, atunci cind simti bataia, ca nu e ceva grav.

  53. Buna seara.

    Am descoperit cu placere blogul si va felicit pentru idee. e excelenta.

    Am 28 de ani, inaltimea 1,60 si greutatea 47 kg.si o viata destul de activa pana in luna octombrie anul trecut. de atunci sunt cam sedentara. am si eu o intrebare in legatura cu bataile inimii. Am sa fac un mic rezumat, sa fiu mai usor inteleasa.
    In februarie anul trecut am avut o bataie mai puternica la inima in timp ce mancam inghetata. m_am speriat rau si m_am dus la medicul de familie si cel cardiolog. mi s_a zis ca am lipsa de fier. nu am luat suplimente de fier, fiindca aceasta anemie a venit dupa 3 teste la sange contradictorii. de atunci, de exemplu, la urcatul scarilor aveam senzatia ca imi bate inima mult prea tare si aproape ca intram in panica sa nu patesc ceva rau. apoi din iunie, am inceput sa simt si o durere surda in partea stanga, in dreptul sanului. durerea nu era continuu si aparea din senin. panica si stresul a crescut si mai tare si m_am dus iar la medic. am facut pana si radiografie la inima, EKG, analize sange. totul a fost ok. mentionez ca tot anul am muncit mult, in special vara, inclusiv in we, m_am odihnit foarte putin si am mancat prost. de aici am ajuns in luna septembrie sa am ameteli si pierderi de echilibru si o stare de oboseala continuua.dupa zeci de controale mi s_a spus ca am sindrom vestibular, asociat cu o anxietate si nervozitate crescuta. toate aceste stari m_au speriat foarte mult si am inceput sa am dureri in piept si o bataie puternica la inima. imi era frica ,si inca imi este, sa nu fac atac de cord, ma gandesc la ce e mai rau si ma sperii din orice. fiind panicata am fost din nou la medicul cardiolog, care mi_a zis ca durerea in piept si bataia care o mai simt din cand in cand, mai ales la efort, la emotii, la oboseala, e pe fond nervos. ca nu ar fi ceva la inima.
    am facut tratament cu multe vitamine si program de “gandire pozitiva” si acum ma simt mai bine. insa ma ingrijoreaza mai departe acea bataie mai puternica la inima pe care o am uneori. aceasta bataie apare si cand stau in pat relaxata si cand sunt in mers. este o bataie de o secunda si apare o data pe zi sau o data pe saptamana, din senin. mai am si o “pulsatie” in zona inimii de genul curgerii sangelui dupa ce a fost blocat, strangulat. si de cateva zile, cand sunt asezata, simt in tot corpul si mai ales in zona picioarelor cum imi pulseaza venele, ca atunci cand se relaxeaza muchiul la febra musculara.
    intrebarea mea e daca trebuie sa_mi fac griji in legatura cu activitatea inimii mele sau e de natura nervoasa? poate ca organismul meu e inca tensionat si asa reactioneaza. sunt zile in care nu am nimic, dar traiesc mereu cu spaima ca mi se poate intampla ceva.
    la ultimele analize din luna octobrie aveam colesterolul scazut, tensiunea de 9 cu 6.

    multumesc pt atentia si timpul acordat.

  54. Daca apare la miscare e posibil sa fie vorba de un ligament su tendon de la nivelul respectiv.Orice altceva (coaste rupte/fisurate …. pleura … plamin….) ar fi durut continuu. Nu sint analize sau examinari uzuale (gen radiografie sau ECO) care sa dovedeasca existenta unei asemenea intinderi.Daca te deranjeaza in mod depsebit poti folosi un unguent antiinflamator (diclofenac)

  55. Buna ziua!am 20 de ani si uneori simt o intepatura puternica in partea stinga care nu imi permite sa ma misc deloc,dureaza vreo4-7 secunde si trece.Se intimpla cam de 2ori pe luna,si nu apare dupa o nervozitate,poate aparea dupa schimbarea pozitiei,dar nu am avut in viata nici o fractura si cu articulatile tot stau foarte bine.Ce poate fi?

  56. Cred ca e vorba pur si simpplu de durere din dragoste … ;)
    Acu pe bune,fiind vorba de un junghi / durere care a aparut in ambele situatii la miscare , cel mai probabil e vorba de o “structura” care participa la miscare. Ma refer la muschi – ligamente – tendoane.Senzatia de sufocare a fost probabil determinata de panica dar si de faptul ca acea structura , participind si la respiratie , durea si in timp ce incercai sa respiri.
    Totusi avind in vedere faptul ca dupa menopauza incep tiptil – tiptil problemele cardiace la femei , nu strica un control cardiologic care sa includa obligatoriu o EKG iar daca va fi nevoie o proba de efort

  57. Sar”na, sar”na muulut! Este vb chiar despre mine, eu am patit asa ceva si daca ma puteti ajuta sunteti c.m. d. m. d. l.! Ma pregatisem de culcare, eram alaturi de sotul meu si vrand sa-mi gasesc un locushor mai bun in bratele lui m-a intepenit un junghi in zona respectiva(stanga). Altadata, in masina, stare f. b, relaxata, aceeasi chestie (nu stiu daca ”gheara”). A durat mai mult ca in precedentele 2-3 cazuri si senzatia era de sufocare fiindca doream sa-mi desfac centura de siguranta dar nu puteam face nici o miscare . EEE, ma treceau si niste ape! Am 48 ani si sunt foarte simtitoare cu inima. Este locul unde simt ca sunt. Ochii, nasul, pielea, urechile intra in functiune mai lent. Imi mai spuneti un cuvint? A, si de inima nu m-as speria sa mor! MSC!

  58. E o intreaga discutie aici … Daca e vorba de cineva cu virsta de peste 50 de ani iar durerea a aparut brusc si e insotita de transpiratii , e posibil sa fie chiar un infarct
    Daca e vorba de o fata de 20-30 de ani iar durerea e intr-un punct fix … cel mai probabil e de natura nervoasa.
    Desigur sint multe alte elemente de diferentiere ( in ce conditii a aparut durerea , cit tine , daca e accentuata de miscare … ) incit e loc de un articol nu foarte mic …

  59. …dar de o durere spontana in zona inimii asemanatoare unui carcel puternic, ce se zice? msc!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 417 other followers

