Iar acum la bară / Durerea lombară

Durerile de spate sint una din cauzele cele mai dese ale prezentării oamenilor la urgenţă.Au,mă doare spatele….spondiloză lombară….lombosciatică….durere de şale…o mulţime de termeni care ascund o realitate neplacută: O DURERE DE CELE MAI MULTE ORI APĂRUTĂ BRUSC ÎN REGIUNEA DE JOS A SPATELUI.

Două sint cauzele principale ale acetor dureri :rinichii şi coloana vertebrală. Alte cauze nu am să le tratez aici. Ele sînt rare si de obicei simptomele principale ale respectivelor afectiuni sint în altă parte ( de ex. o pneumonie bazală poate da dureri in zona spatelui inferior,dar simptomul principal e aici tusea)

CUM NE DĂM SEAMA DACA DUREREA E DE LA RINICHI SAU DE LA COLOANĂ

  • în ce condiţii a apărut durerea. Durerea de coloană apare după o mişcare bruscă, dupa ce ai ridicat o greutate mare.Durerea de rinichi poate apare în repaus sau dupa o zdruncinatură a corpului( de ex. ai mers cu maşina prin gropi).Frigul e un factor ce poate declanşa ambele tipuri de dureri
  • în ce condiţii se ameliorează durerea. Durerea de coloană trece sau se ameliorează cind stai pe loc(de obicei întins pe pat).Durerea de rinichi nu e influenţată de poziţie,bolnavul se agită,fără să găsească o poziţie favorabilă.
  • unde “merge” durerea.Durerea de coloană “merge” de obicei în jos spre spatele piciorului,ajungînd chiar la degetele picioarelor.Durerea de rinichi merge în faţă-jos,spre organele genitale(testicule – labii).
  • simptome asociate.Durerea de coloană se poate asocia cu furnicături la picioare.Durerea de rinichi se asociază cu necesitatea de a urina des,urină inchisă la culoare,usturime la urinat.

Deapre unele aspecte ale durerii lombare de origine renala,mai exact despre aspectul cel mai grav,blocajul renal,am scris aici

62 Răspunsuri

  1. Pt Ana
    CRP e prescurtarea de la Proteina C Reactiva (PCR) si semnifica prezenta unei inflamatii in organism. Poate fi vb si de reumatism dar si de alta inflamatie. Putin probabil reumatism daca Factorul Reumatoid (FR) e normal.

  2. Va multumesc frumos pt raspuns ,dar daca nu va stresez as vrea sa va intreb : acea analiza de sange ce inseamna ?

  3. Pt Ana
    osteocondroza … protruzie … e cam ca si pe romaneste. E vorba de un cartilaj care comprima se pare un nerv in regiunea coloanei (L4-L5) si de acolo durerea. Asa ceva nu modifica analizele de singe. Poate ar fi bine sa fii vazuta mai degraba de un neurolog sau neurochirurg.

  4. Buna ziua ,in primul rand tin sa va anunt ca sunteti extraordinar ,toata stima si respectul pt ceea ce faceti,am 32 ani si am o durere ingrozitoare de spate ,jos la coloana,initial am crezut ca am probleme cu rinchii ,dar, efectuind analizele necesare ,rezulatul a iesit bun,,apoi am fost la dr am facut un RMN rezultatul fiind L4/5( OSTEOCHONDROSE PROTUSIO)o denumire nemteasca habar n.am :) ce inseamna,problema e ca mi s-a facut si analizele de sange ,majoritatea fiind bune mai putin una (CRP 5,58+mg) iar dr de familie mi-a zis sa merg la ortoped sau la reumatolog ,dv ce credeti despre aceste rezultate ? va rog frumos daca puteti sa.mi raspundeti ,momentan nu pot sa merg la cei 2 dr deoarece am programare abia la anu in februarie …..va multumesc anticipat

  5. Pt Livia
    Eu cred ca o cauza a simptomelor e si faptul ca stai incordata pe scaun. Ar fi bine sa faci miscari macar 5 minute pe ora. Ca si medicatie .. un decontracturant muscular te-ar putea ajuta (clorzoxazon … mydocalm)

  6. Mulţumesc pentru raspunsul prompt. Am o munca sedenteră, lucrez în faţa calculatorului între 10 şi 14 ore. Am fost la un consult neurologic când s-a declanşat tremuratul dar nu au descoperit nimic special. Nu î-mi tremură mâinile când le ţin întinse în faţă, î-mi tremură carnea de pe mine , toată masa musculară. Iar spatele mă doare groaznic în zona şalelor cu radiaţii spre şoldul stâng, mai precis articulaţia şoldului stâng.Mai mult mă îngrijorează tremuratul. Puteţi, vă rog, să-mi recomandaţi un tratament care să amelioreze durerea şi tremuratul. Cu deosebită consideratie Livia

  7. Pentru Livia s.
    Cel mai probabil e vorba de o afectiune a coloanei. Sciatica. Mai ales daca sinteti supraponderala. Sau lucrati mult stind intr-o pozitie vicioasa (sa inteleg ca pozitia inclinata in fata este destul de frecvanta?). Un diagnostic s-ar putea pune de catre un neurolog. Ca investigatii ar trebui facuta macar o radiografie a coloanei lombare, daca nu un tomograf sau RMN.
    Bine, aceasta e varianta cea mai probabila avind in vedere simptomatologia descrisa. Desigur un consult “pe viu” poate arata si alte simptome care sa modifice diagnosticul. De aceea va recomand macar un consult la medcul de familie.

  8. Bună ziua, mă numesc L. S. am 53 de ani și de o bună perioadă aproximativ un an am dureri lombare, acute, în special pe partea stângă și articulația piciorului stâng. nu am fost la medic probabil și de frică să nu aflu adevărul dar și din lipsă de timp , având o activitate pe care acum nu î-mi pot permite să o întrerup eu fiind singura persoană care aduce bani în casă. Tot cam de atunci la oboseală și când am o poziție a coloanei puțin înclinată în față, se declanșează un tremurat muscular continu al întregului corp. Tremuratul trece dacă mă așez sau stau la orizontală. Trebuie să menționez că tremuratul s-a declanșat într-o perioadă deosebit de stresantă din viața mea, se declanșează la furie sau emoții și nu pot să-l controlez..Poate mă ajutați și pe mine cu un diagnostic măcar până o să î-mi pot permite să merg la medic. Să nu mă înțelegeți greși , mai am de muncit aproximativ un an și pe urmă pot să mă ocup și de mine. Cu respect L. S.

  9. am o intrebare sotu are dureri de mijloc lombacitica

  10. Pt Alina
    Ma refer la dureera initiala, cea declansata de acel efort. Caci daca e o leziune a osului sau a tendoanelor e mai greu de vindecat. Mai ales daca, poate, continua acea activitate care ii solicita foarte mult articulatia cotului

  11. Nu a facut o radiografie,iar el acuza dureri nu neaparat in urma unui efort sustinut,ci si in stare de repaus sau atunci cand efectueaza o solicitare minima,de ex.cand isi face toaleta corporala.l-a vazut medicul ortoped ,dar fara o radiografie si rezulatatul a fost epicondilita.

  12. Pt Alina
    S-a facut o radiografie? Sa nu fie o asa-zisa “fractura de stres”

  13. cativa doctori dintre cei care m-au consultat mi-au sugerat sa fac psihoterapie. probabil voi incerca si asta. va multumesc pentru raspunsuri, faceti un lucru deosebit cu acest blog, multa sanatate.

  14. domnule doctor,sotul meu acuza ceva dureri de-a lungul muschiului epicondil,al membrului superior drept .i s-a pus diagnosticul de epicondilita si tratament cu antiinflamatoare,dar durerea nu-i cedeaza deloc.A purtat si o cotiera dar durerea se accentueaza.Aceste dureri au aparut in urma unui efort sustinut la sala,tenis de camp,ridicarea de greutati.ce poate face sa se amelioreze durerea?

  15. Pt mm
    In fazele incipiente semnele sint foare vagi. Dar ai si tu dreptate, eu zic ca fiind vazuta de neurolog care te-a mai si examinat , acesta punind cap la cap examneul fizic cu RMN ar fi banuit o scleroza in placi daca era cazul …

  16. va multumesc f mult pentru raspuns. dar scleroza in placi nu s-ar fi vazut la RMN-ul de coloana lombara?

  17. Pt Mm
    Sincer m-ai pus in incurcatura … ai cam facut toate investigatiile posibile pentru simptoamtologia descrisa. Macar ai certitudinea ca daca ar fi fost ceva grav , la cite investigatii ai facut imposibil sa nu fi iesit ceva. Eu cred ca e doar o senzatie subiectiva. Poate o afectiune neuronala? Cauta si tu pe net scleroza in placi. E o boala grava care debuteaza insidios. Desi fiind pe la neurolog e imposibil, zic eu , sa nu se fi gindit la ea

  18. Pt Andrei
    Nu e clar daca e o hernie. Posibil sa fie intr-o faza de inceput, in care sacul herniar nu a coborit in testicol ci e, cum ar veni, pe canal. Poate fi si o infectie, orhiepididimita. Incearca sa iei ceva antiinflamator si sa eviti deocamdata eforturile (ridicat greutati)

  19. va salut!ma numesc Andrei si am o problema, ma doare in zona abdominala si testiculul stang.banuiesc ca de la ridicarea unor greutati mari mi s-a produs aceasta neplacere;ma doare la caldura,cand depun efort cand fac dragoste… durerea mi-a aparut acum o luna si nu am mers la doctor pentru ca sunt in strainatate
    am crezut ca imi trece dar deloc…
    daca aveti vreun sfat pentru mine mi-ati fii de folos.

  20. buna seara.
    am nascut in iulie 2011 prin cezariana. La doua luni dupa nastere s-au declansat niste dureri: mai intai in zona inghinala, adica exact intre picioare, de o parte si de alta a labiilor mari (unde se afla niste parti moi si niste oase) – cand in stanga, cand in dreapta, ba chiar si spre vagin sau spre anus. dupa o luna, durerile s-au mutat spre fese, le simt exact unde se unesc fesele cu coapsele, ca si cum as avea o multime de cioburi, ma ard, ma inteapa. dupa inca vreo luna, au inceput sa coboare pe spatele coapsei, pana aproape de genunchi. in ultimul timp au inceput sa urce si spre mijloc, zona rinichilor, mentinandu-se in fese si coapse. uneori sunt ca un cutit, ca o intepatura, deci dureri intense, alteori durerea e ca la o lovitura sau vanataie. durerile se repeta de mai multe ori pe zi si sunt suportabile. le simt zilnic, de 4 luni. nu asociez durerile cu nimic si nici nu am descoperit un tipar, nu conteaza daca stau intinsa sau in picioare, pot aparea in orice moment al zilei. nici nu am cazut sau ceva de genul acesta. am fost la vreo 10 doctori si am facut urmatoarele investigatii: analize de sange, ecografie generala, control ginecologic, control neurologic, radiografie bazin si zona sacro-coccigiana, RMN coloana lombara si pelvis, ecografie doppler. toate au iesit perfect. doar la rinichi mi s-a spus ca am hidronefroza incipienta, dar ca nu e ceva grav, probabil a aparut in urma sarcinii si nu justifica durerile. durerea NU cedeaza la antiinflamatoare sau antibiotice – adica Flamexin, Indometacin, Nospa, Zanocin. Ma tem sa nu am ceva grav. Ce investigatii as mai putea face si carui doctor sa ma adresez (ce specialitate)? va multumesc foarte mult!

  21. multumesc mult pt raspuns…i feel relieved now!
    am ajuns din “greseala”aici pe blog…si am fost/sunt incantata de modul in care se abordeaza problemele…e ok…sa constati ca mai sunt cadre medicale ce nu mentin o anumita distanta/superioritate fata de pacient!

  22. Pt Tonia
    Posibil ca pH ul urineii tale predispune si el la formaare de nisip. Daca maninici multa carne, un pH acid s-ar incadra in situatia asta. Chestia cu lichidele nu o lua chiar strict. Poti consuma si multe fructe, care si ele sint mai mult lichid. Supe de asemenea. Nu trebuie sa stai cu pet-ul de 2l linga tine zilnic, dar ideea este de a avea cit mai multa urina zilnic pentru ca rinichiul sa se “spele” si sa nu apuce sa se faca nisip.
    Jena e posibil sa o mai simti un timp.

  23. buna seara,
    Am si eu o mica dilema…intamplarea face ca in ziua de 28 dec 011…sa ma trezesc dimineata din senin cu dureri spate-stanga ce imi cuprindeau si partea din fata-stanga…cum ar veni exact pe sold…m-am programat la medic…am urmat 10 zile tratament cu nolicin si ketonal si in final am facut o ecografie generala…in urma citirii..mi s-a spus ca mi-e bolnav rinichiul stang si e predispus la formare de nisip..si s-a incheiat totul cu sfatul sa beau min 2l lichide/zi…problema e…ca in continuare am o durere surda,gen amorteala in partea stanga spate..si mai ales seara…deci…chiar si dupa tratament…nu sunt vindecata complet de jena pe care o simt…cat despre lichide …ma chinui sa le consum…am tot citit pe net…o gramada de sfaturi si leacuri…intrebarea mea ar fi:ce ar trebui sa fac mai exact…sa evit formarea de nisip…si sa-mi calmez.”durerea”?…

  24. Multumesc pentru raspuns. Poate ca am uitat sa precizez in interventia precedenta ca amorteala a reaparut la piciorul stang, precum si o oarecare instabilitate a acestuia. Mai doresc sa precizez ca am munca de birou.

    Va multumesc inca odata.

  25. Pt Dorin Grama
    Greu de zis. Acolo unde am facut eu stagiul de neurochirurgie se spunea ca e util sa intervii operator doar daca sint simptome gen paralizie sau lipsa de sensibilitate. Daca e doar durere opratia nu aduce cine stie ce beneficii pentru ca si postoperator se mentin durerile intucit, nu-i asa, o operatie doare prin cicatricile ramase deci o durere tot ranmine.Acum ce sa zic, astea erau niste principi de acu vreo 10 ani, pina la urma esti tinar si situatia la nivelul coloanei tale nu prea e roza. Nu stiu in ce masura ai o activitate fizica ce t epredispune la a avea problema cu coloana( ridici greutati … stai in frig ….

  26. buna ziua ma numesc ana si am 39 de ani acum 2 ani in luna iunie pe 20 am facut o pareza de la hernia de disc asta am aflat la spital cand mia spus medicul am facut tratament pareza a fost pe partea dreapta dupa 2 sap. de spital mi-au dat drumul acasa nu am facut efort in luna iulie am facut a doua pareza asta era dupa 2 sap. venita acasa pe partea stanga tot de la hernia de disc mi-au facut investigatii am ramas ca piciorul stang nul simt cand merg am facut rmn si mi-au spus ca nu ma pot opera pt. am ciucuri pe coloana si pareza mia afectat nervul si le este frica sa nu paralizez de tot am stat in spital 2 sau 3 sap. si am fost nevoita cand am esit sa merg acasa in cadru dar vreau sa va zic ca am facut efortul sa merg din nou in lunaseptembrie tot in acelasi an am fost la iasi la o clinica particulara unde am facut rmn si mi-au spus ca dupa cateva zile sunt predispusa sa fac accident vascular dupa 3 zile am facut accident vascular cerebral am stat in spital dar nu mi-au facut ceva diferit dupa ce mi-au dat drumul acasa la o saptamana am facut al 2 accident vascular cerebral si tot la fel au facut cand am esit din spital am vb. cu un medic si mia zis sa ma duc afara sa ma operez am vb. cu sotul care lucreaza in italia si am venit la el aici ma simt mai bine dar de la o vreme a inceput sa ma doara spatele foarte tare am fost la medic si mia spus ca e normal sa ma doara pt am 5 inele deplasate ceea ce in romania nu mia spun am depistat ca am facut acum spondeloza cervicala daca nu fac efort sa ridic nu ma doare dar cand se schimba vremea ma doare ca aici e vremea umeda am o intrebare si asi vrea sa-mi rasp. daca vreti de ce ma dor rinichii si coloana atat de tare si capul ultimul accident vascular a fost pe partea stanga si a doua pareza tot pe stanga ce sa fac va rog dati-mi un sfat astept rasp. la adresa de email fufinai@yahoo.com cu drag ana asa ca nu aveti incredere in ce spun medicii romani acum va scriu din italia unde stau si lucrez astept raspuns ana.

  27. Buna ziua,
    Am 32 de ani, iar in urma cu doi ani si jumatate am fost operat de HDL la L5-S1 stang. Am urmat tratament recuperator,kinetoterapie, insa durerile persista. Recent, durerile s-au accentuat, am efectuat un nou RMN, iar rezultatul este urmatorul:
    Rectitudine a coloanei vertebrale lombare, cu minim retrolistezis L5/L1;
    Aspect deshidratat al discului intervertebral L5-S1;
    Protizie discala L4-L5 asociind contact radicular drept adiacent intraforaminal;
    La nivel L5-S1 se evidentiaza o protruzie discala circumferantiala recidivanta asociind contact radicular adiacent bilateral si efect compresiv asupra sacului dural;
    CONCLUZII:
    Modificari degenerative rahidiene lombare inferioare, cu protruzii discale L4-L5 si L5-S1, asociind contact radicular adiacent la ambele nivele, drept (L4-L5) si respectiv bilateral (L5-S1).

    Am fost propus la o noua interventie chirurgicala. Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac in continuare.
    Va multumesc!

  28. si pe mine ma doare spatele dupa o cezariana cu rahianestezie,nasol!

  29. Pt Adrian
    Am retinut ca RMN ul s-a facut in urma cu 2 ani. O problema de acum a debutat in urma cu 1 1/2 luni. In mod cert s-a intimplat ceva atunci in regiunea lombara. Obligatoriu trebuie facut un nou RMN in contextul in care tratamentul antiinflamator si miorelaxant nu da rezultat. Arcoxia e un medicament foarte puternic (pe masura pretului) dar , in caz ca exista o leziune la nivelul radacinii nervoase tratamentele medicamnetoase au mici sanse de reusita. Un alt factor important e repausul, care nu stiu in ce masura a fost respectat( dovada ca in cursul internarii cit timp repausul a fost, banuiesc, respectat, simptomele au cedat). Oricum eu zic ca problema trebuie deja investigata de neurolog sau chiar neurochirurg, depasind, dupa parerea mea , nivelul reumatologiei

  30. Buna ziua. Va rog foarte mult sa ma ajutati cu un sfat , sa stiu macar despre ce este vorba. In urma cu aprox. o luna si jumatate, din cauza unor dureri de mijloc m-am hotarat sa merg la statiunea Lacul Sarat (sunt din Braila) sa fac bai cu namol si cu apa sarata a lacului. Dupa patru zile de ,,tratament ” ma simteam foarte rau si abia mai puteam sa merg, durandu-ma foarte tare piciorul drept. Am fost internat in spital la reumato timp de cinci zile unde m-i s-au administrat perfuzii cu dexa si ketonal si pastile de mydocalm. Dupa trei zile de la externare, durerea de picior a reaparut. A urmat tratamentul cu zece zile cu injectii XEFO si pastile cu DICLOREUM. Iarasi durerile nu au disparut chiar mai rau era, am facut zece zile de acupunctura si infiltratii in zona coloanei, stinghia piciorului si genunchi cu dexa si xilina. Insa tot degeaba. Am incercat cu KINETOTERAPIE SI SHIATSU, cateva zile si dupa toate chinurile la care am fost supus de ,,meserias”. tot asa dureri insuportabile am. De astazi 02.10.2010, am inceput sa iau MYDOCALM CU ARCOXIA DE 120, varianta maxima si o sa vad ce va mai urma. Dr. reumatolog a spus ca din investigatii, sange, radiografii un Rmn (facut acum doi ani), nu reiese hernie de disc ci este doar inflamatie. Mentionaz ca, durerile de mijloc le am de vreo 8 ani . Iar in momentul de fata, ma deplasez foarte greu, sprijinit de pereti, in baston, ma sprijin mai mult pe piciorul stang, schiopatand foarte tare, cand vreau sa pun piciorul drept in pamant ,ma doare foarte tare genunchiul, la stinghia piciorului, cateodata si tibia. Din cate am inteles eu, nervul sciatic ar fi prin spatele piciorului, insa pe mine ma doare in partea din fata a lui. Cand am revenit la dr. reumatolog saptamana trecuta, a vrut sa ma interneze iarasi, sa ma trateze cu dexa si ketonal, spunandu-mi ca alt tratament nu exista insa, am refuzat. Am 36 de ani si merg mai rau ca tataia, deja sunt cu psihicul la pamant ca nu pot face nici o activitate si mai mult am probleme la serviciu, fiind subofiter activ. Multumesc pt. rabdarea cu care m-ati urmarit.

  31. Multumesc foarte mult pentru raspuns,

    Intre timp am fost la un urolog, am facut eco la rinichi si in afara de microlitiza biliara nu a gasit nimic…m-a trimis la un ortoped deocamdata…voi vedea ce imi va spune.

  32. Pt Carla
    Merci de aprecieri :)
    Cel mai probabil la tine e o leziune la nervul sciatic. Mergi neaparat la un neurolog.

  33. Acum trei zile la o sedinta de gim facand o fandare a piciorului drept stand in pozitia piticului am simtit o durere lombara(chiar la baza coloanei) care efectiv m a pus la pamant.Am reusit cu greu sa ma ridic de jos si sa ajung la un taxi.Dupa un dus caldut am luat o diclofenac.Nu m a lasat instantaneu si durerea a persistat alte 3 zile.Uneori mai trecea alteori doar ma tinea usor ca astazi sa revina in forta.A trecut dupa ce am luat o jumatate de diclofenac,una de paracetamol si alta de antinevralgic stand in pat in pozitia covrig.Nelinistea mea este daca intradevar durerea este cauzata de o miscare brusca ori de faptul ca eu de 5 zile iau un tratament cu epsom salt,rowachol si beau foarte multe ceaiuri diuretice din cauza bilei.E posibil sa fi declansat toate astea ceva calculi de la rinichi ori pur si simplu a fost o miscare gresita? Mentionez ca am ceva probleme cu partea cervicala.Va multumesc!

  34. Pt Raluca
    E important in ce circumstante apar durerile. Daca ele sint continuui posibil ca problema sa fie renala si trebuie facuto o ecografie .. eventual un examen de urina
    Daca durerea apare la miscare e posibil ca sa fie afectata coloana. In acest caz e de cautat un neurolog-internist-reumatolog (chiar ortoped din lipsa altora)

  35. Buna ziua, va deranjez cu o intrebare si cu rugamintea de a-mi da un sfat. Acum cateva luni am avut dureri de spate in zona lombara. Ele se accentuau atunci cand mergeam la toaleta. Au trecut, am crezut ca o fi fost curentul, dar au reaparut si acum am o senzatie de parca as sta in pat peste haine, nu stiu cum altfel sa explic. Intrebarea ar fi: ce ar putea si? M-ati putea ajuta cu un sfat legat de ce fel de specialist sa caut: ortoped, medic internist? Multumesc

  36. OK,multumesc mult pt raspuns!

  37. Pt Norkis
    Pai intre vretebre numite L4 si L5 , sint aceste discuri. O discartroza inseamna ca discul e bolnav .. deci subtire .. asa ca spatiul ala e ingustat. Deci e cam acelasi lucru. Esti tinar, treaba se poate repara . Nu strica sa faci si o tomografie sau RMN pentru o mai clara precizare a situatiei

  38. Of,durerile astea de spate sunt suparatoare,ca de altfel toate durerile.Am avut o perioada cand m-au suparat rau durerile astea,de ex:seara cand ma spalam pe fata si dinti,bineinteles stateam putin aplecata…eh,cand ma indreptam si ma duceam in pat ,pur si simplu simteam ca mi se taie spatele(in partea de jos) ,nu puteam sa stau linistita intinsa ; o puneam pe mami sa ma maseze cu diclofenac si imi trecea. Daca am vazut ca nu ma lasa durerile – nu mai puteam nici pe scaun sa stau mai mult de 20-30min dar nici in picioare nu rezistam prea mult – mi-am facut o radiografie la coloana. Cand s-a dus mami sa ia raspunsul, asistenta de-acolo a zis ca am o discartroza lombara dar pe hartiuta cu rasp scrie “Spatiul L4-L5 ingustat”.Nedumerirea mea : 1.e cam acelasi lucru ce-a zis asistenta cu ce scrie pe biletel? 2.cat de serioasa e treaba? Inca n-am ajuns cu rezultatul la un medic specialist…asta poate pt ca nu prea ma mai doare acum ;-) dar o sa ajung. A, am uitat sa spun ca am 22 ani. Multumesc anticipat !!!!!

  39. Atunci ar merge varianta cu eliminarea de pietricele-nisip de la rinichi. e de respectat indicatia aia de la TV cu minm 2L de lichide pe zi. Eventual atunci cind mai simti durere urineaza prin o pinza … sau in un borca…. pentru a “prinde” o eventuala pietricica. Si, desigur, ecografia

  40. Imi cer scuze,poate nu m-am exprimat eu bine,cand am scris ”trezesc” in ghilimele ma refeream la faptul ca imi apare durerea de spate(sau de rinichi) asa dintr-odata,fara sa fac miscari puternice,sau sa ridic ceva greutati,sau sa ma ridic din pat. Pur si simplu durerile imi apareau,gatind,plimbandu-ma sau stand relaxata in pat. Oricum zilele aceste voi trece obligatoriu prin spital,pentru ca trebuie sa-mi fac si analizele sangelui,si va voi comunica rezultatele. Va multumesc:)

  41. Pt. Andreea
    Timpul scurt al simptomelor , 5-10 min exclude o problema pulmonara. Daca ar fi fost ceva la plamini nu dura asa putin. Chiar si o problema renala (pietre, infectie) ar dura mai mult …. poate doar daca nu e ceva nisip pe acolo … sau vreo piatra mai mica ce sa se elimine rapid. Oricum o ecografie renala nu strica sa intre in palnul tau de atac al doctorului :)
    Eu mai degraba ma gindesc la o problema la coloana. Stai mult pe scaun … poate nitel “intr-o parte” …. daca durerea e cind te ridici din pat si trece dupa citeva miscari e f. probabil sa fie de la coloana.

  42. Buna ,inainte sa imi plang durerile,vreau sa va felicit pentru raspunsurile clare pe care ni le dati fiecaruia dintre noi. Am 23 de ani si cateodata ma ”trezesc” cu o durere insuportabila in partea de jos a spatelui,mai ales cand respir. Parca rinichii tremura ca o gelatina,mi-i imaginez intr-o farfurie de racituri. Totul dureaza 5-10 minute,timp in care nu pot sta dreapta si respir cu greutate,rar,pentru a nu simti durerea.Mi s-a intamplat de 3 sau 4 ori intr-un an,dar inca nu am fost la un medic. Va rog sa-mi dati un raspuns despre ceea ce poate fi,inainte sa-mi fac curaj(si timp,recunosc) sa trec pe la spital. Va multumesc!

  43. Intr-adevar prezenta ulcerului restringe posibilitatea de a folosi antiinflamatoare (diclofenac … ketonal….) Se pot asocia la terapie vitamine B1 si B6 care ajuta refacerea neuronala
    Despre perspective. E ff important rezultatul RMN. . In functie de acest rezultat se poate sti daca e rost de vindecare doar prin tratament medicamentos sau dacae vorba de o hernie de disc posibil sa fie nevoie de operatie. E foarte important REPAUSUL LA PAT pentru a nu irita in plus regiunea de coloana afectata. Fizioterapia nu ar trebui efectuata in timpul durerii pentru ca o poate agrava.

  44. am 38 de ani si am nascut acum 6 luni in Bucuresti.in luna a doua mi s-a declansat brusc si deodata o criza oribila de lombosciatica dreapta ce m-a tinut paralizata la pat timp de 2 luni plus inca 3 luni in care abia ma miscam de ici pe colo.inainte de a paraliza de durere am reusit sa ajung la un spital la urgente si mi s-a spus de catre 2 doctorite (una reumatolog si alta ginecolog) ca “nu putem sa va facem nici o investigatie clinica si nici sa va facem vreun tratament deoarece v-am pune in pericol sarcina (prima sarcina!)”.am chinuit cu greu acele luni dar gandul la primul nostru copil…stresul sarcinii m-a facut sa nu prea pot sa mananc asa incat la sfarsitul sarcinii cantaream atat cat aveam la inceput si probabil asta e motivul ptr care am scapat de durerile lombare de la sfarsitul sarcinii.in ciuda varstei si a faptului ca era primul copil si a acestui incident urat de lombosciatica nemernicul de medic nu a vrut sa imi faca cezariana ci m-a obligat sa nasc normal :((( Dupa nastere durerile de spate s-au agravat cu mult:acum nu pot sa fac nimic,nici macar sa imi iau copilul in brate,iar dureril e nu mai sunt doar in partea dreapta (“sale”) ci sunt de am bele parti ale coloanei de sus si pana jos.orice efort cat de mic,statul pe scaun sau mersul cu masina sunt dureroase…inca nu am reusit sa fac un rmn ca sa vad ce si cum dar sunt la pamant cu moralul ptr ca am un copil mic de crescut,sunt deja o mama batrana si …acum si bolnava.in crizele acute am luat tratament (mydocalm +omez ca am si un ulcer de toata frumusetea) si ca unguent folosesc fynalgon dar as vrea sa stiu ce as putea face sa vindec ac afectiune ptr ca ideea ca de acum incolo asa o voi duce…ma ingrozeste

  45. @ Ana
    Ma bucur cand vad ca exista si oameni normali, cu aspiratii normale de viata. Inca o intrebare: cum stai cu calciul? Poate nu numai din cauza “coloanei” dar si din alte cauze (anemie, lipsa de calciu, etc) doctorul nu ti-ar mai recomanda sa mai ai un bebeu, pentru ca dupa prima experienta se pare ca organismul tau a cam fost slabit.
    Completandu-l pe dl. doctor, ar mai fi o solutie: mama (sau soacra, de ce nu?) sa stea cu voi pana cel de-al doilea copil se naste, sa aiba grija de primul, si sa se ocupe de gospodarie, in asa fel incat sa nu ai prea multe alte sarcini pe cap si sa poti sta la orizontala cat mai mult timp. Astfel ai putea cruta coloana.

  46. Sa fie oare o coloana vertebrala “strimba” cu scolioza? Poate stai prea mult pe scaun intr-o pozitie “rea”. O coloana strimba risca sa faca acele hernii discale cu usurinta.
    Ar putea fi si o problema a tesutului elastic din discuri. Ai cumva si probleme mari cu varicele?
    Cit despre sarcina … ce sa zic. Fiind slaba, greutatea ei te va trage si mai rau in fata.Daca faci totusi copilul ar fi bine ca din maomnetul in care burtica e destul de grea sa stai pe cit d eputin posibil in picioare.

  47. Buna, in urma cu 3 ani am fost operata de hernie discala la L4-L5…dupa circa un an de zile au reinceput durerile, am facut inca o rezonanta magnetica din care a reiesit ca mai am o hernie la L5-S1…si o problema mititica la L2-L3…Nu am mai muncit de 6 ani, de cand eram insarcinata in 4 luni, nu am mutat blocuri, trenuri, tancuri…am doar 31 de ani….si totusi am o coloana vertebrala de 70 de ani…numeni nu mi-a dat nici o explicatie, nu mi-a spus nimeni DE CE aceste probleme, nu am fost niciodata grasa, am pus “ceva” in timpul sarcinii dar nu atat incat sa ma “cocosasca”. Durerile s-au mai potolit, am renuntat la tratament de luni bune chiar daca mai aveam inca ceva dureri ca-mi terminau stomacul…acum va intreb: mai vreau un bebita…medicul care m-a operat imi spunea ca mai bine imi iau gandul (medicii de la noi sunt foarte “ocupati”, n-au avut niciodata timp sa-mi explice asa ca sa inteleaga “prostul” cum stau treburile)….DAR daca imi “repar” coloana…oare ma pot pune pe treaba? Cam la cat timp dupa oeratie pot sa raman insarcinata? Nu de alta dar ma gandesc sa nu pierd timpul sa nu o ia coloana cu totul la vale…
    Multumesc

  48. Tainica stiinta medicina asta … poti ascunde linistit o comoara in mijlocul Bucurestiului si sa descrii locul in asemenea termeni. nImeni nu va pricepe. :D
    Sa fac doar citeva generalitati deschide intii aceasta poza
    Chestia galbena e maduva spinarii iar de acolo pleaca niste nervi, tot galbeni, care ies pe lateral prin niste egauri. Sau foramene ca sa fol limbajul “cifrat”
    Intre vertebre sint niste discuri. Acets ediscuri se pot deplasa daca ai o problema pe acolo, deplasarea (“debord” ) lor putind atinge acei nervi galbeeeeeni. Atingerea unui asemenea nerv (“contact”, “conflict” ) da durere in zona unde serveste acel nerv. De obice pe picior in jos.
    Ideea e ca la tine sint anumite contacte in zona nervilorT12. L1 si L4-5. Aceste “alunecari” sau “inflamatii” ale discurilor pot sa se normalizeze fara operatie, doar prin tratament si reapus. Cit despre durata terapiei .. .depinde de consecventa cu care o faci.
    PS Stergerea lordozeeei de la primul punct e un efect al contracturi musculare a muschilor paraeli cu coloana. De aici rostul unui decontracturant (clorzoxazon,mydocalm)

  49. Mulţumesc pentru răspunsul promt!
    Am primit pe mail interpretarea RMN-ului dar din păcate nu înţeleg nimic din acei termeni. Poate mă puteţi ajuta!

    Rezultat:

    Examinarea coloanei lombare prin RM efectuata nativ evidentiaza:

    -stergerea lordozei lombare, cu tendinta la rectitudine; sacru orizontalizat

    -debord discal T12, cu ingustare foraminala bilateral, mai important pe dreapta, in contact cu radacina T12 dreapta, in gaura de conjugare

    -mic debord discal L1, mai evident foraminal drept, cu minim contact cu radacina L1 dreapta in foramen

    -mic debord discal L2, cu ingustare foraminala bilateral (dreapta>stanga), fara conflict radicular

    -debord discal L3, cu ingustare foraminala bilateral, mai evident pe dreapta, cu minim contact cu radacina la acest nivel

    -debord discal L4 cu ingustarea spatiului epidural anterior si gaurilor de conjugare bilateral + hipertrofia articulatiilor posterioare (cu hidrartroza intraarticulara); contact osteo-disco-radicular cu radacina L4 dreapta intraforaminala si disco-radicular cu radacina L5 stanga intracanalara

    -mic debord discal L5, fara conflict radicular

    -hernii intraspongioase la nivelul platourilor adiacente discurilor T12 si L1; modificari inflamatorii la nivelul platourilor adiacente discului L1

    Mulţumesc anticipat

    Ionuţ

  50. Daca cel care te-a vazut e seful clinicii de neurochirurgie de la Universitar, cu tot regretul dar chiar nu pot sa intru peste diagnosticul si interpretarea data de el a RMN – ului.
    Tot ce pot sa iti spune ceea ce mai scriu si eu pacientilor cu asemenea probleme. Adica mydocalm 3×1 vitamina B1 3×1 si vitamina B6 3×1. Problema e cu antiinflamatorul pe care nu il tolereaza stomacul. Poti incerca fie cu unguent de diclofenac dar pe care sa il aplici pe coloana si nu pe dreapta sau pe picior. Eventual poti incerca cu supozitoare. Tot diclofenac.
    Cum a spus si profesorul, esential e repausul pentru a se vindeca leziunea. Meidcmentele doar alina durerea. Vitaminele noar ajuta nitel recuperarea neuronala
    PS. Daca tot doare poti incerca orice antiinflamator injectabil .. . chiar arocxia dar ia si omeran pt protectie gastrica, tot de 2x pe zi

  51. Bună ziua, numele meu este Ionuţ şi am probleme cu spatele. Înainte de Crăciun am ridicat ceva foarte greu şi de atunci am un junghi în spate care nu-mi dă pace. Nu i-am dat importanţă în speranţa că va trece dar din contră s-a amplificat. Săptămâna asta, mai exact luni nu puteam să mă mişc, mă durea foarte tare în zona dreaptă a coloanei, iar marţi durerea a început să se ducă pe piciorul drept, până la genunchi. Am fost la Spitalul de urgenţă, unde m-a văzut doctorul Iacob Gabriel, care după ce m-a consultat mi-a recomandat să fac un RMN. După ce m-am întors la el cu pozele mi-a zis că totul este ok, doar trebuie să stau 2 săptămâni la pat şi să fac anumite exerciţii. Mi-a spus că nu-mi dă nici un regim medicamentos deoarece e mai bine să stau la pat. Din păcate durerea nu scade, nu îmi găsesc nicio poziţie, nici în pat or pe un scaun, abia pot merge. Dacă încerc să merg îmi amorţeşte piciorul drept şi mă doare foarte tare.
    Vroiam să vă rog dacă sunteţi dispus să vă uitaţi pe pozele RMN-ului ( le am şi pe cd) şi poate totuşi îmi recomandaţi o medicamentaţie. Aş avea nevoie de o adresă de mail unde să vă trimit pozele. Până acum am luat Arcoxia şi nu m-a ajutat deloc, ba din contră, m-a stricat la stomac. Am mai cumpărat Movalis, soluţie injectabilă, dar după ce am citit prospectul mi-a fost teamă să o folosesc.

    Mulţumesc anticipat

    Ionuţ

  52. Meci beaucoup :D
    en plus de venir à moi

  53. Awesome blogpost, did not thought this was going to be so stunning when I read the link!!

  54. Sper sa iti fie de folos … medicina “oficiala” de multe ori da chix in tratarea spondilozei,uneori chiar si operatia fiind fara rezultat

  55. Am spondiloză dorsală. De câtva timp mă doare piciorul drept prin partea posterioară. Fac masaj cu aparatul Ceragem coreean . In fiecare oraş mare e unpunct unde se face masaj gratuit. E foarte bun

  56. Multumesc , pt.sfat

  57. Durerea e permanenta sau doar la miscare?Daca e numai la miscare poate fi ceva legat de peretele muscular al abdomenului.”permanent” inseamna banuiesc si intre cicluri .Totusi nu e cumva ceva la uter?Un fibrom uterin peate deranja nervi din zona si asa dea durere
    Cit despre piatra,nu cred ca e cauza acum,decit daca nu cumva intretine o infectie (fa si un examen de urina).Oricum nu strica un consult urologic pentru a se lua o decizie privind posibilitatile de evacuare ale ei.
    Pin ala precizarea cauzei incearca sa te ungi in zona respectiv acu un antiinflamator (diclofenc sa zicem) si ia No-Spa

  58. Am si eu o intrebare ,eu am o durere aproape zilnica in partea stanga aproape de zona inghinala si nu pot sa imi dau seama de la ce poate fi, de curand am facut un ecograf si mi s-a spus k nu am probleme la ovar s-au rinichi…am doar o piatra de cativa mm iar doctorita de familie mi-a spus k nu este nimic ingrijorator….ba mai mult nu mi-a dat nici tratament. Nu stiu ce sa fac deoarece durerea persita .

  59. Multumesc frumos pentru raspuns!

  60. Pai anestezia totala inseamna sa introduci in singe o groaza de substante periculoasa chiar si pt omu mare,darmite pt. ala micu,care pina iese afara si ii taie buricu primeste si el singe de la mama.De aia in functie de starea fatului anestezia generala poate fi considerata ca fiind periculoasa.
    Maduva spinarii e o zona ff finuţă.La cite fibre trec pe acolo,orice compresie cît de mica poate produce durere.Înţepătura de la rahi e totusi un mic traumatism urmat deci de o rana care se cicatriyeaya si poade sa lase o mica cicatrice “interioara” care sa apese sau sa “tragă” de vreun nerv de pe acolo … sau poate vreo picatura de singe s-a coagulat si apasă si ea pe unde nu trebuie(durerea ce merge pe picior e cea mai clara dovada ca problema a undeva in zona coloanei).Ca orice cicatrice e posibil sa doara mai rau cind se schimba vremea,de aceea poate durerile nu sint permanente.Totul e o loterie,depinde daca si unde se face acea cicatrice … daca curge singe prin zona, daca acesta este sau nu absorbit apoi de organism … o multime de factori aleatori deci,factori care spre deosebire de primele 2 rahianestezii de data asta nu ti-au mai fost favorabili.
    Poti face o tomografie sau RMN lombar pentru a sti dca leziunile sint atit de mari si vizibile … daca sint mici e posibil sa nu se vada nici pe RMN.
    Sperante de viitor?Daca sint mici ,leziunile se pot vindeca cu timpul.Tratamente gen fizioterapia …antiinflamatoarele , pot avea si ele efect.

  61. Upss..am ajuns si la ce ma interesa pe mine…sectiunea necesara…..Deci..in urma cu 8 luni am nascut prin cezariana…deoarece era musai..si mi sa facut anestezie rahia ,fiindu-mi refuzata cea totala…din motive stiute de dc anestezist..si poate avea dreptate..,..si de atunci..ma doare ff tare,periodic..spatele ,in portiunea unde a fost facuta injectia in spate,si cateodata imi inchilozeaza si mijlocul..iar durerea se mai duce si pe piciorul drept pe sold..va rog..daca puteti sa ma lamuriti in vreun fel…,tinand cont ca am mai facut 2 anestezii de genul asta.. pt alte interventii chirurgicale cu ani in urma si nu am avut prb.,iar acum am….,iar varsta mea e de 32 ani acum! Multumesc frumos!!!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 428 other followers

